Gå til innhold

Hvilke poser kan man med velsignelse bruke til rest, plastavfall?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke kjøp de lilla om du er vár for lukt, jeg kjøpte dem uten å lese på etiketten og det er den grusomste stanken jeg har kjent i mitt liv. Det burde vært pålagt å merke 'duftende' ting som forventes å være tilført syntetisk stank med store røde bokstaver 'OBS! DISSE HAR LUKT' eller noe sånt. Jeg kan faktisk ikke ha dem i hus.

Anonymkode: b20a8...806

Det står jo på at de er med lavendel 😆😆 fantastisk poser til større søppelbøtter. Bruker bare de, og de luker egentlig mest når de åpnes....

Anonymkode: 952d7...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står jo på at de er med lavendel 😆😆 fantastisk poser til større søppelbøtter. Bruker bare de, og de luker egentlig mest når de åpnes....

Anonymkode: 952d7...80e

Ikke med stor nok skrift.

Søppelposer skal ikke ha 'duft', og burde komme med varseltrekant når de stinker ut hele kjøkkenet av å være i søppelskapet.

Anonymkode: b20a8...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2024 at 3:12 PM, AnonymBruker said:

Det er jo ikke bra for naturen. De har blitt dyrere så vi skal velge noe annet, men jeg lurte bare på hva en er anbefalt å bruke istedenfor, som er bedre for avfallshåndtering. 

Anonymkode: 6c34a...628

Det er blitt dyrere med bæreposer i plast fra butikken, fordi bæreposene er tykkere og inneholder derfor mer plast per pose, enn søppelposene på rull.

Så de håper du heller velger å ta med et gjenbruksnett, og samtidig tar med deg en Xtra søppelpose-rull med 20 stk søppelposer til 8.30,- fremfor én bærepose til 5.50,-. 

Men om du først har bæreposer hjemme, så er det ikke noe i veien for å bruke de til søppelposer. 

Anonymkode: 7c63b...15b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 17.8.2024 den 15.29):

Disse som man får kjøpt på rull hos Clas Ohlson, inneholder ikke plast pr pose som posene fra matbutikken, og er dermed mer miljøvennlige pga mindre plast. Dessuten forbrennes de som vanndamp og karbondioksid når de brenner hos renovasjonsanlegget. Ingen giftige gasser.

Kjøper du 5 får du en gratis, 5 for 100 kr. Jeg kjøper dem. De er sant å si ikke like holdbare som de tykkere posene fra matbutikken, men det går, man lærer seg å stappe søppelet nedi litt mer forsiktig så de ikke revner. De er bedre enn andre søppelposer på rull som jeg har prøvd, i alle fall, og får god stjerne-score på forbruker-erfaringene til kunder hos Clas Ohlson.

20 poser pr rull, fem ruller til 100 kr blir altså 1 kr pr pose. Det er rimelig pris.

Jeg tok feil. 5 ruller for 100 kr. Innrømmer feil. Pleier å kjøpe 4 sorte og en rosa. Rosa er til plastavfall. Sorte er restavfall. Liker at posene ikke er for store. Stor pose = ting stinker. Mindre poser, du tømmer oftere.

Men jeg tenker innimellom.  Vi skal visstnok ikke bruke plastposer fra butikken. Vi kjøper plast hele tiden. Jeg også. Så jeg har gått litt tilbake til gamle dager. Plastbokser, igjenbruksbokser. Nå har jeg endel bokser fra TW, men har også billigere bokser. Jeg tar meg selv i å bruke plast. Så tenker jeg, har jeg noen bokser som kan ordne dette. 

Jeg prøver, men er ikke perfekt. Plastposene på butikken er en dråpe i havet. Tror jeg har kjøpt 4 poser hittil i år. Men det er i hjemmet du bør ta et valg. Der sliter jeg fortsatt, bruker nå bokser, selv i dag, porsjonerte pålegg, var i Sverige. Pålegget gikk i bokser, porsjonert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...