Gå til innhold

Egenmelding en plass, jobbe annen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en kke "lov" men du kommer ikke i fengsel av å gjøre det...

Anonymkode: 05cc4...d44

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk misforstår helt her. Er SJEFEN som sier jeg må bruke egenmelding om jeg ikke har mulighet til å jobbe og ingen andre kan ta vakta. Ikke jeg? 

jeg sier i fra til sjefen lenge før vaktplan kommer og gjør meg utilgjengelig når jeg vet jeg ikke kan, blir likevell satt opp. 

Anonymkode: e1d3f...87d

Men da er jo sjefen din dum? Hvis du bruker egenmelding hos ham, så må han jo faktisk betale deg for å jobbe. Og ja, av prinsipp så bør han "nekte deg" å jobbe den andre plassen også. Hvis du bare sier fra deg vakten (ulønnet permisjon) så slipper han jo ekstrautgifter... 

Men det ser jo ut som om dette skjer både titt og ofte - du må virkelig vurdere om disse to jobbene lar seg kombinere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns selv det er rart, vil jo ikke bruke egenmelding. Derfor jeg også lurer.

Men sjefen sier jeg må om ingen tar vakta. Er butikkjobb.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Regner med det er sjefen på den 5% som sier dette?

Spør sjefen din på 100 % jobben om dette er lurt du. 

Anonymkode: 6adca...d69

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han advarer deg. Hvis du kommer med egenmelding i 5% jobben for å kunne jobbe i 100% jobben, så er det IKKE lov.

Anonymkode: 61335...6aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du MÅ da ha misforstått sjefen?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du har sagt fra til din leder før hen setter opp vaktplan så får du bare henvise leder til at du har informert om at du er utilgjengelig. Alternativt får du be om ferie eller permisjon fra din 100% stilling de få gangene det crasher ifht dobbelt jobbing.

Anonymkode: 85d8d...6cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han advarer deg. Hvis du kommer med egenmelding i 5% jobben for å kunne jobbe i 100% jobben, så er det IKKE lov.

Anonymkode: 61335...6aa

Ah, han bruker det for at han skal kunne bestride egenmeldingen kanskje, og få en grunn til å si opp?

Det burde vel egentlig TS ha gjort selv nå, men...

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kan jeg ha misforstått sjefen? Har det svart på kvitt at sjefen sier jeg må bruke egenmelding dersom jeg ikke kunne jobbe eller at noen andre kunne ta vakta, selv om sjef fikk beskjed for flere uker siden at jeg ikke kunne jobbe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Som jeg skriver «om jeg ikke får noen til å ta vakta mi må jeg bruke egenmelding». Så det å bytte vakter er ikke mulig og noe jeg prøver hele tiden. 
si opp er heller ikke noe jeg har mulighet til. 

jeg spør om hva reglene er! Ikke hva jeg burde og ikke burde gjøre :)

Reglene er så enkle som at du ikke kan bruke egenmelding hvis du ikke er syk. Dette er svindel, og du kan bli oppsagt. 

Anonymkode: 706e0...9d4

Skrevet

Litt på siden, men: Kan du jobbe ekstra på fulltidsjobben din? Hvis du ikke kan si opp ekstrajobben (antar du trenger pengene)? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan kan jeg ha misforstått sjefen? Har det svart på kvitt at sjefen sier jeg må bruke egenmelding dersom jeg ikke kunne jobbe eller at noen andre kunne ta vakta, selv om sjef fikk beskjed for flere uker siden at jeg ikke kunne jobbe. 

Da gjelder nok det jeg skrev under, det virker nemlig som om dette ikke er første gangen skjer med deg.

Mezzosoprena skrev (19 minutter siden):

Ah, han bruker det for at han skal kunne bestride egenmeldingen kanskje, og få en grunn til å si opp?

Det burde vel egentlig TS ha gjort selv nå, men...

Skrevet
nordlending skrev (2 minutter siden):

Litt på siden, men: Kan du jobbe ekstra på fulltidsjobben din? Hvis du ikke kan si opp ekstrajobben (antar du trenger pengene)? 

Er ikke pengene det står i. Er mer det at jeg liker å ha noe å gjøre, og har ikke helt ro til å sitte hjemme. Liker å jobbe:) 

Skrevet
Mezzosoprena skrev (2 minutter siden):

Da gjelder nok det jeg skrev under, det virker nemlig som om dette ikke er første gangen skjer med deg.

Første gang jeg opplever at jeg blir fortalt jeg må bruke egenmelding ja. Som regel har jeg fått dekt opp vaktene dersom sjefen har oversett at jeg ikke er tilgjengelig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke pengene det står i. Er mer det at jeg liker å ha noe å gjøre, og har ikke helt ro til å sitte hjemme. Liker å jobbe:) 

Ah. Kanskje en jobb som tilkallingsvikar, assistent eller noe hadde passet bedre tidsmessig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om jeg ikke får noen til å ta vakta mi der, og evt må bruke egenmelding så sier sjefen at om jeg bruker egenmelding der, kan jeg ikke jobbe på 100% jobben? Hvorfor kan jeg ikke det? Noe som vet hvor jeg kan lese om dette?

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Motsier ikke du deg selv her?

Anonymkode: 76063...139

• Liker 1
Skrevet

Sjefen din i 5%-jobben vil at du skal bruke egenmelding i 100%-jobben hvis du er satt opp begge steder?

Det gir jo ingen mening at han vil du skal bruke egenmelding i 5%-jobben når du ikke kan jobbe og ingen andre kan ta vakta.

Eller misforstår jeg nå? 

Anonymkode: d0020...2ea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Motsier ikke du deg selv her?

Anonymkode: 76063...139

Har bare formulert meg feil. Er sjefen som sier jeg må bruke egenmelding og sjefen som sier jeg ikke kan jobbe på 100% jobben da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sjefen din i 5%-jobben vil at du skal bruke egenmelding i 100%-jobben hvis du er satt opp begge steder?

Det gir jo ingen mening at han vil du skal bruke egenmelding i 5%-jobben når du ikke kan jobbe og ingen andre kan ta vakta.

Eller misforstår jeg nå? 

Anonymkode: d0020...2ea

Sjefen i 5% jobben sier jeg må bruke egenmelding på 5% jobben dersom jeg ikke kan jobbe/ta vakta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...