Gå til innhold

X-en til samboer er invitert i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Velger å skrive her i håp om noen gode råd da jeg er veldig frustrert over denne situasjonen. 
Saken er det at broren til min samboer skal gifte seg. De har så klart invitert oss to til bryllupet men de har også invitert xen hans. Jeg synes det er utrolig respektløst å invitere hans x. Dette fordi kona til broren hans er god venninne med henne siden de var mye sammen da min samboer og henne var partnere. 
Men nå er det jo slik at hun ikke er en del av familien lenger. Jeg synes det er ubehagelig og respektløst ikke minst. Vurderer virkelig å ikke dra, hvis hun skal være der. 
Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: b3a6c...b9b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter deg, TS.

Anonymkode: 11cdf...262

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest ZarahSweet
Skrevet (endret)

Er jo ikke respektløst mot noen at en inviterer en god venninne selv om hun er eks med samboeren din. Med mindre hun og samboeren din har noe store traumer eller drama mellom seg?

Endret av ZarahSweet
Skrevet

Bruden kan da invitere ei venninne , uavhengig om den venninnen har vært sammen med din kjæreste.

Jeg tenker at du bare må legge bort din egen usikkerhet denne kvelden. Din kjæreste er jo sammen med deg fordi han vil være sammen med deg - ikke exen.

Anonymkode: 99581...50a

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei. Velger å skrive her i håp om noen gode råd da jeg er veldig frustrert over denne situasjonen. 
Saken er det at broren til min samboer skal gifte seg. De har så klart invitert oss to til bryllupet men de har også invitert xen hans. Jeg synes det er utrolig respektløst å invitere hans x. Dette fordi kona til broren hans er god venninne med henne siden de var mye sammen da min samboer og henne var partnere. 
Men nå er det jo slik at hun ikke er en del av familien lenger. Jeg synes det er ubehagelig og respektløst ikke minst. Vurderer virkelig å ikke dra, hvis hun skal være der. 
Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Har de barn? Hvis ja, er det naturlig at mor er med. Hvis nei, er det unødvendig. Her inviterte svigers med seg eksens tidligere elskerinne da vi giftet oss :D 

Anonymkode: 1fb91...f60

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

. Dette fordi kona til broren hans er god venninne med henne siden de var mye sammen da min samboer og henne var partnere. 
Men nå er det jo slik at hun ikke er en del av familien lenger. Jeg synes det er ubehagelig og respektløst ikke minst. 

Her er det du som må respektere at hun er invitert som venninne av bruden. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Man inviterer ikke bare familie i bryllup, man inviterer venner også. Hun er ei venninne og skal da selvfølgelig få komme, antagelig er hun viktigere for bruden enn deg.

Det er ikke ditt bryllup, du er bare en gjest, dette må du tåle. 

Anonymkode: f8a4d...38a

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet

Ta deg en bolle.

Anonymkode: f88be...1b0

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Biloba skrev (Akkurat nå):

Her er det du som må respektere at hun er invitert som venninne av bruden. 

Det sa de også til meg da eksens tidligere elskerinne dukket opp i bryllupet. Jeg måtte respektere det siden hun var familievenn.

Skrevet

Eh, det er deres bryllup klart de inviterer menneskene som DE ønsker å feire med. Hvordan de ble kjent med vedkommende er likegyldig for deres del. Du burde ikke bry deg overhodet, det er ting som skjedde for din tid. Den eneste her som har rett til å oppleve det som litt kleint er din partner.

Voks opp!

I et samfunn med "mine, dine, våre" vil du høyst sannsynlig i fremtiden måtte samarbeide med noen som du kanskje ellers ikke hadde hatt noe forhold til. Get over yourself.

Anonymkode: 46577...486

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man inviterer ikke bare familie i bryllup, man inviterer venner også. Hun er ei venninne og skal da selvfølgelig få komme, antagelig er hun viktigere for bruden enn deg.

Det er ikke ditt bryllup, du er bare en gjest, dette må du tåle. 

Anonymkode: f8a4d...38a

Hun er svigerinne, noen som bruden vil måtte forholde seg til en stund fremover. Litt respekt er OK. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er brudens venninne i denne sammenhengen, ikke eksen til kjæresten din. 

Anonymkode: a2ef2...797

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Noen ganger så må man bare bli voksen. Dem er venninner. Og det bør du respektere. Ikke dine følelser som bestemmer her. Jobb med følelsen din. 

Anonymkode: 01ae8...ce8

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes du ikke skal gå .  De fortjener ikke ha noen som legger seg opp i ting de absolutt ikke har NOE med på deres store dag.  Du gjør dem en stor tjeneste å skygge banen.  Tipper du er typen til å ta det opp i bryllupet, så da er det beste å la andre ha en fin dag uten din innblanding 

Anonymkode: c73bd...721

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

TS, det er du som har et problem her. 

Anonymkode: 93660...f57

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Er du som er problemet.  Er jo vennine av bruddene, og da kunne ho like gjerne havnet som forlover siden de er venner.

Anonymkode: f466e...817

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette må være tull? Så flott å inkluderer mennesker som tidligere har vært en del av storfamilien, og når det i tillegg er snakk om brudens venninne er hun selvfølgelig en like viktig gjest som du. 

Dersom du er seriøst syntes jeg du skal vurdere å bli hjemme, virker ikke som du har noe særlig respekt eller glede på vegne av brudeparet på deres store dag. 

Anonymkode: ae5ac...5e7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjedelig for deg, men du får bare ta på voksenbuksene.

Søstera mi skal i bryllup i helga, der er også invitert eksen pluss hans samboer - og den nye samboerens eks og dennes nye samboer. Ikke så gøy for søstera mi, men brudeparet inviterer folk de vil ha der.

Anonymkode: e80bc...1cc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...