Leeloo Skrevet 15. august 2024 #21 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg fikk et datingtips som jeg tenker passer på mange relasjoner: «Match his energy». Send like mange meldinger, vent like lenge med å svare osv. Ikke bruk masse tid og energi når den andre åpenbart ikke synes du er verdt det samme. Jeg ville nok prøvd å skvære opp etter hvert, det er ikke så enkelt å finne venner i voksen alder, men ikke gi mer enn du får. Om det ikke er din største glede i livet å arrangere diverse så lar du være. Selv om du skulle fortsette å stelle i stand så vet du nå at du ikke trenger å legge sjela di i det, hold det enkelt og standard. Kjøp en blomst på Mestergrønn. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #22 Del Skrevet 15. august 2024 Det er ålreit, ts, å bli skuffet. Men du er en voksen. Du er ikke et lite barn. Det forventes, og skal forventes av deg, at du evner kommunisere dine ønsker og skuffelser på en normalt høflig måte. Når du da velger å kommunisere din skuffelse passivt-aggressivt og ufint? Da må vi alle - dine venner inkludert - anta at det er noe du har både planlagt og mener alvor med. Og det valget, ts, om å være ufin mot folk du har valgt å kalle venner? Det vil ha konsekvenser. Og som voksen så tåler du konsekvensene av dine valg. Konsekvenser er ikke straff. Om noen av vennene dine velger å droppe deg etter dine oppgulp så er det verken fortjent eller ufortjent - det er en helt naturlig og udramatisk konsekvens. Du tåler leve med den. Om du ikke ønsker nær kontakt med dine venner etter at de ikke arrangerte for deg? Helt ok. Det - igjen - er en konsekvens. Helt udramatisk og greit. Men du kan ikke begynne å mumle om at du ikke «gidder arrangere». Det er jo valg du tok, fordi det gav deg noe. Ønsker du slutte med noe så gjør du bare det, uten å bli ufin. Anonymkode: e1ee1...6e9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #23 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg synes det er helt fair å si ifra når de tross alt har skuffet deg såpass. Selv hadde jeg nok holdt ord om å ikke arrangere ting, men beholdt vennskapene. Som hun over sier, ikke gi mer enn du får. Over tid kan det være at ting går seg litt til, at de klarer oppriktig å bøte litt på skaden hvis de gjør en innsats. Men da må du være tålmodig, og ikke hoppe rett tilbake på arrangeringen. Anonymkode: 5a22d...c96 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol74 Skrevet 15. august 2024 #24 Del Skrevet 15. august 2024 Skjønner veldig godt at du ble skuffet. Ville blitt det selv hvis det var meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 15. august 2024 #25 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg skjønner også godt at du ble lei deg og det har du selvsagt all rett til. Det var ikke spesielt hyggelig av vennegjengen. Det jeg ikke forstår er hva du oppnår med å opptre kjipt tilbake? De prøvde, det er en måte å si unnskyld på. Ikke bare takket du nei, men du slang døra i trynet på dem? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #26 Del Skrevet 15. august 2024 5 minutter siden, Kålrota said: Det jeg ikke forstår er hva du oppnår med å opptre kjipt tilbake? De prøvde, det er en måte å si unnskyld på. Ikke bare takket du nei, men du slang døra i trynet på dem? Det var en spontan reaksjon. Ikke en veloverveid handling. Anonymkode: cfd87...cd6 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #27 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg skjønner godt at du ble skuffet, det ville jeg også blitt. Jeg kan også forsrå reaksjonen din med å smelle igjen døra, men tenker også at du kanskje avsluttet vennskapet der... Nå er både du og dem snurt, og både de og du synes dere er blitt behandlet dårlig. Da er det vanskeligere å reparere det i ettertid Anonymkode: c7720...fa2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #28 Del Skrevet 15. august 2024 Kålrota skrev (56 minutter siden): Jeg skjønner også godt at du ble lei deg og det har du selvsagt all rett til. Det var ikke spesielt hyggelig av vennegjengen. Det jeg ikke forstår er hva du oppnår med å opptre kjipt tilbake? De prøvde, det er en måte å si unnskyld på. Ikke bare takket du nei, men du slang døra i trynet på dem? Jeg syns de kunne prøvd ordentlig, om de hadde ment det. Jeg er enig med at det mest er et hån å bli invitert bort på puben en ettermiddag på den måten der. De har ikke akkurat anstrengt seg for å prøve å vise at de faktisk bryr seg om ts? Så jeg tror også at dette bare er et halvhjertet forsøk for å redde sin egen ræv.. Anonymkode: ed783...501 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #29 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg forstår godt skuffelsen. Samtidig tenker jeg at det kanskje hadde vært lettere å "redde inn dette" dersom du hadde klart å mast på dem FØR bryllupet. Om ikke direkte, så via forloveden din. Altså, at han hadde tatt kontakt med din forlover, og spurt en måneds tid før bryllupet om når du skulle drikkes ut, slik at han kunne planlegge så noen var med barn når det skjedde. Da kunne han kommet tilbake til deg med "de har det under kontroll". Det er jo mulig de har prøvd, men at det var vanskelig å få til en dag der alle du ville ha ønsket med kunne komme. Eller de planla noe med så høy prislapp at mange ikke ville ta seg råd til å være med. (Og så endte de med å avlyse i siste liten.) Å komme på døra en torsdag, og ville gå på den lokale pub-en, ville kanskje vært OK hvis det var det de gjorde i forkant av bryllupet? (Eller hadde du blitt litt skuffet da? ) Jeg tenker at når man har tabbet seg ut, og ikke gjort noe før bryllupet, og skal rette opp feilen i etterkant, så bør man strekke seg ganske langt. Altså, da burde det nærmest være en SPA-helg med venninnene. (På hotell, på hytte, hjemme hos noen...) Men å "kompensere" med å "ta en tur på puben" noen få stykker, like etter at du har fortalt at du er skuffet, virker som noe som bare ble "kastet sammen i siste liten". Og det du etterlyste var jo nettopp at de planla noe de visste ville glede deg. Jeg ville nok kontaktet dem, og beklaget at jeg slang døra i ansiktet på dem. Men begrunnet oppførselen min med hvorfor jeg følte at dette var mer en fornærmelse enn en beklagelse. Og så begynner du å ikke bruke mer energi på venninnene enn det du faktisk føler at du får tilbake. Kanskje kan det være på tide å gradvis få seg nye venninner, gjennom barn og andre aktiviteter. Anonymkode: 74a8f...066 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #30 Del Skrevet 15. august 2024 Torsdag morgen? De gadd ikke engang sette av en dag i helgen når de i ren desperasjon skulle spontan arrangere noe. Anonymkode: 067e6...5e9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 15. august 2024 #31 Del Skrevet 15. august 2024 Skjønner skuffelsen, og at ditt livs store dag får en liten skygge av at helheten ikke ble som forventet. Men jeg tror ikke jeg ville kastet lange gode vennskap på båten av det altså. Du har satt tydelige ord på din skuffelse, og det fortjener de dersom standarden i vennegjengen på utdrikningslag har vært mye høyere takket være deg. Men så hadde jeg justert ned ambisjonene og prøvd å lappe sammen vennskapene. Slutt å gjøre så mye ekstra, men å fortsette å være venner kan man få til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #32 Del Skrevet 15. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Torsdag morgen? De gadd ikke engang sette av en dag i helgen når de i ren desperasjon skulle spontan arrangere noe. Anonymkode: 067e6...5e9 TS får nesten håpe det var planen, og ikke et påskudd for andre utdrikningslag-aktivitet. Det er vel veldig standard å invitere til noe, også overrasker man med flere gjester og aktiviteter. Pub tidlig morgen, høres suspekt ut. Anonymkode: c7720...fa2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #33 Del Skrevet 15. august 2024 Det er ikke alle som er like flink til å arrangere noe, eller har fantasi til det, selv er jeg elendig på sånt. Skjønner at du er skuffet TS, men syns det var vel dramatisk å slenge døra igjen foran dem. Du kunne blitt med dem, også hadde dere forhåpentligvis tatt en skikkelig samtale rundt dette. Anonymkode: bcccf...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #34 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er ikke alle som er like flink til å arrangere noe, eller har fantasi til det, selv er jeg elendig på sånt. Skjønner at du er skuffet TS, men syns det var vel dramatisk å slenge døra igjen foran dem. Du kunne blitt med dem, også hadde dere forhåpentligvis tatt en skikkelig samtale rundt dette. Anonymkode: bcccf...5b5 Etter hvordan TS har forklart hun opplevde situasjonen og følelsene rundt det så var det lurt å stå over. Hun hadde ikke klart å ha det hyggelig. Anonymkode: 1c37a...1bf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #35 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg skjønner ikke helt tidslinjen her, jeg. Forventet du er overraskelses-stunt siste helg før bryllupet? De fleste har vel utdrikningslaget litt tidligere enn det, fordi det er travelt helga før. Og uansett måtte vel du og forlover bli enige om en dag som passet deg? Og antar hun ville sjekke ut deltakerlista med deg? Tenker du burde spurt henne en måneds tid før om hvilken dag det skulle være, og sagt fra hvem du ville ha med. Anonymkode: 970cf...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #36 Del Skrevet 15. august 2024 Du burde sagt ifra for lenge siden, ikke vente til siste liten bare for å bli skuffet og sur. Var du sur under bryllupet også? Er du så dårlig til å si ifra hva du ønsker generelt? Folk er ikke tankelesere. Barnslig og umoden. Anonymkode: 86821...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #37 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du burde sagt ifra for lenge siden, ikke vente til siste liten bare for å bli skuffet og sur. Var du sur under bryllupet også? Er du så dårlig til å si ifra hva du ønsker generelt? Folk er ikke tankelesere. Barnslig og umoden. Anonymkode: 86821...b32 Tankeleser? Leste du hovedinnlegget i det hele tatt? Anonymkode: 5a14c...372 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gran00 Skrevet 15. august 2024 #38 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke helt tidslinjen her, jeg. Forventet du er overraskelses-stunt siste helg før bryllupet? De fleste har vel utdrikningslaget litt tidligere enn det, fordi det er travelt helga før. Og uansett måtte vel du og forlover bli enige om en dag som passet deg? Og antar hun ville sjekke ut deltakerlista med deg? Tenker du burde spurt henne en måneds tid før om hvilken dag det skulle være, og sagt fra hvem du ville ha med. Anonymkode: 970cf...bf4 Det er forlover som burde spurt om hvem hun ville ha med i utdrikningslaget 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satansopp Skrevet 15. august 2024 #39 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke helt tidslinjen her, jeg. Forventet du er overraskelses-stunt siste helg før bryllupet? Anonymkode: 970cf...bf4 Nei, hun mener åpenbart at det var DA hun skjønte at det IKKE kom til å bli noe utdrikningslag. Det er jo helt vanlig ikke å vite noe om sitt eget utdrikningslag på forhånd. 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #40 Del Skrevet 15. august 2024 Forstår skuffelsen, spesielt om de på forhånd også har gitt uttrykk for at drt blir noe. Samtidig må du nok forvente at vennskapene er over etter at du sa nei og lukket døren. Dere kunne heller hatt en bedre dialog når de først kom og kanskje skværet ordentlig opp. Anonymkode: 4893f...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå