AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #41 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er ikke pengene det står i. Er mer det at jeg liker å ha noe å gjøre, og har ikke helt ro til å sitte hjemme. Liker å jobbe:) Anonymkode: e1d3f...87d Det er så mye annet du kan gjøre, støttekontakt for eksempel? Anonymkode: 738e4...386
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #42 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er så mye annet du kan gjøre, støttekontakt for eksempel? Anonymkode: 738e4...386 Ja, det er jeg enig i. Men trives med folkene der og jobben i seg selv. Bare sjefen som er vanskelig til tider. støttekontakt er ikke helt noe for meg, men takk for tips Anonymkode: e1d3f...87d
Miss91 Skrevet 15. august 2024 #43 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Som jeg skriver «om jeg ikke får noen til å ta vakta mi må jeg bruke egenmelding». Så det å bytte vakter er ikke mulig og noe jeg prøver hele tiden. si opp er heller ikke noe jeg har mulighet til. jeg spør om hva reglene er! Ikke hva jeg burde og ikke burde gjøre Anonymkode: e1d3f...87d Regelen er at du ikke har lov tilå bruke egenmelding bare fordi du ikke kan jobbe. Egenmelding er en sykemelding, og arbeidsgiver har full rett til å ikke godta en egenmelding når du bruker det fordi du ikke kan jobbe. Du kan bli fratatt retten til å bruke egenmeldinger hvis du misbruker det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #44 Skrevet 15. august 2024 Er så utrolig glad for å ikke være en av arbeidsgiverne dine. Du skaper trøbbel ved å ta på deg vakter du egentlig ikke har tid til. Du burde si opp 5% - stillingen ASAP og heller jobbe overtid i din vanlige jobb. Eller skaffe en jobb som er mer forenelig å ha på siden. Du kan ikke si at du er syk fordi du har dobbeltbooket deg til to jobber! Anonymkode: ce98f...a93 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #45 Skrevet 15. august 2024 Ikke bruk egenmelding. Si fra deg vakta igjen, og ta det evt med tillitsvalgt på jobb dersom sjefen din er urimelig. Anonymkode: 01d68...df7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #46 Skrevet 15. august 2024 Du bør jobbe som tilkaller slik at du kan si nei til vakter. Har du 5% stilling kan arbeidsgiver sette deg opp der det trengs uten å spørre deg om det passer. Du bør ikkje ha en 100% og en 5% stilling Anonymkode: 51f7d...749 1
nordlending Skrevet 15. august 2024 #47 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skaper trøbbel ved å ta på deg vakter du egentlig ikke har tid til. Tja, arbeidsgiver vet at TS har fulltidsjobb. Hvis TS har sagt klart fra akkurat når TS er ledig for ekstra jobbing, men arbeidsgiver setter opp vakter på helt andre tidspunkt (tidspunkt arbeidsgiver bør vite at ikke passer), er det vel egentlig arbeidsgiver som bør gjøre noe med det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #48 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke bruk egenmelding. Si fra deg vakta igjen, og ta det evt med tillitsvalgt på jobb dersom sjefen din er urimelig. Anonymkode: 01d68...df7 Hun har ikke rett til å bare si fra seg en vakt. Hun er kontraktfestet til 5% Anonymkode: 51f7d...749 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #49 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er så utrolig glad for å ikke være en av arbeidsgiverne dine. Du skaper trøbbel ved å ta på deg vakter du egentlig ikke har tid til. Du burde si opp 5% - stillingen ASAP og heller jobbe overtid i din vanlige jobb. Eller skaffe en jobb som er mer forenelig å ha på siden. Du kan ikke si at du er syk fordi du har dobbeltbooket deg til to jobber! Anonymkode: ce98f...a93 Jeg har tid til de, jeg setter meg utilgjengelig mnd før, og sier i fra når jeg ikke kan jobbe slik at sjefen vet det. Likevell setter sjef meg opp på vakter jeg ikke kan, som jeg også har gitt beskjed om. Er sjefen som sier jeg skal bruke egenmelding, ikke jeg. Anonymkode: e1d3f...87d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #50 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør jobbe som tilkaller slik at du kan si nei til vakter. Har du 5% stilling kan arbeidsgiver sette deg opp der det trengs uten å spørre deg om det passer. Du bør ikkje ha en 100% og en 5% stilling Anonymkode: 51f7d...749 I kontrakten min på 5% står det tilkalling, men med 3 faste timer i uka. (Noe som ALLTID er mulig å få til) Anonymkode: e1d3f...87d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #51 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som jeg skriver «om jeg ikke får noen til å ta vakta mi må jeg bruke egenmelding». Så det å bytte vakter er ikke mulig og noe jeg prøver hele tiden. si opp er heller ikke noe jeg har mulighet til. jeg spør om hva reglene er! Ikke hva jeg burde og ikke burde gjøre Anonymkode: e1d3f...87d Personalsak neste! Anonymkode: c3af3...dcb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #52 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun har ikke rett til å bare si fra seg en vakt. Hun er kontraktfestet til 5% Anonymkode: 51f7d...749 Se svar under fra ts som hun har forklart tidligere også : AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I kontrakten min på 5% står det tilkalling, men med 3 faste timer i uka. (Noe som ALLTID er mulig å få til) Anonymkode: e1d3f...87d Anonymkode: 01d68...df7
TomBombadil Skrevet 16. august 2024 #53 Skrevet 16. august 2024 Gir jo ikke mening at sjefen din plutselig skal finne noen til å jobbe for deg når du tar egenmelding, når vedkommende ikke finner noen nå… Troller du bare, TS?!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #54 Skrevet 16. august 2024 TomBombadil skrev (24 minutter siden): Gir jo ikke mening at sjefen din plutselig skal finne noen til å jobbe for deg når du tar egenmelding, når vedkommende ikke finner noen nå… Troller du bare, TS?! Sjefen sier jeg må bruke egenmelding dersom ingen andre kan ta vakten? Hvordan er det jeg som troller? Anonymkode: e1d3f...87d
TomBombadil Skrevet 16. august 2024 #55 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjefen sier jeg må bruke egenmelding dersom ingen andre kan ta vakten? Hvordan er det jeg som troller? Anonymkode: e1d3f...87d Og hvordan hjelper det sjefen din om du tar egenmelding? Da må han betale deg, og finne en annen som må jobbe. Forstår du ikke egenmelding?!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #56 Skrevet 16. august 2024 Jeg klarer ikke helt å forstå hva slags bedrift dette er? Er ingen seriøs arbeidsgiver som mener at du skal bruke egenmelding når du ikke får jobbet de vaktene han setter deg opp på, så her er det noe skurrer. Dette er en arbeidsgiver jeg ikke hadde giddet å ha noe med å gjøre. Anonymkode: f3837...342
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #57 Skrevet 16. august 2024 Du kan IKKE for det er ulovlig! Anonymkode: 80b9f...deb
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #58 Skrevet 16. august 2024 TomBombadil skrev (26 minutter siden): Og hvordan hjelper det sjefen din om du tar egenmelding? Da må han betale deg, og finne en annen som må jobbe. Forstår du ikke egenmelding?! Forstår egenmelding, men samtidig så må jeg vel også kunne stole på at det han sier er sant? Hjelper jo ikke sjefen at jeg tar egenmelding nei. forstår du egentlig det jeg mener? Anonymkode: e1d3f...87d
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #59 Skrevet 16. august 2024 TomBombadil skrev (45 minutter siden): Og hvordan hjelper det sjefen din om du tar egenmelding? Da må han betale deg, og finne en annen som må jobbe. Forstår du ikke egenmelding?! Tror sjefen for jobb 1 (5%) krever at hun tar egenmelding i jobb 2 (100%) slik at hun kan jobbe vakten hun er satt opp på i jobb 1, som kræsjer med jobb 2. Det er ikke snakk om at sjefen ber henne ta egenmelding i den jobben han er sjef for. Anonymkode: 738e4...386 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #60 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror sjefen for jobb 1 (5%) krever at hun tar egenmelding i jobb 2 (100%) slik at hun kan jobbe vakten hun er satt opp på i jobb 1, som kræsjer med jobb 2. Det er ikke snakk om at sjefen ber henne ta egenmelding i den jobben han er sjef for. Anonymkode: 738e4...386 Sjef for jobb 1 krever jeg tar egenmelding på jobb 1. altså for den jobben han er sjef for. Vaktene på jobb 2 får jeg 1-2mnd før jobb 1, derfor vet alltid sjef på jobb 1 når jeg kan og ikke kan jobbe. Han vet hvilke dager i uka jeg kan jobbe, og setter meg likevell opp på vakter jeg har gitt beskjed om at jeg ikke kan. Så sier han at jeg må ta egenmelding dersom ingen kan ta vakten. Anonymkode: e1d3f...87d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå