AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Jobb er jobb på mangen arbeidsplasser er det overvåkningskamera. Jeg som forelder hadde følt meg mye tryggere på at snsatte ikke kan oppføre seg som dem vil når dem er alene med barna siden det er kamera. Og om noe skulle skjedd så hadde det vært greit med opptak sånn st ingen kan ta seg friheten til å lyve.... ingen får tilgang til opptakene enn sjefen. Hva er problemet? Det er jo for trygghetens skyld. Barna kommer først her i min mening. Det at man blir ukomfortabel synes jeg er selvsentrert og har man ingen dårlig atferd å skjule burde jo det gå bra? Jeg beklager dere barnehageansatte om dette virker nedlatende og dømmende dere gjør en god jobb❤️ men jeg som forelder hadde følt meg tryggere, det er ikke så lett å hver dag bare stole på fremmede rundt barnet mitt som jeg elsker over alt på jord. Anonymkode: 6b858...958 2 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 15. august 2024 Aldri i livet! At barnet mitt skal kunne filmes gjennom hele dagen er uaktuelt. Anonymkode: 7d989...1e5 65 23
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #4 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri i livet! At barnet mitt skal kunne filmes gjennom hele dagen er uaktuelt. Anonymkode: 7d989...1e5 Hvem får tilgang? Anonymkode: 6b858...958 1
mommyaka Skrevet 15. august 2024 #5 Skrevet 15. august 2024 Nei...hva da..skal du også følge med på barneskolen.. ungdomsskole etc? På jobben deres å.... 9 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #6 Skrevet 15. august 2024 mommyaka skrev (Akkurat nå): Nei...hva da..skal du også følge med på barneskolen.. ungdomsskole etc? På jobben deres å.... Det er forskjell på barnehage og skolen. I barnehagen vet ikke barna hvordan dem skal stå opp for seg selv. Det er enklere på barneskolen. Anonymkode: 6b858...958
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #7 Skrevet 15. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvem får tilgang? Anonymkode: 6b858...958 Alle som er gode nok i hacking, pluss ledelsen i barnehagen og de som leverer tjenesten. Hadde aldri akseptert dette. Vil du filmes på do på jobben kanskje? For jeg regner med du mener også i slike situasjoner. Veldig spesielt. Anonymkode: 7d989...1e5 29 11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #8 Skrevet 15. august 2024 Nei takk. Dersom du ikke er trygg på barnehagen, søk til en annen eller pass barnet selv. Mine barn skal ikke finnes mer enn nødvendig. Det er lett å si at det er greit med å kunne se opptak når noe har skjedd. En utfordring er at mange vil kreve å se opptak fordi de tror/mener noe kanskje har skjedd. Hvem anser du som "sjefen" som skal kunne se opptakene? Styrer? Eier? Kommunen som godkjenner barnehagen? Anonymkode: a6cfd...658 14 9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #9 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jobb er jobb på mangen arbeidsplasser er det overvåkningskamera. Jeg som forelder hadde følt meg mye tryggere på at snsatte ikke kan oppføre seg som dem vil når dem er alene med barna siden det er kamera. Og om noe skulle skjedd så hadde det vært greit med opptak sånn st ingen kan ta seg friheten til å lyve.... ingen får tilgang til opptakene enn sjefen. Hva er problemet? Det er jo for trygghetens skyld. Barna kommer først her i min mening. Det at man blir ukomfortabel synes jeg er selvsentrert og har man ingen dårlig atferd å skjule burde jo det gå bra? Jeg beklager dere barnehageansatte om dette virker nedlatende og dømmende dere gjør en god jobb❤️ men jeg som forelder hadde følt meg tryggere, det er ikke så lett å hver dag bare stole på fremmede rundt barnet mitt som jeg elsker over alt på jord. Anonymkode: 6b858...958 Haha trollunge. Godt skolen begynner neste uke. Du velger i såfall å lå tassen gå i barnehagen.. du velger å sette livet til barnet i anders hender. Det er sykt, burde ringe bv Anonymkode: b7c75...041 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #10 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle som er gode nok i hacking, pluss ledelsen i barnehagen og de som leverer tjenesten. Hadde aldri akseptert dette. Vil du filmes på do på jobben kanskje? For jeg regner med du mener også i slike situasjoner. Veldig spesielt. Anonymkode: 7d989...1e5 Nei ikke på do ikke på stellerommet men alle andre plasser. Anonymkode: 6b858...958
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #11 Skrevet 15. august 2024 Absolutt ikke! Jeg hadde ikke jobba et sted jeg hadde blitt overvåka. Stoler ikke folk på meg så går jeg. Og det er noe med personvern både for barn og voksne. Stoler du ikke på barnehagen så la vær å sende ungen dit! Anonymkode: 3adec...0d0 17 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #12 Skrevet 15. august 2024 Du kommer til å slite mye fremover i livet. Å slippe barnet i barnehagen er noe av det letteste, og du er der allerede nå. Innen barnet er 18 og skal kjøre selv, med alle ukjente i bilene rundt på veiene, kommer du til å være vrak. Nei det skal absolutt ikke være overvåkning i barnehagene. Takk og lov er det regler som setter stopper for dette. Anonymkode: 49c54...7d4 9 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #13 Skrevet 15. august 2024 Når barnehagelærere jeg kjenner forteller om dagens underbemanning og tyning av ansatte i dag - ja! Da tror jeg mange kommuner og private aktører må stå til ansvar for uforsvarlige forhold. Ansvaret ligger ikke på ansatte som arbeider under disse forholdene. Tror at det fort hadde kommer utdanningskrav for å få arbeide med barn også. Anonymkode: 81f5d...309 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #14 Skrevet 15. august 2024 Du kan alternativt la være å plumpe ut flere skrik-unger ut av vaginaen, så er problemet løst. Anonymkode: 41262...133 6 1
mommyaka Skrevet 15. august 2024 #15 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er forskjell på barnehage og skolen. I barnehagen vet ikke barna hvordan dem skal stå opp for seg selv. Det er enklere på barneskolen. Anonymkode: 6b858...958 Du tror det er enklere på barneskolen..du tror ikke mobbingen.. dårlig lærer etc ikke finnes der? Om du tror så dårlig om barnehagen får du holde der hjemme 1 2
Hensatt Skrevet 15. august 2024 #16 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jobb er jobb på mangen arbeidsplasser er det overvåkningskamera. Jeg som forelder hadde følt meg mye tryggere på at snsatte ikke kan oppføre seg som dem vil når dem er alene med barna siden det er kamera. Og om noe skulle skjedd så hadde det vært greit med opptak sånn st ingen kan ta seg friheten til å lyve.... ingen får tilgang til opptakene enn sjefen. Hva er problemet? Det er jo for trygghetens skyld. Barna kommer først her i min mening. Det at man blir ukomfortabel synes jeg er selvsentrert og har man ingen dårlig atferd å skjule burde jo det gå bra? Jeg beklager dere barnehageansatte om dette virker nedlatende og dømmende dere gjør en god jobb❤️ men jeg som forelder hadde følt meg tryggere, det er ikke så lett å hver dag bare stole på fremmede rundt barnet mitt som jeg elsker over alt på jord. Anonymkode: 6b858...958 Hva om "sjefen" ikke har rent mel i posen? Skal hun/han sitte på masse videomateriale av ungene våre? Og hvor skal grensen for bruk av disse videoene settes? Kun politisaker eller ved alle slags tvister mellom foreldre og barnehage? Dette hadde aldri fungert i praksis. Dessuten har mange barnehager kameraovervåking i dag, men dette er i et lukket alarmsystem som kun gis tilgang ved evt innbrudd, brannpåsetting osv. 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #17 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jobb er jobb på mangen arbeidsplasser er det overvåkningskamera. Jeg som forelder hadde følt meg mye tryggere på at snsatte ikke kan oppføre seg som dem vil når dem er alene med barna siden det er kamera. Og om noe skulle skjedd så hadde det vært greit med opptak sånn st ingen kan ta seg friheten til å lyve.... ingen får tilgang til opptakene enn sjefen. Hva er problemet? Det er jo for trygghetens skyld. Barna kommer først her i min mening. Det at man blir ukomfortabel synes jeg er selvsentrert og har man ingen dårlig atferd å skjule burde jo det gå bra? Jeg beklager dere barnehageansatte om dette virker nedlatende og dømmende dere gjør en god jobb❤️ men jeg som forelder hadde følt meg tryggere, det er ikke så lett å hver dag bare stole på fremmede rundt barnet mitt som jeg elsker over alt på jord. Anonymkode: 6b858...958 Hva med å bli hjemme med ungen din i stedet for å sende den i barnehagen? Ta ansvar for det du elsker over alt på jord! Anonymkode: b636a...64e 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #18 Skrevet 15. august 2024 Som lærer på vgs hadde det vært betryggende at undervisningen ble filmet, og kun gjort tilgjengelig ved behov for ettersyn, selvfølgelig. Men det er nok ikke ok mtp. personvern for meg og elevene, og sikkert stressene for noen personlighetstyper. Vil tro det samme gjelder i barnehagen, det strider mot lov om personvern for barn og ansatte. Føler likevel med deg, det er ekstra sårt med barn som ikke kan forklare selv hva som har hendt, da er vi prisgitt den informasjonen vi får fra de ansatte. Anonymkode: a29d2...3da 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #19 Skrevet 15. august 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Som lærer på vgs hadde det vært betryggende at undervisningen ble filmet, og kun gjort tilgjengelig ved behov for ettersyn, selvfølgelig. Men det er nok ikke ok mtp. personvern for meg og elevene, og sikkert stressene for noen personlighetstyper. Vil tro det samme gjelder i barnehagen, det strider mot lov om personvern for barn og ansatte. Føler likevel med deg, det er ekstra sårt med barn som ikke kan forklare selv hva som har hendt, da er vi prisgitt den informasjonen vi får fra de ansatte. Anonymkode: a29d2...3da I VGS og ungdomsskole er det vel faktisk læreren som har alt å tjene på kamera i klasserommet. Det er jeg ganske overbevist om at er normalen om 10 år. Anonymkode: 92821...1aa 10 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #20 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobb er jobb på mangen arbeidsplasser er det overvåkningskamera. Jeg som forelder hadde følt meg mye tryggere på at snsatte ikke kan oppføre seg som dem vil når dem er alene med barna siden det er kamera. Og om noe skulle skjedd så hadde det vært greit med opptak sånn st ingen kan ta seg friheten til å lyve.... ingen får tilgang til opptakene enn sjefen. Hva er problemet? Det er jo for trygghetens skyld. Barna kommer først her i min mening. Det at man blir ukomfortabel synes jeg er selvsentrert og har man ingen dårlig atferd å skjule burde jo det gå bra? Jeg beklager dere barnehageansatte om dette virker nedlatende og dømmende dere gjør en god jobb❤️ men jeg som forelder hadde følt meg tryggere, det er ikke så lett å hver dag bare stole på fremmede rundt barnet mitt som jeg elsker over alt på jord. Anonymkode: 6b858...958 Om du har så lite tillit til oss som har ansvar for barnet ditt så er det ingen som tvinger deg til å ha barnet ditt i barnehagen. Anonymkode: 19ad3...4de 5 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå