Gå til innhold

Merkelig oppførsel på fastlege kontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay her er problemet mitt eller jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Jeg kom hjem for 5 mnd siden ette å ha bodd i Canada siden jeg var 21  og fikk tildelt en fastlege her jeg bor, greit nok, vi har ikke den beste tonen men han gjør forsåvidt en okay eller grei nok jobb.

I 4 mnd har jeg slitt med magesmerter, jeg får ikke gjort så mye i hverdagen. Jeg kontaktet legekontoret for å spørre om å få en ny time, og fastlegen er da på ferie, jeg forklarer problemet til de og ber om time hos en vikar. Så smeller det fra hun som jeg snakker med på tlf" Du kan ikke bare komme hit og håpe å få piller altså"

Ikke har jeg bedt om piller, og ikke en gang da jeg bodde i Canada brukte jeg piller, jeg har familie med rusproblemer så jeg er litt " pysete" for å få utviklet pilleavhengighet.

Men  jeg ville be om en ny hastetime pga dette her men ble litt satt ut da jeg fikk en følelse av de tror jeg er en sånn vi kaller pillehøster, hvis hun hadde giddet å se så står det at da jeg var på sykehuset i 2 døgn takket jeg nei til smertestillende  da de ville gi meg morfin, jeg ble undersøkt med diverse andre ting og de gikk også inn i magen mens jeg var i narkose men fant ingen ting. Men fikk beskjed om å ta kontakt med lege hvis det ble verre , noe jeg da gjorde og ble møtt på den måten

Er det virkelig  slik dette systemet virker i Norge?

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av og til møter man på helsesekrerærer som ikke er så hyggelige. Det er ikke nødvendigvis representativt. Men uten å ta hun i forsvar, kan det jo være at hun reagerte på at du plutselig trengte en hastetime etter å ha hatt vondt i 4 måneder? 

Anonymkode: 05d02...ca3

• Liker 4
Skrevet

Uten å forsvare vedkommende så kan vi alle ha en dårlig dag eller misforstå behov.

Jeg hadde svart tilbake med at det var en unødvendig kommentar og at du ønsket å få en time så snart det var mulig da smertene var der fortsatt, du var begynt å bli utslitt av dette og du var bekymret for hva det kunne være.

Lett å tenke/si i ettertid naturligvis og ikke når en er dårlig og på telefonen med noen som er ufine, men jeg hadde prøvd meg på noe sånt.

• Liker 2
Skrevet

Hadde spurt om hva hun mener med det. Men kjenner til typen og hun hadde nok ikke "forklart" seg noe mer. 

Noen folk har store problemer med agressjon og det lyser gjennom i sånne situasjoner. Hun har antageligvis et "introjekt" om at du er sånn og sånn pga familien din. 

Anonymkode: ee8b8...1eb

• Liker 3
Skrevet

Helt vanlig dessverre

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde spurt om hva hun mener med det. Men kjenner til typen og hun hadde nok ikke "forklart" seg noe mer. 

Noen folk har store problemer med agressjon og det lyser gjennom i sånne situasjoner. Hun har antageligvis et "introjekt" om at du er sånn og sånn pga familien din. 

Anonymkode: ee8b8...1eb

Det står ikke noe om familien min i journalen, det står kun at pasienten velger å frastå fra smertestillende.

Skrevet

Mange legesekretærer er sure, og særlig de som er godt voksne og har jobbet i åresvis.

De leker lege og stiller diagnoser, og skal sile pasienter.

Denne kommentaren var fullstendig uakseptabel, og du bør faktiskt klage henne inn til fastlegen.

Anonymkode: 59888...add

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...