AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Har en 100% stilling og en 5% stilling (kun 3t uka).. av og til blir jeg satt opp på vakter på 5% jobben som jeg ikke kan jobbe pga 100%. (Sjef vet dette ig vet hvilke dager jeg kan og ikke kan) Om jeg ikke får noen til å ta vakta mi der, og evt må bruke egenmelding så sier sjefen at om jeg bruker egenmelding der, kan jeg ikke jobbe på 100% jobben? Hvorfor kan jeg ikke det? Noe som vet hvor jeg kan lese om dette? Anonymkode: e1d3f...87d
TomBombadil Skrevet 15. august 2024 #2 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har en 100% stilling og en 5% stilling (kun 3t uka).. av og til blir jeg satt opp på vakter på 5% jobben som jeg ikke kan jobbe pga 100%. (Sjef vet dette ig vet hvilke dager jeg kan og ikke kan) Om jeg ikke får noen til å ta vakta mi der, og evt må bruke egenmelding så sier sjefen at om jeg bruker egenmelding der, kan jeg ikke jobbe på 100% jobben? Hvorfor kan jeg ikke det? Noe som vet hvor jeg kan lese om dette? Anonymkode: e1d3f...87d Er du seriøs? 17 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #3 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har en 100% stilling og en 5% stilling (kun 3t uka).. av og til blir jeg satt opp på vakter på 5% jobben som jeg ikke kan jobbe pga 100%. (Sjef vet dette ig vet hvilke dager jeg kan og ikke kan) Om jeg ikke får noen til å ta vakta mi der, og evt må bruke egenmelding så sier sjefen at om jeg bruker egenmelding der, kan jeg ikke jobbe på 100% jobben? Hvorfor kan jeg ikke det? Noe som vet hvor jeg kan lese om dette? Anonymkode: e1d3f...87d Hva faen? Anonymkode: 6adca...d69 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #4 Skrevet 15. august 2024 Er seriøs ja. Anonymkode: e1d3f...87d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #5 Skrevet 15. august 2024 Si opp 5% jobben. Eller bytt vakter. Anonymkode: 2e1ab...0ae 7 3
Mezzosoprena Skrevet 15. august 2024 #6 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har en 100% stilling og en 5% stilling (kun 3t uka).. av og til blir jeg satt opp på vakter på 5% jobben som jeg ikke kan jobbe pga 100%. (Sjef vet dette ig vet hvilke dager jeg kan og ikke kan) Om jeg ikke får noen til å ta vakta mi der, og evt må bruke egenmelding så sier sjefen at om jeg bruker egenmelding der, kan jeg ikke jobbe på 100% jobben? Hvorfor kan jeg ikke det? Noe som vet hvor jeg kan lese om dette? Anonymkode: e1d3f...87d Du lurer på hvor du kan lese om at du ikke kan bruke egenmelding når du ikke er syk, men tvert imot skal jobbe et annet sted? 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #7 Skrevet 15. august 2024 Har du misforstått hva egenmelding skal brukes til? Anonymkode: 68596...6ac 10 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #8 Skrevet 15. august 2024 Med egenmelding så melder du deg selv for syk til å jobbe. Dvs du kan ikke jobbe i 5%. Ved sykmld så kan legen vurdere utfra arbeidsbelastning. For ikke å snakke om at det er både svindel og umoralskt å få betalt fra to steder samtidig. Gjør det riktige. Søk permisjon uten lønn fra 100% jobben og jobb i 5% Anonymkode: e3ced...041 6 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #9 Skrevet 15. august 2024 Som jeg skriver «om jeg ikke får noen til å ta vakta mi må jeg bruke egenmelding». Så det å bytte vakter er ikke mulig og noe jeg prøver hele tiden. si opp er heller ikke noe jeg har mulighet til. jeg spør om hva reglene er! Ikke hva jeg burde og ikke burde gjøre Anonymkode: e1d3f...87d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #10 Skrevet 15. august 2024 For det første kan du ikke benytte egenmelding ga dobbeltbooking av vakter, egenmelding skal brukes når du er for syk til å jobbe, og kun da. Dersom de to stillingene ikke er forenelig iht arbeidstid, må du faktisk slutte i den ene. Anonymkode: d1329...9fc 9 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #11 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som jeg skriver «om jeg ikke får noen til å ta vakta mi må jeg bruke egenmelding». Så det å bytte vakter er ikke mulig og noe jeg prøver hele tiden. si opp er heller ikke noe jeg har mulighet til. jeg spør om hva reglene er! Ikke hva jeg burde og ikke burde gjøre Anonymkode: e1d3f...87d Du er jo ikke syk hvis du kan jobbe i 100%-stillingen din, og kan derfor ikke bruke egenmelding. Anonymkode: 68596...6ac 5 2
Mezzosoprena Skrevet 15. august 2024 #12 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som jeg skriver «om jeg ikke får noen til å ta vakta mi må jeg bruke egenmelding». Så det å bytte vakter er ikke mulig og noe jeg prøver hele tiden. si opp er heller ikke noe jeg har mulighet til. jeg spør om hva reglene er! Ikke hva jeg burde og ikke burde gjøre Anonymkode: e1d3f...87d Du burde selvfølgelig si nei til vakta i 5% jobben og dra på jobb i 100% jobben. Og hvis det er slik at dette er en problemstilling som oppstår ofte, så må du da vel selv skjønne at du ikke kan ha begge jobbene... 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #13 Skrevet 15. august 2024 Folk misforstår helt her. Er SJEFEN som sier jeg må bruke egenmelding om jeg ikke har mulighet til å jobbe og ingen andre kan ta vakta. Ikke jeg? jeg sier i fra til sjefen lenge før vaktplan kommer og gjør meg utilgjengelig når jeg vet jeg ikke kan, blir likevell satt opp. Anonymkode: e1d3f...87d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #14 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som jeg skriver «om jeg ikke får noen til å ta vakta mi må jeg bruke egenmelding». Så det å bytte vakter er ikke mulig og noe jeg prøver hele tiden. si opp er heller ikke noe jeg har mulighet til. jeg spør om hva reglene er! Ikke hva jeg burde og ikke burde gjøre Anonymkode: e1d3f...87d Regelen er at egenmelding ikke kan brukes på denne måten. Du må søke permisjon uten lønn, bytte vakt, eller si opp stillingen. Det er de alternativene du har. Anonymkode: d1329...9fc 6 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #15 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som jeg skriver «om jeg ikke får noen til å ta vakta mi må jeg bruke egenmelding». Så det å bytte vakter er ikke mulig og noe jeg prøver hele tiden. si opp er heller ikke noe jeg har mulighet til. jeg spør om hva reglene er! Ikke hva jeg burde og ikke burde gjøre Anonymkode: e1d3f...87d Reglene sier nei. Egenmelding er for sykdom. Du må si fra deg de vaktene du ikke kan fylle. Dersom du beviselig misbruker egenmelding regelmessig er det oppsigelsesgrunn. Egenmelding er tillitsbasert egenvurdert sykemelding. Det er ikke gitte fridager til å bruke som man ønsker. Anonymkode: 01d68...df7 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #16 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk misforstår helt her. Er SJEFEN som sier jeg må bruke egenmelding om jeg ikke har mulighet til å jobbe og ingen andre kan ta vakta. Ikke jeg? jeg sier i fra til sjefen lenge før vaktplan kommer og gjør meg utilgjengelig når jeg vet jeg ikke kan, blir likevell satt opp. Anonymkode: e1d3f...87d Da gjør sjefen din feil. Anonymkode: 01d68...df7 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #17 Skrevet 15. august 2024 Det kan være lov å bruke egenmelding i en jobb, men ikke i en annen. Men ikke fordi vaktene krasjer. Men dersom du skulle miste stemmen, så kan du nok ikke jobbe 5% som telefonselger, men kanskje kan du jobbe 100% i en kontorjobb. Men hovedregelen er nok at er du syk/benytter egenmelding, så er du nok for syk til begge jobber. Og egenmelding kan ikke benyttes for annet enn sykdom Anonymkode: ef60f...333 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #18 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har en 100% stilling og en 5% stilling (kun 3t uka).. av og til blir jeg satt opp på vakter på 5% jobben som jeg ikke kan jobbe pga 100%. (Sjef vet dette ig vet hvilke dager jeg kan og ikke kan) Om jeg ikke får noen til å ta vakta mi der, og evt må bruke egenmelding så sier sjefen at om jeg bruker egenmelding der, kan jeg ikke jobbe på 100% jobben? Hvorfor kan jeg ikke det? Noe som vet hvor jeg kan lese om dette? Anonymkode: e1d3f...87d Egenmelding bruker du når du er syk, og bare når du er syk. Om du tar egenmelding for å jobbe et annet sted, da er det misbruk av sykemeldings-/egenmeldingsordningen, og det er ulovlig. Når du bruker egenmelding, får du lønn for den tiden du er syk, men hvis du misbruker denne ordningen, har du ikke rett på denne lønnen og NAV kan komme til å kreve tilbakebetalt lønn for egenmeldingsdagene. Er det alvorlig nok, kan du bli anmeldt for trygdesvindel. Du må finne en annen måte å løse dette på enn å bruke egenmelding. Anonymkode: 7bf29...1f8 1
Mezzosoprena Skrevet 15. august 2024 #19 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan være lov å bruke egenmelding i en jobb, men ikke i en annen. Men ikke fordi vaktene krasjer. Men dersom du skulle miste stemmen, så kan du nok ikke jobbe 5% som telefonselger, men kanskje kan du jobbe 100% i en kontorjobb. Men hovedregelen er nok at er du syk/benytter egenmelding, så er du nok for syk til begge jobber. Og egenmelding kan ikke benyttes for annet enn sykdom Anonymkode: ef60f...333 Ja, det er riktig - men det er jo fullstendig irrelevant i denne denne saken.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #20 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk misforstår helt her. Er SJEFEN som sier jeg må bruke egenmelding om jeg ikke har mulighet til å jobbe og ingen andre kan ta vakta. Ikke jeg? jeg sier i fra til sjefen lenge før vaktplan kommer og gjør meg utilgjengelig når jeg vet jeg ikke kan, blir likevell satt opp. Anonymkode: e1d3f...87d Hvorfor skulle sjefen din ønske dette? Da må jo hen betale to lønninger den dagen? Din ved egenmelding og den som tar vakten din…. Høres jo utrolig merkelig ut, hva slags jobb er dette? Anonymkode: 01d68...df7 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå