Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det utelukkende negativt? 

Hva legger du i begrepet? 

Anonymkode: 73ec7...bc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, en fallen kriger.

Anonymkode: ca08f...69d

Skrevet

Tøffelhelt? Aldri hørt det ordet før.

Skrevet

Negativt. Aldri hørt det i en positiv sammenheng.

Skrevet

Ordet i seg selv er negativt ladet. Men mange bruker den merkelappen feil 

Anonymkode: 1d918...7b6

Skrevet (endret)

Det er en feig mann som er under hælen til kona. 

Men en del bruker det bare om menn som lever et rolig liv.

Endret av Virrevirrevapp
Skrevet

Han har null egne meninger, nikkedukke og totalt avhengig av dama🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1cbd9...cd4

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, miSs. said:

Tøffelhelt? Aldri hørt det ordet før.

Tøffelhelt, tidligere også kalt tøffeldanser, tøffeltrell og tøffelridder,[1] er en nedsettende eller ertende karakteristikk av en kuet ektemann som lar seg dominere av kona si.

https://no.wikipedia.org/wiki/Tøffelhelt

Anonymkode: f84fd...363

• Nyttig 1
Skrevet

En mann som er undertrykket av sin kone/samboer. 

Skrevet

Jeg kunne ikke respektert en mann som snakket meg etter munnen hele tiden, og aldri tok til motmæle. Altså det er jo supert å være enige hvis man er det. Hadde han vært mye enig med meg på en måte som jeg hadde følt ikke stemte helt, så tror jeg at jeg hadde stilt han mange spørsmål. 

Det er meg da. Jeg verdsetter veldig høyt at man kan ha ulike meninger, og likevel respektere hverandre. Uansett hva man måtte synes om den andre sitt synspunkt, og uansett tema. 

Skrevet
Freyja Valkyrie skrev (6 minutter siden):

En mann som er undertrykket av sin kone/samboer. 

U said it 👆

Skrevet

En tøffelhelt er en mann som adlyder sin kone, men også sin x kone. Hold dere laaaaangt unna tøffelhelter som adlyder x kona!

Anonymkode: e0642...48c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En tøffelhelt er en mann som adlyder sin kone, men også sin x kone. Hold dere laaaaangt unna tøffelhelter som adlyder x kona!

Anonymkode: e0642...48c

Jeg holder meg unna menn som jeg kan underkue. Ikke noe for meg. Han må ha egne meninger. 

Anonymkode: 1ae3d...48b

Skrevet

Aldri hørt akkurat det før, men har hørt ordet tøffel før. Vet om en som blir kalt "tøffel" av kompisene sine. Men i min mening kunne de gjerne lært noe fra han. Han er faktisk veldig snill med dama si og gjør en del ting for henne for å gjøre hverdagen hennes lettere og bedre. Gjør også fine ting for henne som å kjøpe inn blomster og planlegger søte "dates". Syns hun er en heldig dame. Og det sier kanskje litt at han som blir kalt "tøffel" har vært i et fast og godt forhold i over 5 år, eier hus med henne og planlegger giftemål, mens kompisene som kaller han en "tøffel" har ikke damer og har kun hatt kaotiske "av og på" forhold hvor det var en del utroskap involvert... 

Anonymkode: 7b6ce...765

• Liker 2
Skrevet

Tror uttrykket ofte blir misbrukt.

De ser en som føyer seg en del overfor kona, og da er han automatisk tøffelhelt.

Kanskje det er lurt å føye seg litt etter hverandre for å ha et fint forhold. Da forutsetter jeg at begge to inngår kompromisser og ikke står på barrikadene til enhver tid. Samlivet kan gå langt mer knirkefritt om man evner å gjøre det.

Men det må være sånn at begge føyer seg av og til, og at det ikke er kun den ene som utsletter seg til fordel for den andre.

Anonymkode: 7c808...629

Skrevet

En tøffelhelt er en mann som klager over kona hver sjans han får, han direkte misliker henne, men føyer henne i alt likevel. Han har ikke baller til å reise fra henne eller ork til å stå opp for seg selv, da kommer unnskyldningene på løpende bånd.

Han er uærlig, slem og feig, alt på en gang. 

Han vil aldri innrømme at han er en tøffelhelt og dersom du ymter frempå at de er det så er det ingen som blir så sint for å bli kalt tøffelhelt som en faktisk tøffelhelt.

Dette har ingen ting med de mennene som ønsker å være gode med damene sine ut av kjærlighet å gjøre. 

Skrevet

Tenker det er utdatert og stereotypisk. Brukt om menn hjalp til med det som nå er helt vanlige oppgaver i hjemmet - støvsuging, oppvask, barnepass.

Anonymkode: 3ef23...d41

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker det er utdatert og stereotypisk. Brukt om menn hjalp til med det som nå er helt vanlige oppgaver i hjemmet - støvsuging, oppvask, barnepass.

Anonymkode: 3ef23...d41

Eh, nei.

Skrevet

Samme som pussy wipped. Ikke positivt. 

Anonymkode: 42f96...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...