AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg er 100% ufør pga psykisk helse. Jeg vil prøve meg ut i en liten jobb, er bare snakk om 3 dager for kommunen til vinteren. Men jeg er så usikker på om hva jeg skal skrive om at jeg er ufør. Skal det kun stå i CV eller burde jeg skrive noe om det i søknadsteksten også? Føler meg så teit om jeg ikke skriver noen ting… selv om de ikke har noe med det og at det ikke vil påvirke arbeidsoppgavene på noen måte Anonymkode: 85958...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #2 Del Skrevet 15. august 2024 Har forresten vært ufør i 2 år så er jo et stort hull i CV-en min… skal jeg skrive på cv når jeg var under AAP i 3 år før det? 2019-2022: AAP 2022-2024: Ufør De er kanskje ikke interessert i hvilken ytelse jeg har gått på heller. Hvordan putter jeg dette inn i cv 😳 ts Anonymkode: 85958...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. august 2024 #3 Del Skrevet 15. august 2024 Hva er du utdannet som ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #4 Del Skrevet 15. august 2024 Maskinfører skrev (5 minutter siden): Hva er du utdannet som ? Kun grunnskole 😕 ts Anonymkode: 85958...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #5 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har forresten vært ufør i 2 år så er jo et stort hull i CV-en min… skal jeg skrive på cv når jeg var under AAP i 3 år før det? 2019-2022: AAP 2022-2024: Ufør De er kanskje ikke interessert i hvilken ytelse jeg har gått på heller. Hvordan putter jeg dette inn i cv 😳 ts Anonymkode: 85958...4a8 Jeg skrev bare sånn, og uten diagnose. Fikk raskt jobb, og håper du og får det. Diagnosen kom fram etterhvert når kollegaer blir venner . nei, de er nok ikke interessert i ytelser, men grunnen til hullet. Du kan jo eventuelt bare skrive « sykdom « de årene. Anonymkode: 002b3...604 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #6 Del Skrevet 15. august 2024 Maskinfører skrev (7 minutter siden): Hva er du utdannet som ? Men har hatt en del jobber tidligere, så er en liste på cv over det Anonymkode: 85958...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #7 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skrev bare sånn, og uten diagnose. Fikk raskt jobb, og håper du og får det. Diagnosen kom fram etterhvert når kollegaer blir venner . nei, de er nok ikke interessert i ytelser, men grunnen til hullet. Du kan jo eventuelt bare skrive « sykdom « de årene. Anonymkode: 002b3...604 Takk for svar 😊 ts Anonymkode: 85958...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 15. august 2024 #8 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er 100% ufør pga psykisk helse. Jeg vil prøve meg ut i en liten jobb, er bare snakk om 3 dager for kommunen til vinteren. Men jeg er så usikker på om hva jeg skal skrive om at jeg er ufør. Skal det kun stå i CV eller burde jeg skrive noe om det i søknadsteksten også? Føler meg så teit om jeg ikke skriver noen ting… selv om de ikke har noe med det og at det ikke vil påvirke arbeidsoppgavene på noen måte Anonymkode: 85958...4a8 Er det lov å spørre om hva slags diagnose du har? Noen diagnoser har mye fordommer og kanskje ødelegger mer for mulighetene. Synd, men fordommer finnes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. august 2024 #9 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kun grunnskole 😕 ts Anonymkode: 85958...4a8 Åja sånn ja tja tror nesten du bare skulle henvendt deg til den kommunen du ønsker og jobbe i så tar du det derfra de fleste kommuner trenger flere hender diverse steder Parkvesen skole etc etc du må finne ut hva du vil gjøre lett å få jobb der sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. august 2024 #10 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men har hatt en del jobber tidligere, så er en liste på cv over det Anonymkode: 85958...4a8 Om du er ufør tror jeg ikke du trenger noen CV kjenner flere uføre som sklei rett inn i kommunen men de endte på det som heter VTA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #11 Del Skrevet 15. august 2024 Dersom det er noe som vil gjøre at de blir skeptiske til å ansette deg, ville jeg rådet deg til å ikke si noe. De har ikke lov til å spør. Men fra arbeidsgivers siden kan det føles som å ansette katta i sekken uansett. Når man ansetter er man ofte avhengig av at personen faktisk skal gjøre jobben, og ikke stadig forsvinne pga sykdom/tilbakefall/whatnot. Anonymkode: 4d923...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #12 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er 100% ufør pga psykisk helse. Jeg vil prøve meg ut i en liten jobb, er bare snakk om 3 dager for kommunen til vinteren. Men jeg er så usikker på om hva jeg skal skrive om at jeg er ufør. Skal det kun stå i CV eller burde jeg skrive noe om det i søknadsteksten også? Føler meg så teit om jeg ikke skriver noen ting… selv om de ikke har noe med det og at det ikke vil påvirke arbeidsoppgavene på noen måte Anonymkode: 85958...4a8 Hvis det er jobb i kommunen er min erfaring at det er best at du ikke sier noe som helst, hverken i søknad, cv eller intervju, da blir du fort forkastet. I det private er det mer 50/50 om det lønner seg å si noe eller ikke etter min erfaring. Anonymkode: 191a9...df4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #13 Del Skrevet 15. august 2024 Først og fremst; så bra at du kan og vil komme deg i jobb igjen! Jeg ville ikke skrevet ufør/AAP i CV'en, men bare latt den siste jobben være den siste linja på arbeidserfaring. I søknadsteksten kan du skrive at du ikke har vært i jobb de siste årene pga. helseutfordringer. Du behøver ikke å skrive noe mer enn det. Men det kan være lurt å skrive en setning om at du nå er klar og motivert for å komme tilbake i arbeidslivet. I et jobbintervju kan du, hvis du føler for det, si litt mer om helsesituasjonen din. Men pakk det litt inn, slik at du får fram at det ikke vil være til hinder for at du kan utføre en god jobb. Anonymkode: 037ad...81a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #14 Del Skrevet 15. august 2024 Kassettspiller skrev (Akkurat nå): Er det lov å spørre om hva slags diagnose du har? Noen diagnoser har mye fordommer og kanskje ødelegger mer for mulighetene. Synd, men fordommer finnes. Er ufør pga ptsd, men har flere andre diagnoser på toppen av det også ts Anonymkode: 85958...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #15 Del Skrevet 15. august 2024 Maskinfører skrev (9 minutter siden): Åja sånn ja tja tror nesten du bare skulle henvendt deg til den kommunen du ønsker og jobbe i så tar du det derfra de fleste kommuner trenger flere hender diverse steder Parkvesen skole etc etc du må finne ut hva du vil gjøre lett å få jobb der sånn Ja, vurderer henvende meg til noen skoler i nærområdet også 😊 Takk! ts Anonymkode: 85958...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #16 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dersom det er noe som vil gjøre at de blir skeptiske til å ansette deg, ville jeg rådet deg til å ikke si noe. De har ikke lov til å spør. Men fra arbeidsgivers siden kan det føles som å ansette katta i sekken uansett. Når man ansetter er man ofte avhengig av at personen faktisk skal gjøre jobben, og ikke stadig forsvinne pga sykdom/tilbakefall/whatnot. Anonymkode: 4d923...e8b Ja ikke sant. Men om jeg ikke skriver noe, så kan det ikke stå tomt fra 2019 heller… Vil man ikke bli mer skeptisk av det? ts Anonymkode: 85958...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #17 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja ikke sant. Men om jeg ikke skriver noe, så kan det ikke stå tomt fra 2019 heller… Vil man ikke bli mer skeptisk av det? ts Anonymkode: 85958...4a8 Vær ærlig. Skriv at du har hatt noen helseutfordringer, og at du ønsker deg veldig ut i jobb igjen. Men møt opp hos den du søker jobb hos og forklar situasjonen din muntlig Anonymkode: ec7c3...c07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #18 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis det er jobb i kommunen er min erfaring at det er best at du ikke sier noe som helst, hverken i søknad, cv eller intervju, da blir du fort forkastet. I det private er det mer 50/50 om det lønner seg å si noe eller ikke etter min erfaring. Anonymkode: 191a9...df4 Takk for erfaring 😊 kommunen skriver at de ikke skal vurdere folk etter helse nedsettelser, religion, osv. Men de gjør det kanskje like vell? ts Anonymkode: 85958...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. august 2024 #19 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, vurderer henvende meg til noen skoler i nærområdet også 😊 Takk! ts Anonymkode: 85958...4a8 Det høres bra ut bare koselig 😉 ser over så lenge du er ufør så er det ingen som bryr seg for vi snakker ikke om 100% ansettelse så du trenger ikke masse på CV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #20 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg fikk en søknad fra ei som var helt ærlig om slikt. Da jeg var avhengig av forutsigbarhet kunne jeg dessverre ikke tilby henne jobb. Men sa til henne at hvis hun kontaktet NAV og fikk godkjennelse av de kunne hun få jobbe hos meg i praksis for å få erfaring, attest og et punkt på CV-en. Hun gjorde det og fikk jobbe hos meg et halvt år med lønn fra NAV, hun jobbet da selvfølgelig ikke alene, men fulgte meg. Etter denne tiden hadde jeg ikke noe problem å anbefale henne videre og hun fikk raskt full jobb et lignende sted. Anonymkode: c6773...894 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå