AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #81 Del Skrevet 18. august 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Jaha, men det skjønner vel bruden uansett da, at det er noe på gang. Hvis ingen nevner noe som helst. Jeg er som sagt vant med at tidsounkt avtales med bruden, så at det «overhodet ikke er vanlig» kjøper jeg ikke helt. Og for disse miljøene vil det vel uansett ikke være noen overraskelse, da skjønner vel bruden at «besøke svigers på lørdag» betyr utdrikningslag? Hvis ikke ville kg vært fylt opp av bruder som ikke trodde de kom til å få utdrikningslag… Anonymkode: 970cf...bf4 Hvorfor skulle man skjønne at besøk hos svigers var utdrikningslag? Husker ikke hva påskuddet hos meg var, men jeg ble vekket av at vennene var på døren. Anonymkode: 1f9ed...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #82 Del Skrevet 18. august 2024 On 8/17/2024 at 9:14 AM, AnonymBruker said: Hvorfor tolket du det som at de var redde for å ikke få arrangert noe mer selv? Du kunne jo fint blitt med på denne «festen» om det var det du virkelig ønsket, uten å arrangere noe for vennene dine senere. Men om du ikke ønsket å være med, så trengte du selvsagt ikke det heller. Men jeg ville nok sagt at det ikke passet, fremfor å slenge døren i ansiktet på dem (vi er jo tross alt voksne mennesker). Jeg syns jo at det er litt merkelig å kalle det utdrikningslag etter bryllupet. Da er det litt sent for det. Men de prøvde å jo lage en dag for deg likevel. Regner med at de hadde flere planer enn nabolagspubben, siden de sto på døren på morgenen. Så hvorfor du valgte å tolke det negativt, istedenfor å tenke at vennene dine var oppriktig lei seg for å ikke ha arrangert utdrikningslag for deg, er jo rimelig spesielt. Da sier jo det meg at du egentlig ikke ser på disse menneskene som gode venninner, for da ville du neppe tolket deres handlinger så negativt. Man vet jo at gode venner egentlig ønsker enn selv alt godt, selv om de kan tabbe seg ut innimellom. Og disse andre vennene som sto på døren, kunne jo heller ikke vite at det ikke ble utdrikningslag fordi forloveden glemte det. For dem kunne det være mange grunner for at de ikke ble invitert til utdrikningslag. Anonymkode: a9128...d58 De er vel ikke gode venner om de ikke har gjort et forsøk tidligere? En venninne av meg arrangerte utdrikningslag fordi forloveren ikke klarte å arrangere. Hun ønsket jo at bruden skulle ha en fin dag Anonymkode: 1f9ed...39f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #83 Del Skrevet 18. august 2024 Herregud, så kjipe venninner du har!! Jeg er også en som elsker å arrangere ting, men heldigvis er det flere enn meg i venninnegjengen som gjør det. Jeg hadde sluttet å arrangere for dem heretter, TS. Forstår så utrolig godt at du føler deg lite verdsatt. Anonymkode: 29a87...3f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #84 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 11.18): Gi det tid. Jeg skjønner deg veldig godt og du har alt rett å føle det du føle, og å være veldig skuffet og lei da. Men hvis du bare gir det tid, så ser du etter noen uker, om det er faktisk verdt det å avslutte hele vennskapet så dramatisk. Jeg ser for meg at dine venninner er like opptatte, stressede og søvndepriverte småbarnsmødre som du også er. Det blir rett og slett mindre ressurser til venner etterhvert. Man ønsker seg fortsatt venner, og du får mer tid etterhvert da barna blir større, og dine venninner også. Men foreløpig kan det være at selv en kveld for seg selv er vanskelig å få arrangert for samtlige. Ihvertfall en kveld med drikking da det også går ut over neste dag og alle er veldig opptatte. Jeg sier det ikke fordi jeg ikke føler synd i deg, jeg har absolutt alt medfølelse med deg! Full forståelse at det ville vært så fint å ha en dag som handler om deg og ikke barna. Men jeg er også utslitt og stresset småbarnsmor og samme med mine venninner, og i det siste er det blitt sånn at vi samles uten drikking, bare for å spise et par timer, og selv da ikke alle har kapasitet (vi er 5). Terskelen for sosialt liv blir mye lavere etterhvert. Bare jeg får snakke med et annet voksent menneske enn min egen mann eller kollegaer på jobben, så er jeg fornøyd. 🙈 Jeg ville ikke kaste bort vennskap nå med engang, gi alle dere tid til å komme ut av den verste småbarnsbøbla og se om dere fortsatt har noe til felles da. Anonymkode: 1fcf1...c9a Folk er forskjellig. Vi er en gjeng med småbarnsmødre. Flere av oss bor på samme sted, men noen av oss bor en del timer unna. Vi har likevel klart å lage utdrikningslag til de som har giftet seg og skal i et nytt et om noen uker. Blir ikke like mye drikking som tidliger, men det blir utdrikningslag. Nå blir det hyttehelg, med vin, god mat, turer og boblebad. Man klarer fint å få det til om man vil. Vi er også ganske sosiale av oss selv om vi har barn så terskelen blir ikke lavere for alle. Selv om du er et usosialt vesen etter barn betyr det ikke at alle er det. Anonymkode: d3ae3...557 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #85 Del Skrevet 18. august 2024 Full forståelse at du er skuffet og litt lei deg. Jeg hadde nok ikke droppet de, men jeg hadde sluttet å drive å arrangere for folk når de ikke klarte det for deg. Det greiene to uker etter kunne de spart seg for. Anonymkode: d3ae3...557 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #86 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har arrangert/vært med i ganske mange utdrikningslag til nå, og bare EN gang har bruden visst at noe kom til å skje - ene og alene fordi hun hadde en reisejobb i utlandet og vi måtte "booke" henne ifm et arrangement hun hadde uka etter på samme sted som utdrikningslaget skulle være. Aldri hørt om at bruden har visst om tidspunkt på forhånd. Anonymkode: 8426d...90e Nei, men det er vel ikke så vanskelig å dedusere heller kanskje? Virker som de fleste bruder forventer utdrikningslag, så at man ikke skal ha fanget opp at noe er på gang virker litt rart. Poenget er jo at ts tydeligvis forventet utdrikningslag nesten helt fram til bryllupet, fram til og med helga før. Jeg tror hvertfall jeg hadde sjekka litt dersom det var åtte dager til bryllupet og helga lå ubooket foran meg… Anonymkode: 970cf...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #87 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor skulle man skjønne at besøk hos svigers var utdrikningslag? Husker ikke hva påskuddet hos meg var, men jeg ble vekket av at vennene var på døren. Anonymkode: 1f9ed...39f Men var det helga før bryllupet? Poenget her var at ts ikke har etterlyst noe…. Anonymkode: 970cf...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #88 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men var det helga før bryllupet? Poenget her var at ts ikke har etterlyst noe…. Anonymkode: 970cf...bf4 Men når siste helg før bryllupet kom og gikk var det jo litt sent for ts å etterlyse noe, da var jo hun midt i innspurten til bryllupet. Det er heller ikke ts sin jobb å etterlyse og mase, hun og forlover hadde snakket om dette så det er fullt forlovers ansvar. Forloveren er forresten også en voksen dame og ikke ts sin tenåringssønn, så ingen grunn til at hun skulle måtte ta tak i dette selv. Jeg har forresten en gang vært i utdrikkingslag siste helg før bryllupet, for å få med noen som kom fra utlandet. Så selv om ikke det er vanlig er det ikke helt umulig. Anonymkode: f1acf...784 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 18. august 2024 #89 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men var det helga før bryllupet? Poenget her var at ts ikke har etterlyst noe…. Anonymkode: 970cf...bf4 TS kommuniserte jo tydelig til forlover at hun ønsket og gledet seg til utdrikkningslag. TS har tydelig kommunisert sine ønsker og forventinger, at forlover (og venninnene) ikke følger opp er ene og alene deres ansvar, ikke TS. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #90 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 9.14): Hvorfor tolket du det som at de var redde for å ikke få arrangert noe mer selv? Du kunne jo fint blitt med på denne «festen» om det var det du virkelig ønsket, uten å arrangere noe for vennene dine senere. Men om du ikke ønsket å være med, så trengte du selvsagt ikke det heller. Men jeg ville nok sagt at det ikke passet, fremfor å slenge døren i ansiktet på dem (vi er jo tross alt voksne mennesker). Jeg syns jo at det er litt merkelig å kalle det utdrikningslag etter bryllupet. Da er det litt sent for det. Men de prøvde å jo lage en dag for deg likevel. Regner med at de hadde flere planer enn nabolagspubben, siden de sto på døren på morgenen. Så hvorfor du valgte å tolke det negativt, istedenfor å tenke at vennene dine var oppriktig lei seg for å ikke ha arrangert utdrikningslag for deg, er jo rimelig spesielt. Da sier jo det meg at du egentlig ikke ser på disse menneskene som gode venninner, for da ville du neppe tolket deres handlinger så negativt. Man vet jo at gode venner egentlig ønsker enn selv alt godt, selv om de kan tabbe seg ut innimellom. Og disse andre vennene som sto på døren, kunne jo heller ikke vite at det ikke ble utdrikningslag fordi forloveden glemte det. For dem kunne det være mange grunner for at de ikke ble invitert til utdrikningslag. Anonymkode: a9128...d58 Altså, om det står TRE personer på døra, hvor den ene er forlover, og de to andre er venninner, så vil jeg anta at det er snakk om felles venninner av brud og forlover. Det vanlige er jo at forlover ikke arrangerer utdrikningslag alene, men allierer seg med sine og brudens felles venner. Så at de ikke ble invitert i utdrikningslag (hvis de visste bruden ønsket seg det ) burde de faktisk ha reagert på. Som noen over her skriver, at dersom forlover ikke klarer å få organisert noe, så hender det andre venninner "tar over" og fikser. For meg blir det for dumt å anta at "de hadde flere planer enn nabolagspuben". Altså, det er 2 uker siden bryllupet, det er ikke lenger noen grunn til å "overraske bruden" med at hun skal drikkes ut. Hun er jo gift, og det er for sent å ha "en siste kveld med jentene før hun gifter seg." Og hadde de flere planer, så kunne de jo formidlet det, når de allerede visste hvor skuffet hun var. Det er ikke like morsomt med "Neida, vi bare tullet, vi skal på SPA-helg, og de andre venter på hotellet" når bruden ikke lar seg lokke hjemmefra av påskuddet. Da hadde det jo vært bedre å avtale "skal vi tre møtes på kafeen borti gata" og så overrasket med at det var andre planer. Nei, jeg tror ikke på at de hadde andre planer. Jeg tror forlover ikke var av typen som er god til å arrangere ting. Hun gjorde muligens et forsøk eller to, men ga opp, og tenkte det sikkert ikke var så farlig. (Eller at dette ble for vanskelig.) Og så kjente hun på forventningen fra TS, og etter bryllupet skuffelsen fra TS, og turte ikke si at hun "ikke fikk det til". Kanskje manglet det på fantasi til å finne på noe TS ville like. Kanskje ble alle forslag som kom opp for dyre. Kanskje var det vanskelig å samle alle de som skulle med. Kanskje føltes TS sin forventning som en umulig oppgave å leve opp til. Uansett møtte Forloveren antagelig noen hindre på veien som ble uoverkommelige. Og så har vel da TS sagt i etterkant av bryllupet, når hun kom med skuffelsen sin, at " Ja, men dere kunne i det minste tatt meg med på en hyggelig kveld på puben." Og så har forloveren tenkt at "Ja, det klarer jeg å få til!" og gått for den ideen. Avtalt med to felles venninner, og tenkt at "Nå fikser vi alt, og så blir hun fornøyd". Uten å tenke på at hva TS ville blitt fornøyd med FØR bryllupet, når hun ønsket et utdrikningslag. IKKE er det samme som hva hun vil være fornøyd med som "reparasjon" når hun allerede føler at de ikke legger noe innsats i å glede henne. Å kreve at TS reagerte rasjonelt når hun møtte "enda en skuffelse", er faktisk også litt dårlig gjort. Hun var allerede skuffet og lei seg. Og det de gjorde provoserte henne ytterligere. Altså reagerte hun med sterke følelser, og kanskje "irrasjonelt". For alt vi vet, hadde venninnene avtalt med mannen til TS at det passet. Så det var ikke bare for TS å si "Det passer ikke." Venninnene mener jo tydeligvis at fordi de nå gjennomførte et "utdrikningslag" i etterkant. (Altså at 3 stk møtte opp og skulle ta med TS på puben) så har de jo "gjort det TS ønsket" og dermed har ikke TS lenger rett til å være sint på dem. (Eller skuffet over dem.) Anonymkode: 74a8f...066 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #91 Del Skrevet 19. august 2024 Let it go. Vennskapet slik det var altså. Vennskapet ville for meg alltid vært forandret, uten tvil. Jeg hadde bidrst svært lite praktisk i gruppen fremover og sørget for å være en av dem som henger meg på. Anonymkode: 1bfb3...5ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #92 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 11.39): Men det er jo ditt valg å tolke det på den måten. Anonymkode: c06a3...5e2 Det er alltid noen som skal minimere andres følelser. Voksne mennesker sier unnskyld og annekjenner at de har tabbet seg ut. Å dukke opp plutselig for å dra på pub, er en fornærmelse, ikke en unnskyldning. Anonymkode: a45a4...87e 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #93 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Men var det helga før bryllupet? Poenget her var at ts ikke har etterlyst noe…. Anonymkode: 970cf...bf4 Nei, TS har antatt, forventet og trodd at så lenge hun har snakket masse med forlover om at hun gledet seg til utdrikningslaget sitt, og forlover ikke på noe tidspunkt har gitt uttrykk for at det ikke ble noe, så hadde forlover full kontroll. Hun kan kanskje ha tenkt at forloveren ventet litt vel lenge, når det kun var EN helg igjen før bryllupet. Men hun tenkte nok da at "Da blir det denne helgen." Det var jo ingen grunn til å sjekke. Joda, hun KUNNE ha etterlyst. Samtidig så var det jo ingen "varsellamper" ut over at det ikke hadde skjedd ennå. Forloveren kunne jo bare sagt ifra til TS at det ikke ble arrangert noe. Så fikk i det minste TS mulighet til å arrangere noe selv. Istedenfor at forloveren tidde stille og tenkte at det gikk over. Anonymkode: 74a8f...066 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #94 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er alltid noen som skal minimere andres følelser. Voksne mennesker sier unnskyld og annekjenner at de har tabbet seg ut. Å dukke opp plutselig for å dra på pub, er en fornærmelse, ikke en unnskyldning. Anonymkode: a45a4...87e Så enig, typisk ansvarsfraskrivelse. Og til dere som sier de hadde sikkert planlagt noe mer - da hadde de selvfølgelig ikke gitt seg og gått. Anonymkode: f1acf...784 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #95 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 15.43): Satt på spissen - om man ikke klarer å smelle i sammen et utdrikkingslag bør man ikke si ja til å være forlover, forutsatt at bruden faktisk ønsker å bli drukket ut. Det er også fullt mulig å delegere oppgaver til flere, jeg dro inn hele gjestelista i planleggingen. Hadde de tatt den turen på puben før bryllupet og gjort bare litt mer ut av det så er jeg sikker på at TS hadde blitt langt mindre skuffet. Nå har man i tillegg chat GPT, du kan legge inn et godt promt og få ut en ferdig plan på 60 sek., inkl. talen i bryllupet. Her synes jeg TS hadde vært ganske tydelig, og at hun er berettiget skuffet. Jeg er ikke god på slikt i det hele tatt, blir superstresset av både vertinneoppgave og taler, men tok likevel oppgaven på dypeste alvor den ene gangen jeg har vær forlover. Pga. litt vansker med å finne dato som passet flest mulig ble det ikke så veldig overraskende (ble på siste aktuelle dag), men det ble en fin dag likevel. Anonymkode: f7cd9...32c Støtter denne. Ikke vær forlover hvis du ikke klarer å lage et utdrikningslag som passer bruden. Er feks ikke vits i rølpete hvis bruden heller ville hatt spa dag. Anonymkode: a43d3...846 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #96 Del Skrevet 19. august 2024 Jeg var i mange år den som anstrengte meg for å opprettholde vennskap. Jeg gjorde mye for mine venner. Jeg hadde barn noe ikke mine venner hadde men det stoppet ikke meg i å stille opp for venner. Så fikk jeg en vanskelig periode i livet. De vennene som ikke stilte opp for meg da kuttet jeg ut på dagen. Det var ikke ekte venner. Jeg forstår de svært godt. Det er sårene å være den som bare gir i en relasjon og som aldri får noe tilbake. Mange er svært selvsentrert og ser ikke utenfor sin egen boble. Jeg har noen slike i min omgangskrets men for meg er de mer bekjente enn noen jeg vil kalle venner. Nå vet du i alle hvordan dine venner er. Om du ønsker å beholde relasjonen så vet du i alle fall at du ikke kan stole på at disse stiller opp for deg. De er ikke den type venninner, de er typen du møter en gang i blandt for lunsj eller glass vin og det er det. Jeg ville ikke brukt tid og krefter på å arrangere dems viktige dager fremmover. Jeg hadde bare møtt opp vis jeg ble invitert, viss noen spør om hjelp til ditt og datt så hadde jeg sagt det er så hektisk nå med barna og jobben så det rekker jeg ikke. Blir det ingen ting så blir det ingen ting, det er ikke ditt ansvar alene og ta vare på vennene dine. Anonymkode: e0417...92e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #97 Del Skrevet 19. august 2024 Jeg skjønner det, det er skikkelig sløvt av de og jeg skjønner godt at du ikke gidder nå! Dere har jo tilogmed snakket om dette og bygget opp forventninger til det. Syns du har dårlig venner jeg! Anonymkode: c918c...c57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 23. august 2024 #98 Del Skrevet 23. august 2024 Man kan jo lure på hva forloveren din tenkte, da du tydelig hadde sagt fra at du gledet deg til utdrikningslag i forkant av bryllupet, og LIKEVEL ikke arrangerte et (noe som helst, som du sa, et glass vin uten barn). Når det er sagt, så skjønner jeg ikke helt greia med «utslitte småbarnsforeldre». Jeg og mine venner prioriterer å møtes, uten barn og menn. I allefall 1 gang i måneden i gjennomsnitt. Barna har vel en far som kan holde seg hjemme, og samme motsatt, så man får litt egentid med venner? Så vanskelig er det ikke. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #99 Del Skrevet 2. september 2024 Skjønner godt skuffelsen og reaksjonen din! En av mine venninner skulle gifte seg, og 2 uker før bryllupet skjønte jeg og 2 venninner til at forloveren hennes ikke hadde planlagt noe utdrikningslag. Vi kastet oss rundt, fikk leid en hytte, fikk leid limo og fikk alle vennene med på planlegging av leker og alle tok med en matrett hver og litt annet. Ble et kjempefint utdrikkingslag, og bruden visste ikke noe om at forloveren hadde sviktet før etter bryllupet. Så trist at ingen av dine venner stilte opp for deg, særlig når det virker som om du er en som stiller opp for andre. Anonymkode: 6a3a6...e26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 3. september 2024 #100 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 16.45): Men var det helga før bryllupet? Poenget her var at ts ikke har etterlyst noe…. Anonymkode: 970cf...bf4 TS hadde jo snaket med forloveden om hvor mye hun gledet seg til utrykningslaget. Det er jo en lit "subtil" måtte og etterlyse på. Hum kunne jo nesten ikke direkte klage før det var for sent, og hum inså at hun ikke fikk noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå