Gå til innhold

Kan alle som liker å skrive touchmetoden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lærte touch som barn sent på 90-tallet. Bruker det enda (garantert med en egen twist eller to) og en av de absolutt raskeste på kontoret, det går skremmende fort 😅

Anonymkode: 53ad8...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke om alle bør det, men det er jo en fordel om man skriver mye. Jeg lærte det på barneskolen - hadde et PC-program vi brukte for å øve, kanskje det finnes noe lignende på nett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare touch-metoden, går veldig kjapt, og veldig greit å slippe å se på tastaturet .

Anonymkode: 93dab...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 15.44):

Jeg skriver en del,  men har aldri lært meg touchmetoden. Har aldri hatt tålmodigheten til det. Selvfølgelig blir det litt tungvint, men går greit.

Men burde alle kunne Touch? 

Anonymkode: ec8d5...851

Ekspander  

Skriver ikke «ekte» touch, med reglene for hvilke fingre som skal brukes på hvilke soner, men jeg kan skrive uten å se på tastaturet ja, og bruker alle fingrene. Husker at vi lærte prinsippene på VGS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 22.14):

image.thumb.png.017e031dad83b37d10f5efd0039be8b9.png

Anonymkode: 32882...77c

Ekspander  

Prøvde å kjøre antall ord isteden for antall tid, som du:

image.thumb.png.fd3bb5667b08298f5d4232c0c303801f.png

Anonymkode: c5df4...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nei 😂 jeg bruker touchmetoden så langt jeg får til men pga en skadet albue så blir vinkelen på armen ubehagelig og vond. Så på venstre side ja, høyre nei. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte meg touch-metoden på ungdomsskolen, hadde touch som valgfag husker jeg. Dette var før windows ble slik det er nå, og når vi hadde tid til overs fikk vi spille spill på pc-ene. Er ganske god i touch, utenom at jeg aldri kom så langt at jeg fikk helt med meg alle tallene, de er litt hipp som happ om blir riktige. Er veldig glad jeg lærte meg touch da jeg gjorde, det har vært veldig kjekt å kunne både privat og i skole- og jobbsammenheng. :) 

Alle må jo ikke kunne touch, men er virkelig en stor fordel om man skrive langt uten å rette ordene i hytt og gevær selv om det er mange som ikke kan touch som klarer seg fint.

Anonymkode: fe330...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvilken metode jeg bruker, men jeg skriver med mange fingre uten å se på tastaturet. Det går fort. Har gjort det i mange år. Hvis tastaturet har flyttet på seg, kan jeg bomme, og da må jeg skyve litt på tastaturet til siden så jeg kan skrive "i blinde" uten å se ned igjen. Fingrene "vet" hvor bokstaver og taster er, det sitter helt på feelingen.

Det er vel like godt som den såkalte touch-metoden? Hurtighet og treffsikkerhet?

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 11.02):

Lærte meg touch-metoden på ungdomsskolen, hadde touch som valgfag husker jeg. Dette var før windows ble slik det er nå, og når vi hadde tid til overs fikk vi spille spill på pc-ene. Er ganske god i touch, utenom at jeg aldri kom så langt at jeg fikk helt med meg alle tallene, de er litt hipp som happ om blir riktige. Er veldig glad jeg lærte meg touch da jeg gjorde, det har vært veldig kjekt å kunne både privat og i skole- og jobbsammenheng. :) 

Alle må jo ikke kunne touch, men er virkelig en stor fordel om man skrive langt uten å rette ordene i hytt og gevær selv om det er mange som ikke kan touch som klarer seg fint.

Anonymkode: fe330...1f2

Ekspander  

Du får dele hvor mange ord i minuttet du skriver, så får en se om det er en så stor fordel. :P

Til nå er det de som ikke bruker touch i tråden som skriver raskest. 

Anonymkode: 91fc6...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms. Steele skrev (På 15.8.2024 den 15.56):

Alle burde vel ikke, men det er superraskt og veldig lettvint. Kan skrive uten å se på tastaturet i hele tatt. Det kommer godt med. Kjenner folk som skriver vel så raskt med bare et par fingre, men da er man jo avhengig av å se ned på tastaturet hele tiden.

Ekspander  

Nei, det stemmer ikke.

Det er mange selvlærte når det kommer til tastatur, som skriver uten å måtte se ned..

Anonymkode: d902c...b7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 15.52):

Jeg lærte touchmetoden på videregående for skremmende mange år siden. Faget het "maskinskriving" og vi lærte det på skrivemaskiner. 

Synes det er veldig nyttig da det gjør at jeg skriver fort.

Anonymkode: 420b7...262

Ekspander  

Samme her - dvs på ungdomsskolen faktisk, veldig nyttig. Utrolig greit å skrive uten å måtte se ned på tastaturet.

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver i rasende fart uten touch metoden. Både ser på tastaturet og ikke. Alle finner sin vei, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...