AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Del Skrevet 15. august Skal løpe mitt første halvmaraton i Oslo i september. Lurer litt på hvilket mål jeg bør sette meg på tid. Har jo selvfølgelig tenkt på det før. Men hadde i utgangspunktet tenkt under 1:55. Men ser at jeg kanskje bør sette et litt mer håret mål. Så hva tror dere? Status: - Løp en 10 km i slutten av mai på tiden 49:15 - Siden løpet i mai har jeg fulgt et treningsprogram frem mot HM med 4 økter i uken, og har stort sett gjennomført alle. - Beste tid på 5 k, 24:14 (dette under en lengre tempo-tur i sommer) - Løpt turer på mellom 1 1/2 time til 2 timer ca 1 gang i uken de siste ukene. - Siste tur på 2 timer forrige uke løp jeg 20 km hvor ca 1 t og 45 min var i sone 1-2 resten sone 3. Følte god flyt og følelse etter forrige langtur, og tenker derfor jeg bør sette meg litt mer håret mål. Hva tror dere er realistisk? Anonymkode: 0e239...19b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Del Skrevet 15. august 1.40-1.45 Anonymkode: 4dee9...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Del Skrevet 15. august Tidene dine gir en forventet tid på halvmaton på 1:48-1:51 Siden du også faktisk har løpt hele distansen flere ganger (de færreste førstegangs HM'ere har det. Selv var mitt lengste løp 16 km før mitt første halvmaraton) så kan du realistisk legge målet ditt enda lavere. Tenker 1:45 for deg. Masse lykke til 🙂 Anonymkode: 03310...bf8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Del Skrevet 15. august Her er en kalkulator du kan bruke: https://sporttracks.mobi/labs/race-finish-time-predictor Anonymkode: 03310...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her er en kalkulator du kan bruke: https://sporttracks.mobi/labs/race-finish-time-predictor Anonymkode: 03310...bf8 Takk! Den var fin Ja, lurer på om rundt 1:45 bør bli målet! Anonymkode: 0e239...19b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Del Skrevet 16. august Jeg vil anbefale deg å starte rolig, det skal føles relativt lett til du er på 12-15 km også kan du evt begynne å øke farta derfra. Det er en mye bedre opplevelse å være den som har litt krefter igjen de siste 5 km slik at du tar igjen folk her, enn å føle at alle tar igjen og løper fra meg… (jeg har løpt 100 ++ løp som er fra halvmaraton og lenger, så har prøvd de fleste varianter. De raskeste er løpt der jeg har klart å holde igjen litt i starten og løpt siste halvdel raskest) Dette er mye lettere i teorien enn i praksis, de aller fleste starter med overvurdering av egen form og tror de holder mer enn de i realiteten gjør. Starter du for tøft og går tom så kan det fort gå på mye tid de siste 3 km av løpet. Uansett hva du prøver på for du ha lykke til med løpet, og forhåpentligvis gir det mersmak så det blir mange løp på deg etterhvert. 🏃♀️😊🏃 Anonymkode: e97bb...7bb 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet 16. august #7 Del Skrevet 16. august La farten komme til deg. Først løper du 10 km litt under din gjennomsnittsfart (cirka 5:00min/km). Går alt bra, ingen smerte eller ubehag, kan du begynne å løpe raskere. For meg øker farten automatisk underveis (helt ubevisst). Kanskje det gjelder deg også. Jeg tror du klarer fint 1:45. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #8 Del Skrevet 18. august Takk for svar dere over Løpt et par 10 km-løp før og enig i at det er veldig lett å bli revet med ang fart i starten, så skal prøve å holde igjen litt og holde meg til planlagt fart! Anonymkode: 0e239...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 23. august #9 Del Skrevet 23. august Bruker du pulsklokke? Ville stilt den inn på tilsvarende 1t55min fart den de første tre kilometerne, gått over til tilsvarende 1t53min fart fram til du har 4km igjen og deretter fulgt kroppen sine signaler fremfor farten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet 24. august #10 Del Skrevet 24. august Majer skrev (8 timer siden): Bruker du pulsklokke? Ville stilt den inn på tilsvarende 1t55min fart den de første tre kilometerne, gått over til tilsvarende 1t53min fart fram til du har 4km igjen og deretter fulgt kroppen sine signaler fremfor farten Hvis min beregning er riktig, så må hun løpe de 4 siste km på cirka 15 minutter for å klare oppnå hennes mål (1t45min). Det blir en litt for tøff overgang underveis. Du tenker kanskje på tiden 1t50min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #11 Del Skrevet 27. august Et menneske skrev (På 24.8.2024 den 9.09): Hvis min beregning er riktig, så må hun løpe de 4 siste km på cirka 15 minutter for å klare oppnå hennes mål (1t45min). Det blir en litt for tøff overgang underveis. Du tenker kanskje på tiden 1t50min? Ja, tenker det kan bli tøft på slutten ja. Tenker jeg skal prøve å holde meg på 1:50-tid fra start, og vurdere rundt halvveis hvordan det føles. Er i Oslo jeg skal løpe, så er vel litt oppover ved 4-5 km og fra 17 km opp til Bislett. Så tenker jeg får legge inn det i beregningen også Anonymkode: 0e239...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #12 Del Skrevet 27. august Nå er det en stund siden jeg løp i Oslo, mulig løypa er flytta, men det var mange som undervurderte stigningene. Jeg løp forbi mange som hadde stivnet helt på vei opp. Anonymkode: 860cb...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #13 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nå er det en stund siden jeg løp i Oslo, mulig løypa er flytta, men det var mange som undervurderte stigningene. Jeg løp forbi mange som hadde stivnet helt på vei opp. Anonymkode: 860cb...494 Ja, så greit å vite når det kommer ved å se på løypekaret på forhånd. Ny løype i år pga bygging i sentrum. Så går ikke opp til St.hanshaugen i år, men til bislett. Anonymkode: 0e239...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet 27. august #14 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, tenker det kan bli tøft på slutten ja. Tenker jeg skal prøve å holde meg på 1:50-tid fra start, og vurdere rundt halvveis hvordan det føles. Er i Oslo jeg skal løpe, så er vel litt oppover ved 4-5 km og fra 17 km opp til Bislett. Så tenker jeg får legge inn det i beregningen også Anonymkode: 0e239...19b Det høres smart ut. Fortell gjerne hvordan det gikk i ettertid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 28. august #15 Del Skrevet 28. august 1 time og 50 min er realistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #16 Del Skrevet 22. september Kom meg i mål på. 1:48 Så fornøyd med det! TUNGT opp til Bislett fra ca 15-16 km, men hadde heldigvis litt å "gå på" mtp tid før det, så gikk bra! Anonymkode: 0e239...19b 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet 23. september #17 Del Skrevet 23. september Kjempebra! Fortsett slik, så klarer du under 1:45 neste gang 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå