Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:-) Jeg og kjæresten min ble sammen for to måneder siden og har nylig fått påvisst graviditet og jeg er livredd for at det ikke er meg som er faren men tidligere sex partner som var like før meg.

Anonymkode: 6fd7b...36b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere får bekreftet temin ved ultralyd får du vite ganske nøyaktig når hun ble gravid. Om det er 2-4-6 uker etter at dere ble sammen vet du jo at du er faren.

Anonymkode: ea693...d0f

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

om du er usikker får du jo bare spørre om å ta en farskaps test da? men på første UL så får dere jo vite termin, og da kan du regne frem når hun ble gravid ish. ut ifra siste mensen osv. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vel...om hun er 2-3 mnd på vei er du iallefall ikke faren 

Vel det finner fort ut. Om hun juger eller ikke.  Hun burde jo vite når mensen ikke kom

Skrevet

Både voksne og barn hadde vært spart for veldig mye hvis folk bare hadde ventet litt med den sexen. Det er stor risiko for at det blir en del greier, både følelsesmessig og i forhold til uventede graviditeter, når folk på død og liv MÅ knulle folk som de nettopp har møtt, og lenge før man kjenner hverandre.

Den gamle tradisjonen med at man ventet med sex til man var gift, den sparte nok mange for mye dillball.

Anonymkode: baecb...9c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere kan ta tidlig ultralyd privat fra uke 7. Så tidlig i svangerskapet er termin ganske nøyaktig, siden fostre vokser ganske likt i begynnelsen. 

Husk at de 2 første ukene av graviditet er man faktisk ikke gravid, fordi man regner fra første dag i siste menstruasjon. Hvis hun da for eksempel er 7 uker på vei, er fosteret 5 uker gammelt. 

Lykke til ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
bunny princess skrev (6 timer siden):

Dere kan ta tidlig ultralyd privat fra uke 7. Så tidlig i svangerskapet er termin ganske nøyaktig, siden fostre vokser ganske likt i begynnelsen. 

Husk at de 2 første ukene av graviditet er man faktisk ikke gravid, fordi man regner fra første dag i siste menstruasjon. Hvis hun da for eksempel er 7 uker på vei, er fosteret 5 uker gammelt. 

Lykke til ❤️

Dette. Bestill en ultralyd privat, da får du svar. 

Skrevet

Det er alltid en risiko for graviditet ved sex. Om det så er tidlig i relasjonen eller ikke forandrer ikke det faktum at sex fører til graviditet. Jeg tror det lureste du kan gjøre er å være støttende frem til ultralyd, bli med på ultralyd timen. Da får man et estimert tidspunkt for termin og da vil du vite om dette barnet ble unnfanget før dere startet en seksuell relasjon eller etter.

Anonymkode: c2e60...dcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...