Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg min første bil! Har ikke sett så mye, men jeg vil ha en fin, liten bil a la Golf. Trenger ikke masse bagasjeplass. Skal i hovedsak brukes til å kjøre frem og tilbake til jobb. Den bør være rask og fin og lett å kjøre i byen med. Bør også kunne kjøre noen turer på gjellet om vinteren. Altså en liten, sikker, stilig bil md litt fart. Pris er ikke overordnet i første rekke, vil vurdere alle alternativer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale Opel Corsa. Liten og nett, fin å se på, bruker veldig lite bensin, forholdsvis lav forsikringspremie, og det er så og si aldri noe galt med de. Veldig bra biler. Ihvertfall de fra 99 og oppover.

Skrevet

Polo er en utmerket bil. Bruker lite bensin. God kvalitet. Litt mere klasse enn mange andre småbiler.

Skrevet (endret)

Jeg liker Golf veldig godt. Romslige og greie biler, økonomisk i drift, god kjørekomfort og pene å se på (hvertfall de nyeste modellene). Polo blir mye det samme som Golfen - bare mindre.

Ellers holder både Golfer og Poloer seg godt i pris med tanke på evt. videresalg.

Ellers synes jeg Peguot 206 er en grei bil. Citroen C3 synes jeg er ganske fin, men har aldri kjørt den og vet ellers lite om den annet enn at jeg synes den er fin og koster omtrent like mye som en 206.

Selv kjører jeg en Skoda Fabia og er strålende fornøyd med den. Nå har jeg stasjonsvogn utgaven, men de har den også i en vanlig utgave. Jeg synes ikke den "vanlige" er så pen - men det er jo en smaksak. Den ligger ett sted mellom Golf og Polo i størrelse. Det er WV som lager motoren, så kvaliteten er det ikke noe å si på - men fordi Skoda fortsatt er et noe "belastet" (?) navn er de mye billigere i innkjøp enn en tilsvarende bil av et annet merke.

Uansett, det er mange greie biler i denne størrelsen. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvekjørt litt forskjellige biler. Det gjorde vi før vi kjøpte, og det er rart med det - noen liker en bedre å kjøre enn andre. En kan like både utseende og prisen godt, men så er det kanskje noe en ikke liker med setene eller noe slikt.

Endret av Titta
Skrevet

Jeg holder en knapp på japanske biler da.

Du har Toyota som skårer høyt. Gode tekniske biler. Høy bruktbilpris. Trygt.

Dersom du har nok penger så sjekk ut den nye Honda Civic. Den er visst mer enn nok spenstig og litt utenom det vanlige. Sies det iallfall.

Bare jeg får kastet krykkene så skal jeg prøvekjøre den.

Har kjørt Honda i 20 år og er kjempefornøyd.

Skrevet

Har hatt Polo tidligere, og var veldig fornøyd med den! Kjenner ikke så mange andre småbiler, men vet at Golf er en del dyrere enn mange andre småbiler. Polo er ok i prisklasse og bra i kvalitet.

Skrevet

Vi hadde Golf tidligere, og kan absolutt anbefales. Veldig behagelig å kjøre, trygg og sikker bil, pen å se på (selv om den ikke på noen måte er unik eller spennende), det er god plass i bilen samt at den har en ok pris.

Skrevet

Det har nå vist seg at toyota har de mest driftsikre bilene..

+at de holder seg litt lengere i verdi..

Skrevet
Jeg vil absolutt anbefale Opel Corsa. Liten og nett, fin å se på, bruker veldig lite bensin, forholdsvis lav forsikringspremie, og det er så og si aldri noe galt med de. Veldig bra biler. Ihvertfall de fra 99 og oppover.

Jeg vil ALDRI anbefale en Opel. Som tidligere eier selv, og med både familiemedlemmer og nære venner som har hatt opel, så er konklusjonen: Billige biler - dyre å vedlikeholde (masse feil).

Godt det finnes fornøyde Opel-kunder også da, men jeg kjenner ingen som er det..

Skrevet

Liker veldig godt å kjøre Toyota Yaris! Nå har det jo kommet to nye modeller fra Toyota: en større Yaris og enda en småbil. vet forøvrig ikke noe om disse bilene. Toyota troner jo øverst på kundebarometeret over de mest fornøyde kundene uansett bransje her i landet, er nok ikke uten grunn det, nei ;):)

Men du bør vurdere hvilke behov du har. Feks har min mor krasjet flere ganger under rygging. For henne hadde det helt klart lønt seg å kjøpt en bil med innebygget ryggesensor i stedet for å betale de høye verkstedsregningene. Alt slikt er noe du bør tenke godt igjennom på forhånd. Ikke alle bilmodeller kan få alt av ekstrautstyr.

Skrevet

Takk for mange tips!

Får ta meg en runde og titte på de forskjellige bilene og prøvekjøre.

Skrevet

Ford sports Ka, Susuki Swift, Ford Fiesta, Nissan Micra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...