Gå til innhold

Når man kontakter folk som selger ting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har solgt en del i det siste, både på Finn, FB og Tise, og jen tror en av 15 som har kontaktet meg har begynt samtalen med hei.. Er ikke det helt vanlig høflighet? Hvorfor har folk slutta med det?

Anonymkode: 264b1...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i perioder solgt en del på Finn, og hvis det er populære ting jeg selger så skriver mange bare: "jeg tar det", "når kan jeg hente det?", "selger du det for 100 kroner?", "kan du møte meg i sentrum og overlevere varen?". Disse personene overser jeg glatt, og selger til den som både starter med "Hei" og avslutter med navnet sitt, og det trenger bare å være fornavnet.

Mange er kanskje ikke så høflig som før, og tenker at høflighet ikke er viktig når de skal kommunisere med fremmede mennesker.

Endret av Tough cookie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (38 minutter siden):

Jeg har i perioder solgt en del på Finn, og hvis det er populære ting jeg selger så skriver mange bare: "jeg tar det", "når kan jeg hente det?", "selger du det for 100 kroner?", "kan du møte meg i sentrum og overlevere varen?". Disse personene overser jeg glatt, og selger til den som både starter med "Hei" og avslutter med navnet sitt, og det trenger bare å være fornavnet.

Mange er kanskje ikke så høflig som før, og tenker at høflighet ikke er viktig når de skal kommunisere med fremmede mennesker.

Ja, jeg syntes det er ordentlig frekt.

Anonymkode: 264b1...e9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...