Gå til innhold

Cruise Middelhavet på vinteren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må sannsynligvis bli mellom midten av januar og senest første uke i mars da om jeg kan ta meg fri. Tenker en av rutene som går helt sør type Malta,  Sicilia, Tunisia. Ikke aktuelt med andre steder enn Middelhavet denne gang. 

Har besøkt Middelhavet flere ganger siste årene, men kun om sommeren. Altfor varmt og altfor mye folk.

Besøkte feks Barcelona og Roma siste år, bruker jo halve dagene på kø,kø,kø.....

Ser de selger middelhavscruise hele året, og forstår jo at man ikke får sommer, og muligheten for regn er stor. Men fantastisk uten så ekstremt mye turister vil jeg tro. 

Men er det helt ille? Folk kjøper jo tydeligvis også disse cruisene, ser minst tre rederier som har slike cruise.

Anonymkode: 86ade...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, ingen?

Noen som har besøkt området uten cruise i januar eller februar da? Malta eller Sicilia feks som kan si noe om vær og mengde turister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min tilbragte en måned på Sardinia i mars eller noe. Det var visst surt og kaldt. 

Anonymkode: e75c4...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 23.50):

Mannen min tilbragte en måned på Sardinia i mars eller noe. Det var visst surt og kaldt. 

Anonymkode: e75c4...34e

Takk!

Har hørt om mange som er heldige, men sikkert enda flere som ikke er det....

Tror jeg får prøve å ta det litt sent på høsten ett annet år heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på cruisebåt, og Middelhavet i Januar er.. Kaldt... Type 4 grader og vind. Men ja, lite turister. Den beste tiden å dra til Middelhavet er i skuldersesongen, altså April-Mai og September-Oktober. Da er det behagelig temperatur og ikke for mye trøkk. Du får selvfølgelig mye bedre sjanse til å se de store attraksjonene på vinteren uten kø.

Det som er avgjørende er valg av rederi og skip. Noen rederier er destinasjons-orienterte, med mye ekskursjoner og foredrag om historie, kultur etc. Hos andre rederier er det skipet i seg selv som er destinasjonen, og man behøver i grunn ikke gå ut i det hele tatt, man kan sitte ved bassengkanten med en paraplydrink hele dagen, spise god mat og dra på show på kveldene.

Anonymkode: 2a5ee...b26

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...