AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg skriver en del, men har aldri lært meg touchmetoden. Har aldri hatt tålmodigheten til det. Selvfølgelig blir det litt tungvint, men går greit. Men burde alle kunne Touch? Anonymkode: ec8d5...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #2 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg kan touchmetoden, men kjenner folk som skriver i rasende fart med bare pekefingre. Bare gjør det som funker best for deg. Anonymkode: b0e2e...f71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #3 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg kan ikke touch metoden. Eller det vil si, jeg lærte den men syns ikke den var noe god å bruke. Men jeg kan fortsatt skrive veldig raskt uten å se ned på tastauret. Når jeg brukte touch metoden ble det bare rot for meg og følte jeg måtte tvinge fingrene i unaturlige posisjoner. Har skrevet veldig mye på pc hele livet og ble bare vant til hvor tastene er og fikk liksom en egen metode for å skrive raskt uten å se ned. Anonymkode: ab794...728 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #4 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg lærte touchmetoden på videregående for skremmende mange år siden. Faget het "maskinskriving" og vi lærte det på skrivemaskiner. Synes det er veldig nyttig da det gjør at jeg skriver fort. Anonymkode: 420b7...262 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #5 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg vet ikke om jeg bruker touch, men skriver raskt med begge hender. Godt nok det Anonymkode: 85430...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 15. august 2024 #6 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg kan skrive i et greit tempo, men ikke uten å se på tastaturet. Har i grunn aldri tatt meg bryet med å lære meg touch-metoden helt utenat. Så lenge jeg er fornøyd med måten jeg skriver på, så er det ikke så viktig at jeg skriver fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #7 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg skriver kjempefort og riktig, men bruker egenlært metode. Anonymkode: 211a5...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #8 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lærte touchmetoden på videregående for skremmende mange år siden. Faget het "maskinskriving" og vi lærte det på skrivemaskiner. Synes det er veldig nyttig da det gjør at jeg skriver fort. Anonymkode: 420b7...262 Samme her, har kunnet det siden 1986, da gikk jeg Handel og Kontor. Lærte også begge døtrene mine det da de var små og de bruker tuouch flittig. Anonymkode: b49e4...859 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 15. august 2024 #9 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg bruker touch-metoden og synes det er befriende å slippe å se på tastaturet når jeg skriver. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 15. august 2024 #10 Del Skrevet 15. august 2024 Alle burde vel ikke, men det er superraskt og veldig lettvint. Kan skrive uten å se på tastaturet i hele tatt. Det kommer godt med. Kjenner folk som skriver vel så raskt med bare et par fingre, men da er man jo avhengig av å se ned på tastaturet hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #11 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg liker å skrive og skriver raskt (man kan ta tester på nettet for å se hvor mange ord man skriver i minuttet). Tror ikke jeg følger akkurat touch-systemet, men jeg skriver med alle fingre på begge hender uten å se på tastaturet. Det gir god flyt i skrivingen. Godt at ikke tankene mine må vente på at hendene skal bli ferdig med å skrive. Anonymkode: 7dd9d...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 15. august 2024 #12 Del Skrevet 15. august 2024 (endret) Har aldri lært meg noen offisiell touchmetode, men kan skrive svært raskt på tastatur uten å se på likevel. Det har alltid kommet godt med i løpet av skolegang og studier. Endret 15. august 2024 av esk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #13 Del Skrevet 15. august 2024 Ms. Steele skrev (5 minutter siden): Alle burde vel ikke, men det er superraskt og veldig lettvint. Kan skrive uten å se på tastaturet i hele tatt. Det kommer godt med. Kjenner folk som skriver vel så raskt med bare et par fingre, men da er man jo avhengig av å se ned på tastaturet hele tiden. Det stemmer ikke. Jeg bruker ikke touch-metoden, og må ikke se på tastaturet. Alt avhenger av hvor mye man har skrevet tidligere. Anonymkode: d2f15...1e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 15. august 2024 #14 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg lærte touchmetoden på videregående for skremmende mange år siden. Faget het "maskinskriving" og vi lærte det på skrivemaskiner. Synes det er veldig nyttig da det gjør at jeg skriver fort. Anonymkode: 420b7...262 Jeg hadde også maskinskrivning på skolen. Skriver touch den dag i dag, også på paden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #15 Del Skrevet 15. august 2024 Lærte touchmetoden på barneskolen og har kunne skrive uten å se på tastaturet siden da. Jeg skriver raskest med en hybridløsning, men det spiller ingen rolle sånn i praksis. Barna mine har aldri gått inn for å lære touchmetoden og skriver akkurat like fort og feilfritt som meg uansett. Anonymkode: c0869...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 15. august 2024 #16 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg vet ikke om det er touchmetoden eller hva jeg bruker, men har bare lært meg helt selv hvordan jeg skal skrive uten å se på tastaturet. Tror jeg lærte touchmetoden på vgs, eller, prøvde, fant en "snarvei" og lot som jeg kunne det selv om jeg sikkert ikke gjør det riktig, sånn egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 15. august 2024 #17 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg skriver kjempefort og riktig, men bruker egenlært metode. Anonymkode: 211a5...515 Jeg også. Lærte meg å skrive på tastatur (kjempefort med alle fingrene, uten å se på stastaturet) før vi hadde opplæring i tuchmetoden på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 15. august 2024 #18 Del Skrevet 15. august 2024 Viktigste med touch er vel egentlig å kunne skrive uten å se på tastaturet, slik at du kan følge med på ordene dine mens dem skrives. Og dermed umiddelbart oppdage og korrigere skrivefeil osv. Har ei på kontoret som skriver raskt, men hun ser jo på tastaturet når hun skriver. Så e-postene hennes er ofte fulle av skrivefeil, tegnsettingfeil osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #19 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg lærte touch på skolen, men har funnet min egen "metode" som fungerer bra for meg, skrive likevel ikke noe tregere av å bruke min egen metode. Læreren min var derimot veldig streng, og mente at alle sekretærer må kunne skrive tocuh. Anonymkode: 53f4f...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 15. august 2024 #20 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det stemmer ikke. Jeg bruker ikke touch-metoden, og må ikke se på tastaturet. Alt avhenger av hvor mye man har skrevet tidligere. Anonymkode: d2f15...1e6 Så du skriver med to fingre og trenger ikke å se? Det er i så fall imponerende! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå