Gå til innhold

Vippestol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vippestol, hvor lenge kan baby/nyfødt sitte i slike?

nybakt mamma med en ukes gammel baby:)

Anonymkode: bfc1f...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er fire uker og vi har nettopp begynt å bruke den litt, opp mot 10-15 minutter etter å ha ammet, skiftet bleie og kost litt. Han sitter der litt til han blir lei og lager lyd. Tiden går fort og når de er litt større kan de holde på litt mer for seg selv 🙂 

Skrevet
Cezanne skrev (28 minutter siden):

min er fire uker og vi har nettopp begynt å bruke den litt, opp mot 10-15 minutter etter å ha ammet, skiftet bleie og kost litt. Han sitter der litt til han blir lei og lager lyd. Tiden går fort og når de er litt større kan de holde på litt mer for seg selv 🙂 

😊😊 

mener jeg har lest/hørt noe sted at de ikke bør sitte mer enn 30min/1 time i den hver dag? 

Skrevet

Snakk med helsestasjonen ;) De har gode råd på slikt. 

Anonymkode: 061a1...558

• 3 uker senere...
Skrevet
On 8/15/2024 at 3:07 PM, Melli34 said:

😊😊 

mener jeg har lest/hørt noe sted at de ikke bør sitte mer enn 30min/1 time i den hver dag? 

Det kan godt stemme, alt med måte. Vi bruker den vel ca 30 min til sammen. Det regulerer seg jo bra selv siden de blir lei av den. 

Skrevet

Hva slags vippestol er det? Sånne som babybjørn sin er vel ikke i utgangspunktet noe farlig for ryggen til baby i laveste stilling slik jeg har skjønt det. Problemet om de sitter i den (og andre stoler som tripptrapp-sete) mye er at det tar tid vekk fra å ligge flatt på ryggen eller fra magetrening, som begge hjelper barnet å bli sterkere. De skal heller ikke sove i vippestol når de er veldig små fordi det kan føre til kvelning fordi de siger sammen, samme som i bilstol som er plassert på gulv eller barnevogn som ikke er flate.

Anonymkode: 0ce2a...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...