Stjertmeis Skrevet 16. august 2024 #61 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er enig i at tidspunkt ikke avtales med brud, men med brudgom. (Som også sikrer at barnet passes og at bruden ikke gjør andre avtaler.) Men jeg er også vant med at gjestelisten finnes ut av via brudgommen. Altså at han spørres, og enten kommer opp med en liste selv, om han er trygg på det, eller at han lurer det ut av bruden, og videreformidler. I noen tilfeller vet jeg forlover har kjent bruden godt nok til å vite hvem som skal inviteres. Det at jeg er vant med at viktige detaljer ved utdrikningslaget avklares med brudgom gjør at jeg tenker at TS burde ha etterspurt dette via brudgom flere uker før bryllupet. Ikke som i "vet du når det er planlagt?", men mer "Har forloveren min vært i kontakt med deg om utdrikningslag ennå?" Da kunne han tatt opp dette med forloveren mens det ennå var tid til å rette feilen, og si ifra at dette var viktig for TS, og at han håpte de forsto det. Anonymkode: 74a8f...066 Enig i alt, bortsett fra "burde" (som understreket i det siterte). TS kunne ha spurt brudgom om han vet om forlover har kontroll på utdrikningslag, men da kun for TS' egen del. At dette er noe TS som brud burde ha gjort, er jeg uenig i. Det fulle ansvaret for at det blir gjennomført et utdrikningslag ligger ene og alene på forloveren. At TS ikke har gravd og spurt (tipper hun har ventet på overraskelsen, slik de fleste bruder og brudgommen gjør), fritar ikke forlover fra ansvar. Om noen skulle ha fulgt opp med forlover, så er det jo alle venninnene som anser seg nære nok til å være invitert i utdrikningslaget som aldri fant sted. Ikke bruden selv. Det at de klarte å få til en krampaktig greie på megakort varsel to uker etter bryllupet, viser jo at det ikke er evnen, men viljen, det står på. TS planlegger et bryllup som hele hurven er bedt i (antar jeg). Forloveren må da for fanden klare å organisere et lite utdrikningslag! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #62 Del Skrevet 16. august 2024 Stjertmeis skrev (2 minutter siden): Enig i alt, bortsett fra "burde" (som understreket i det siterte). TS kunne ha spurt brudgom om han vet om forlover har kontroll på utdrikningslag, men da kun for TS' egen del. At dette er noe TS som brud burde ha gjort, er jeg uenig i. Det fulle ansvaret for at det blir gjennomført et utdrikningslag ligger ene og alene på forloveren. At TS ikke har gravd og spurt (tipper hun har ventet på overraskelsen, slik de fleste bruder og brudgommen gjør), fritar ikke forlover fra ansvar. Om noen skulle ha fulgt opp med forlover, så er det jo alle venninnene som anser seg nære nok til å være invitert i utdrikningslaget som aldri fant sted. Ikke bruden selv. Det at de klarte å få til en krampaktig greie på megakort varsel to uker etter bryllupet, viser jo at det ikke er evnen, men viljen, det står på. TS planlegger et bryllup som hele hurven er bedt i (antar jeg). Forloveren må da for fanden klare å organisere et lite utdrikningslag! Jeg støtter denne. Forloveren har tabbet seg ut her. Det får være opp til henne å ta kontakt og legge seg flat. Jeg syns ikke Ts behøver være den første til å ta kontakt her. Dersom forloveren ønsker å gjøre dette godt igjen må hun komme med en oppriktig beklagelse, og evt arrangere en hyggelig, gjennomtenkt jentekveld e.l for Ts. Anonymkode: f1acf...784 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #63 Del Skrevet 16. august 2024 Stjertmeis skrev (6 minutter siden): Enig i alt, bortsett fra "burde" (som understreket i det siterte). TS kunne ha spurt brudgom om han vet om forlover har kontroll på utdrikningslag, men da kun for TS' egen del. At dette er noe TS som brud burde ha gjort, er jeg uenig i. Det fulle ansvaret for at det blir gjennomført et utdrikningslag ligger ene og alene på forloveren. At TS ikke har gravd og spurt (tipper hun har ventet på overraskelsen, slik de fleste bruder og brudgommen gjør), fritar ikke forlover fra ansvar. Om noen skulle ha fulgt opp med forlover, så er det jo alle venninnene som anser seg nære nok til å være invitert i utdrikningslaget som aldri fant sted. Ikke bruden selv. Det at de klarte å få til en krampaktig greie på megakort varsel to uker etter bryllupet, viser jo at det ikke er evnen, men viljen, det står på. TS planlegger et bryllup som hele hurven er bedt i (antar jeg). Forloveren må da for fanden klare å organisere et lite utdrikningslag! Jeg tenker at ettersom dette faktisk var veldig viktig for TS, hadde det vært mye bedre for henne selv, og vennskapene til venninnene, om hun hadde mast litt på forhånd/uttrykker skuffelse for at det ikke har skjedd ennå på forhånd, enn at hun forteller hvor skuffet hun ble i etterkant. I etterkant er det vel egentlig ingenting som kan oppveie for det uttdrikningslaget hun ikke fikk. Mens om hun hadde vist skuffelse på forhånd, så hadde de hatt mulighet til å kaste seg rundt og laget "noe". (Litt sånn som de forsøkte i etterkant.) Jeg kan være enig i at "burde" kanskje er feil ord, og legger litt mye ansvar på bruden for å passe på alle andre. Men slik jeg ser situasjonen nå, så kan ikke vennskapet mellom TS og forloveren egentlig reddes. Det kunne det kanskje ha blitt om TS mann hadde mast på forloveren om å komme med dato for utdrikningslaget. Anonymkode: 74a8f...066 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 16. august 2024 #64 Del Skrevet 16. august 2024 Her var du uheldig. Forlover var åpenbart ikke moden nok for en oppgave som krevde at hun måtte sette seg selv til side og legge inn en innsats. Komme i etterkant og leke diplomat, gjør det bare enda mer smålig. Men etter litt tid, må du riste det av deg. Ikke dyrk skuffelsen. Fortsett å være sosial og igangsetter, men forvent samarbeid. ❤️💔❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #65 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker at ettersom dette faktisk var veldig viktig for TS, hadde det vært mye bedre for henne selv, og vennskapene til venninnene, om hun hadde mast litt på forhånd/uttrykker skuffelse for at det ikke har skjedd ennå på forhånd, enn at hun forteller hvor skuffet hun ble i etterkant. I etterkant er det vel egentlig ingenting som kan oppveie for det uttdrikningslaget hun ikke fikk. Mens om hun hadde vist skuffelse på forhånd, så hadde de hatt mulighet til å kaste seg rundt og laget "noe". (Litt sånn som de forsøkte i etterkant.) Jeg kan være enig i at "burde" kanskje er feil ord, og legger litt mye ansvar på bruden for å passe på alle andre. Men slik jeg ser situasjonen nå, så kan ikke vennskapet mellom TS og forloveren egentlig reddes. Det kunne det kanskje ha blitt om TS mann hadde mast på forloveren om å komme med dato for utdrikningslaget. Anonymkode: 74a8f...066 Men Ref HI så hadde ts og forlover snakket om dette og at hun gledet seg… Å legge mer av ansvaret for dette over på ts synes jeg er helt feil! Vennskap kan (nesten) alltid reddes med tid og innsats, dersom den som er ansvarlig for problemet ( 100 % forlover i dette tilfelle) er villig til å være oppriktig og vise at de mener det. Anonymkode: f1acf...784 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #66 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men Ref HI så hadde ts og forlover snakket om dette og at hun gledet seg… Å legge mer av ansvaret for dette over på ts synes jeg er helt feil! Vennskap kan (nesten) alltid reddes med tid og innsats, dersom den som er ansvarlig for problemet ( 100 % forlover i dette tilfelle) er villig til å være oppriktig og vise at de mener det. Anonymkode: f1acf...784 Jeg tror dette vennskapet aldri kan komme tilbake til der det var. Det er ingenting forlover kan gjøre for å rette opp ordentlig. TS vil alltid huske at det ikke ble arrangert utdrikningslag, og at de kom noen få på døra og skulle på nærpuben, når hun fortalte at hun var skuffet og lei seg over dette. Det er mulig ting kunne ordnet seg dersom forlover hadde lagt seg flat med en gang, og gjort en "grand gesture" for å vise at hun virkelig var lei seg og ville ordne opp. Men i min verden hadde jeg fortsatt gått og lurt på hvorfor den venninna jeg følte jeg var så nære at jeg valgte henne som forlover, ikke hadde oppfattet hvor viktig utdrikninslaget var for meg, og hvor mye jeg hadde gledet meg til det. Det hadde hengt over oss for mer eller all tid. Anonymkode: 74a8f...066 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #67 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror dette vennskapet aldri kan komme tilbake til der det var. Det er ingenting forlover kan gjøre for å rette opp ordentlig. TS vil alltid huske at det ikke ble arrangert utdrikningslag, og at de kom noen få på døra og skulle på nærpuben, når hun fortalte at hun var skuffet og lei seg over dette. Det er mulig ting kunne ordnet seg dersom forlover hadde lagt seg flat med en gang, og gjort en "grand gesture" for å vise at hun virkelig var lei seg og ville ordne opp. Men i min verden hadde jeg fortsatt gått og lurt på hvorfor den venninna jeg følte jeg var så nære at jeg valgte henne som forlover, ikke hadde oppfattet hvor viktig utdrikninslaget var for meg, og hvor mye jeg hadde gledet meg til det. Det hadde hengt over oss for mer eller all tid. Anonymkode: 74a8f...066 Ja, mulig, folk er ulikt skrudd sammen sånt sett. Jeg kunne tilgitt dersom jeg merket en oppriktig holdningsendring etterpå, men ja det hadde krevd innsats. Men uansett var det ikke Ts sitt ansvar å mase ang utdrikkingslaget sitt, så den «byrden» bør ikke legges på henne. Anonymkode: f1acf...784 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 16. august 2024 #68 Del Skrevet 16. august 2024 Ikke gi så mye selv når vennene dine ikke gidder å gjøre så mye annet enn å motta selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satansopp Skrevet 17. august 2024 #69 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 23.32): Er det virkelig det? Da risikerer man jo at den viordende brud har reist vekk eller har andre avtaler. Alle jeg har vært i er avtalt med bruden (dag og gjester). Anonymkode: 970cf...bf4 Jepp, det er det. Man allierer seg med brudgommen, såklart. Bruden tror kanskje hun skal hjelpe til å beise hytta til svigers eller hva-som-helst, men så overraskes hun i stedet med utdrikningslag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #70 Del Skrevet 17. august 2024 Er som å lese om meg og mine venner. Jeg er den eneste som ikke har fått babyshower, jeg har ikke fått utdrikningslag, 30 årslag, 40 årslag. Osv jeg har bare landet at slik er de, vil jeg ha de i livet må jeg bare komme meg videre. Jeg forstår deg ts, og du er mye tøffere en meg❤️ Anonymkode: dfffd...c21 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #71 Del Skrevet 17. august 2024 Hvorfor tolket du det som at de var redde for å ikke få arrangert noe mer selv? Du kunne jo fint blitt med på denne «festen» om det var det du virkelig ønsket, uten å arrangere noe for vennene dine senere. Men om du ikke ønsket å være med, så trengte du selvsagt ikke det heller. Men jeg ville nok sagt at det ikke passet, fremfor å slenge døren i ansiktet på dem (vi er jo tross alt voksne mennesker). Jeg syns jo at det er litt merkelig å kalle det utdrikningslag etter bryllupet. Da er det litt sent for det. Men de prøvde å jo lage en dag for deg likevel. Regner med at de hadde flere planer enn nabolagspubben, siden de sto på døren på morgenen. Så hvorfor du valgte å tolke det negativt, istedenfor å tenke at vennene dine var oppriktig lei seg for å ikke ha arrangert utdrikningslag for deg, er jo rimelig spesielt. Da sier jo det meg at du egentlig ikke ser på disse menneskene som gode venninner, for da ville du neppe tolket deres handlinger så negativt. Man vet jo at gode venner egentlig ønsker enn selv alt godt, selv om de kan tabbe seg ut innimellom. Og disse andre vennene som sto på døren, kunne jo heller ikke vite at det ikke ble utdrikningslag fordi forloveden glemte det. For dem kunne det være mange grunner for at de ikke ble invitert til utdrikningslag. Anonymkode: a9128...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 17. august 2024 #72 Del Skrevet 17. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg tenker at ettersom dette faktisk var veldig viktig for TS, hadde det vært mye bedre for henne selv, og vennskapene til venninnene, om hun hadde mast litt på forhånd/uttrykker skuffelse for at det ikke har skjedd ennå på forhånd, enn at hun forteller hvor skuffet hun ble i etterkant. I etterkant er det vel egentlig ingenting som kan oppveie for det uttdrikningslaget hun ikke fikk. Mens om hun hadde vist skuffelse på forhånd, så hadde de hatt mulighet til å kaste seg rundt og laget "noe". (Litt sånn som de forsøkte i etterkant.) Jeg kan være enig i at "burde" kanskje er feil ord, og legger litt mye ansvar på bruden for å passe på alle andre. Men slik jeg ser situasjonen nå, så kan ikke vennskapet mellom TS og forloveren egentlig reddes. Det kunne det kanskje ha blitt om TS mann hadde mast på forloveren om å komme med dato for utdrikningslaget. Anonymkode: 74a8f...066 Men TS skriver jo at hun har snaket med forloveren om hvor mye hun gleder seg, er ikke det omtrent det samme som å masse? Selv om hun ikke har brukt negativt fortegn, så har hun jo informert om forventninger. Det er dumt å begyne å snake om at hun er skuffet før hun har grun til å være det. Endret 17. august 2024 av Pippi Lotta 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #73 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er som å lese om meg og mine venner. Jeg er den eneste som ikke har fått babyshower, jeg har ikke fått utdrikningslag, 30 årslag, 40 årslag. Osv jeg har bare landet at slik er de, vil jeg ha de i livet må jeg bare komme meg videre. Jeg forstår deg ts, og du er mye tøffere en meg❤️ Anonymkode: dfffd...c21 Fått 30årslag, og fått 40årslag?? Anonymkode: e131f...f3f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #74 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fått 30årslag, og fått 40årslag?? Anonymkode: e131f...f3f Ja, er dette noe venner arrangerer?🤔Om noen har feiret runddager i min omgangskrets har de enten arrangert selv, eller så har partner/barn arrangert. Anonymkode: a9128...d58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #75 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, er dette noe venner arrangerer?🤔Om noen har feiret runddager i min omgangskrets har de enten arrangert selv, eller så har partner/barn arrangert. Anonymkode: a9128...d58 Det varierer, mange foretrekker å arrangere noe selv eller gir beskjed om at de ikke skal ha noe. Men det er ikke uvanlig med et overraskelseslag en gang i løpet av livet 😊 Anonymkode: f1acf...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #76 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 15.12): Det er overhodet ikke vanlig at tidspunkt avtales med bruden, det avtales med brudgom som sørger for at det kan gjennomføres mht andre planer, barn etc, men tidspunktet et i seg selv en overraskelse for bruden. Gjestelisten er derimot naturlig å diskutere med bruden Anonymkode: fbd44...a97 Jaha, men det skjønner vel bruden uansett da, at det er noe på gang. Hvis ingen nevner noe som helst. Jeg er som sagt vant med at tidsounkt avtales med bruden, så at det «overhodet ikke er vanlig» kjøper jeg ikke helt. Og for disse miljøene vil det vel uansett ikke være noen overraskelse, da skjønner vel bruden at «besøke svigers på lørdag» betyr utdrikningslag? Hvis ikke ville kg vært fylt opp av bruder som ikke trodde de kom til å få utdrikningslag… Anonymkode: 970cf...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #77 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jaha, men det skjønner vel bruden uansett da, at det er noe på gang. Hvis ingen nevner noe som helst. Jeg er som sagt vant med at tidsounkt avtales med bruden, så at det «overhodet ikke er vanlig» kjøper jeg ikke helt. Og for disse miljøene vil det vel uansett ikke være noen overraskelse, da skjønner vel bruden at «besøke svigers på lørdag» betyr utdrikningslag? Hvis ikke ville kg vært fylt opp av bruder som ikke trodde de kom til å få utdrikningslag… Anonymkode: 970cf...bf4 Jeg har arrangert/vært med i ganske mange utdrikningslag til nå, og bare EN gang har bruden visst at noe kom til å skje - ene og alene fordi hun hadde en reisejobb i utlandet og vi måtte "booke" henne ifm et arrangement hun hadde uka etter på samme sted som utdrikningslaget skulle være. Aldri hørt om at bruden har visst om tidspunkt på forhånd. Anonymkode: 8426d...90e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18. august 2024 #78 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 8.52): Er som å lese om meg og mine venner. Jeg er den eneste som ikke har fått babyshower, jeg har ikke fått utdrikningslag, 30 årslag, 40 årslag. Osv jeg har bare landet at slik er de, vil jeg ha de i livet må jeg bare komme meg videre. Jeg forstår deg ts, og du er mye tøffere en meg❤️ Anonymkode: dfffd...c21 Babyshower og utdrikningslag skjønner jeg et sårt, men årsdag er det da virkelig vanlig å arrangere selv. Jeg skal i en overraskelse- fest for en venninne i år, men det er faktisk første gang noen arranger noe slikt for noen i vår vennekrets, og vi begynner å dra på årene, samt er en svær krets. De gangene jeg har hørt om slikt er det også partner, ikke venner, som har arrangert en overraskelsesfeiring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #79 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 11.18): Gi det tid. Jeg skjønner deg veldig godt og du har alt rett å føle det du føle, og å være veldig skuffet og lei da. Men hvis du bare gir det tid, så ser du etter noen uker, om det er faktisk verdt det å avslutte hele vennskapet så dramatisk. Jeg ser for meg at dine venninner er like opptatte, stressede og søvndepriverte småbarnsmødre som du også er. Det blir rett og slett mindre ressurser til venner etterhvert. Man ønsker seg fortsatt venner, og du får mer tid etterhvert da barna blir større, og dine venninner også. Men foreløpig kan det være at selv en kveld for seg selv er vanskelig å få arrangert for samtlige. Ihvertfall en kveld med drikking da det også går ut over neste dag og alle er veldig opptatte. Jeg sier det ikke fordi jeg ikke føler synd i deg, jeg har absolutt alt medfølelse med deg! Full forståelse at det ville vært så fint å ha en dag som handler om deg og ikke barna. Men jeg er også utslitt og stresset småbarnsmor og samme med mine venninner, og i det siste er det blitt sånn at vi samles uten drikking, bare for å spise et par timer, og selv da ikke alle har kapasitet (vi er 5). Terskelen for sosialt liv blir mye lavere etterhvert. Bare jeg får snakke med et annet voksent menneske enn min egen mann eller kollegaer på jobben, så er jeg fornøyd. 🙈 Jeg ville ikke kaste bort vennskap nå med engang, gi alle dere tid til å komme ut av den verste småbarnsbøbla og se om dere fortsatt har noe til felles da. Anonymkode: 1fcf1...c9a Det er lov og takke nei til og være forlover om man er så forbanna trøtt og sliten at man ikke orker og arrangere utdrikkingslag? Skulle kanskje være imponert over at hun gadd og dukke opp i bryllupet og? Synes ikke denne forloveren er verdt noe videre vennskap. Ja, det er mulig den såre følelsen går over over tid, men om ikke ts ikke har planer om og gifte seg igjen, vil det aldri kunne bli rettet på. Anonymkode: 4758c...cb9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #80 Del Skrevet 18. august 2024 On 8/15/2024 at 11:32 PM, AnonymBruker said: Er det virkelig det? Da risikerer man jo at den viordende brud har reist vekk eller har andre avtaler. Alle jeg har vært i er avtalt med bruden (dag og gjester). Anonymkode: 970cf...bf4 Jeg har aldri opplevd at brud (eller brudgom) vet dato for utdrikningslaget sitt. Partner vet, og ofre har man en avledingsavtale. Anonymkode: 1f9ed...39f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå