Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en fyr, flere ganger. Vi har det kjempefint sammen og koser oss mye. Det eneste jeg har lagt merke til er at jeg føler at han virker uinteressert til tider…vi snakker sammen hver dag, mest på hans iniativ…er vel mest da vi er sammen jeg føler det, at mens jeg snakker kan han falle ut av samtalen og virke uinteressert..

Mitt forrige forhold var preget av psykisk vold, så jeg merker jo hver minste lille ting også. Så har tenkt at jeg kanskje overreagerer? Siden jeg er vandt til å være med en som konstant ignorerte meg og fortalte meg «du er så kjedelig å høre på»😅 vil bare høre hva andre mener… 

Anonymkode: 7c8f9...a76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er vanlig å innimellom virke litt uinteressert i emner vi ikke har interesse eller forutsetning til å forstå. Vil tro det er for mye å forlange at den andre skal være "på" og alltid interessert i alt hele tiden. Har du merket om det er noen spesielle tema han virker uinteressert i?

Skrevet

På hvilken måte virker han uinteressert? Og har du lagt merke til et mønster for når han virker uinteressert? 

Anonymkode: 2fc54...b89

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er vanlig å innimellom virke litt uinteressert i emner vi ikke har interesse eller forutsetning til å forstå. Vil tro det er for mye å forlange at den andre skal være "på" og alltid interessert i alt hele tiden. Har du merket om det er noen spesielle tema han virker uinteressert i?

Det har jeg ikke tenkt så mye over nei…

jeg er bare så redd for å bli «lurt» en gang til, da jeg begtnner å få genuine følelser for denne mannen. Han er veldig tilstede hvis det er snakk om sex, men det er vel kanskje alle menn?😅

ellers virker han ikke helt uinteressert. Han spør meg spørsmål, og hører på hvis jeg forteller om ting som har skjedd eller skal skje..så er vel bare å se hvordan det utvikler seg😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte virker han uinteressert? Og har du lagt merke til et mønster for når han virker uinteressert? 

På den måten at han faller litt ut av samtalen og svarer kanskje bare «mm» osv..

på andre siden er han veldig glad i å holde samtalen og er flink til å snakke over også. Dette er noe han ofte beklager seg også lar han meg snakke videre, så der tenker jeg det bare er en dårlig egenskap… min forrige partner beklaget seg aldri, og lot meg heller ikke snakke videre, så det er hvertfall en oppgradering der😅

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har jeg ikke tenkt så mye over nei…

jeg er bare så redd for å bli «lurt» en gang til, da jeg begtnner å få genuine følelser for denne mannen. Han er veldig tilstede hvis det er snakk om sex, men det er vel kanskje alle menn?😅

ellers virker han ikke helt uinteressert. Han spør meg spørsmål, og hører på hvis jeg forteller om ting som har skjedd eller skal skje..så er vel bare å se hvordan det utvikler seg😅

Kanskje dere må bli bedre kjent, kan han være sjenert? At han spør spørsmål er jo positivt, da er han jo "med". Har du forresten for vane å dra ut historier når du forteller? Noen klarer ikke henge med på det.

Endret av PusheenPusheen
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På den måten at han faller litt ut av samtalen og svarer kanskje bare «mm» osv..

på andre siden er han veldig glad i å holde samtalen og er flink til å snakke over også. Dette er noe han ofte beklager seg også lar han meg snakke videre, så der tenker jeg det bare er en dårlig egenskap… min forrige partner beklaget seg aldri, og lot meg heller ikke snakke videre, så det er hvertfall en oppgradering der😅

Jeg kan også falle ut av samtaler med samboeren min, og respondere med "mm" dette skjer hvis han snakker mye om temaer som jeg ikke har interesse for, feks gaming, elektronikk osv. Det skjer også dersom han gjentar seg mye, enten noe han allerede har delt, eller at han "ranter" om et visst tema i flere minutter. Jeg tror det er svært sjeldent at man klarer å vise interesse på alle områder. Om han er den som tar mest initiativ, og også ellers holder en samtale gående, så ville jeg ikke bekymret meg for at han ved noen tilfeller kan virke uinteressert. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Kanskje dere må bli bedre kjent, kan han være sjenert? At han spør spørsmål er jo positivt, da er han jo "med". Har du forresten for vane å dra ut historier når du forteller? Noen klarer ikke henge med på det.

Han virker egentlig helt motsatt enn sjenert😅 veldig frempå og virker til å ha veldig god selvtillit, men det kan jo hende det er annerledes på innsiden.. 

jeg tror ikke jeg drar ut historier nei, men skal tenke over det fremover😅

Skrevet

Han virker egentlig helt motsatt enn sjenert😅 veldig frempå og virker til å ha veldig god selvtillit, men det kan jo hende det er annerledes på innsiden.. 

jeg tror ikke jeg drar ut historier nei, men skal tenke over det fremover😅

Ikke sikkert det er det, altså. Mannen min bruker også å virke uinteressert innimellom, og da spør jeg bare rett ut om han kjeder seg. Da kommer det som regel en forklaring. "Mye å gjøre på jobben, tenker på det eller det, lite søvn". Trenger ikke ha noe med deg å gjøre i det hele tatt.

Skrevet

Hvis du får en dårlig magefølelse, så synes jeg at du skal tenke over den. Ofte er det noe i underbevisstheten som sier oss at forholdet ikke er helt bra.

Kanskje han bare er ute etter sex, og så gir han litt blaffen i den personlige biten, der dere skal bli kjent og dele tanker og opplevelser rundt ting. Det siste er jo veldig viktig for at dere skal kunne få et godt og trygt forhold. En likegyldig partner ønsker vel ingen å ha, og for min del er jeg veldig ivrig etter å bli kjent og vite "alt" om den jeg er forelsket i. Er aldri likegyldig og uinteressert overfor en jeg har følelser for.

Anonymkode: 89d10...eb0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du får en dårlig magefølelse, så synes jeg at du skal tenke over den. Ofte er det noe i underbevisstheten som sier oss at forholdet ikke er helt bra.

Kanskje han bare er ute etter sex, og så gir han litt blaffen i den personlige biten, der dere skal bli kjent og dele tanker og opplevelser rundt ting. Det siste er jo veldig viktig for at dere skal kunne få et godt og trygt forhold. En likegyldig partner ønsker vel ingen å ha, og for min del er jeg veldig ivrig etter å bli kjent og vite "alt" om den jeg er forelsket i. Er aldri likegyldig og uinteressert overfor en jeg har følelser for.

Anonymkode: 89d10...eb0

Problemet er at jeg er et sted i livet hvor jeg ikke stoler på magefølelsen min…

jeg var i et usunt forhold, så jeg føler fort på ting som ikke er noe å føle på også😅

Jeg føler han kanskke bare er ute etter sex, men måten han snakker får meg ikke til å tenke det. I tillegg snakker han om meg til familien sin, og har sagt flere ganger at vi må reise dit. En person bare ute etter sex, tar vel ikke med seg alle damene sine til familien? 

jeg får bare gå inn i dette og prøve å ikke utvikle mer følelser i tilfelle🙈 

Skrevet

Hvor mange ganger har dere møttes og har dere ligget med hverandre ennå ? 

Anonymkode: 5c82c...1c4

Skrevet

Hvor mange ganger har dere møttes og har dere ligget med hverandre ennå ? 

Anonymkode: 5c82c...1c4

4 ganger, og nei. Han har prøvd, men jeg har sagt jeg ikke er klar og det har han virket forstått med. Han snakker mye om sex, og jeg forstår at det er noen slags hint, men han har ikke presset seg på, som jeg ofte er vandt til at menn gjør..selvom jeg har vel kanskje vært med på å bygge det opp til at det blir sex snart, hvis du skjønner?😅 syntes det er vanskelig å la være, men er også redd for å bli brukt.. 

Skrevet

Det er ikke sikkert at du skal høre på meg, siden jeg, som du, har et veldig vondt forhold bak meg, men.. Min eks, som også var voldelig, var på samme måte. Han elsket å snakke, men bare når samtalen dreide seg om ham. Hans problemer, hans følelser, mennesker han kjente, hobbyer han hadde. Om jeg sa noe om meg, falt han fort ut, og svarte 'mm..' etter en liten stund. Det var ikke slik at jeg snakket i timesvis om heklingen min og intrikate mønster, det var hva som helst. Om det skjedde noe vondt og alvorlig i livet mitt, kunne han være empatisk en liten stund, men om situasjonen ikke ble løst kjapt, var han igjen uinteressert. Han ble etterhvert også iblant irritert om jeg snakket om alvorlige ting (var f.eks. kreft hos familiemedlem, jeg var redd og lei meg).

Mitt råd er å tenke litt over når han sier 'mm'. Er det etter at du f.eks. har snakket om en sær hobby han ikke interesserer seg for, er det _kanskje_ ikke så farlig (jeg synes man som par skal ha en viss interesse for det som gjør den andre glad, men forstår at det kan være grenser). Er det hver gang du forteller noe om deg selv og samtalen ikke handler om ham? Isåfall ville jeg ha løpt, men brent barn skyr jo som kjent ilden.

Anonymkode: f9bae...0f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke sikkert at du skal høre på meg, siden jeg, som du, har et veldig vondt forhold bak meg, men.. Min eks, som også var voldelig, var på samme måte. Han elsket å snakke, men bare når samtalen dreide seg om ham. Hans problemer, hans følelser, mennesker han kjente, hobbyer han hadde. Om jeg sa noe om meg, falt han fort ut, og svarte 'mm..' etter en liten stund. Det var ikke slik at jeg snakket i timesvis om heklingen min og intrikate mønster, det var hva som helst. Om det skjedde noe vondt og alvorlig i livet mitt, kunne han være empatisk en liten stund, men om situasjonen ikke ble løst kjapt, var han igjen uinteressert. Han ble etterhvert også iblant irritert om jeg snakket om alvorlige ting (var f.eks. kreft hos familiemedlem, jeg var redd og lei meg).

Mitt råd er å tenke litt over når han sier 'mm'. Er det etter at du f.eks. har snakket om en sær hobby han ikke interesserer seg for, er det _kanskje_ ikke så farlig (jeg synes man som par skal ha en viss interesse for det som gjør den andre glad, men forstår at det kan være grenser). Er det hver gang du forteller noe om deg selv og samtalen ikke handler om ham? Isåfall ville jeg ha løpt, men brent barn skyr jo som kjent ilden.

Tusen takk for svar. Det er akuratt denne behandlingen jeg er vandt med fra mitt forrige forhold selv..

og derfor jeg kanskke blir litt trigget av disse «mm» svarene…men på en annen side virker denne mannen mye mer respektfull, åpen og de gangene han ikke svarer på denne måten virker det som han oppriktig bryr seg…eneste jeg kan gjøre er vel å bli bedre kjent med han..

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar. Det er akuratt denne behandlingen jeg er vandt med fra mitt forrige forhold selv..

og derfor jeg kanskke blir litt trigget av disse «mm» svarene…men på en annen side virker denne mannen mye mer respektfull, åpen og de gangene han ikke svarer på denne måten virker det som han oppriktig bryr seg…eneste jeg kan gjøre er vel å bli bedre kjent med han..

Ja, da har vi nok litt lik bagasje. For meg virker det som om du har ting på stell nå: du har ikke ligget med ham, du tar deg tid til å bli kjent med ham. Min eks var også veldig opptatt av sex og snakket mye om det, så jeg ville også ha vært forsiktig. Bli bedre kjent med ham om du har lyst, og gå om du merker at det er riktig for deg. Du kjenner jo tegnene. Lykke til, jeg håper han bare er en lett distré type, og at han ellers er snill og god og det du ønsker deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...