Gå til innhold

Ville du blitt sur om kjæresten dro på storbyferie med egne barn uten deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er situasjonen her. Kan legge til at jeg aldri har vært på storbyferie med tenåringsbarna mine tidligere (det er altså et unntak), og kjæresten min har vært med på alle andre ferieturer. Denne gangen ville jeg ha en ferie med dem alene, men han reagerer på at han ikke ble invitert med.

Anonymkode: 102df...81d

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes det må det være rom for!

Anonymkode: f6c63...922

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er situasjonen her. Kan legge til at jeg aldri har vært på storbyferie med tenåringsbarna mine tidligere (det er altså et unntak), og kjæresten min har vært med på alle andre ferieturer. Denne gangen ville jeg ha en ferie med dem alene, men han reagerer på at han ikke ble invitert med.

Det er alltid rom for at ethvert medlem i en familie gjør noe alene med ett eller flere andre medlemmer. Det er jo helt normalt, feks, at foreldre drar på ferie alene med ett av barna. Verken barn eller voksne er en « flokk». De er individer. Du kunne derfor helt fint tatt flrst en ferie med ett barn, og så enda en med neste barn etc, 

Du får si til kjæresten at du ikke har bedt om hans mening. Så han får holde den for seg selv, noe annet er et brudd på normal folkeskikk.

Anonymkode: 286d5...a7f

• Liker 7
Skrevet

hvem betaler denne ferien? 

Anonymkode: a51a0...4f2

Skrevet

Synes det er helt innafor når det er mine og dine barn at man tar noen ferier helt alene med barna. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville aldri akseptert at noen ble furtne fordi jeg prioriterte samvær med mine barn. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvem betaler denne ferien? 

Anonymkode: a51a0...4f2

Jeg, selvsagt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, ville unnet de en tur alene. Barna har godt av  alenetid med sin mamma/ pappa. 

• Liker 7
Skrevet

Nei, jeg blir ikke det. 

Anonymkode: c692b...933

Skrevet

Jeg syns det er fint. Både om man er barnets far eller stefar. Det blir en spesiell kontakt med barnet når man er helt alene med det.

Anonymkode: 59a74...6ce

• Liker 2
Skrevet
Rotemor skrev (4 minutter siden):

Jeg ville aldri akseptert at noen ble furtne fordi jeg prioriterte samvær med mine barn. 

Nei, jeg sliter også med dette. Kunne skjønte om jeg aldri prioriterte ferie med kjæresten, men det gjør jeg. Vi har også tidligere vært sammen til byen jeg nå skal dra til med barna. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg sliter også med dette. Kunne skjønte om jeg aldri prioriterte ferie med kjæresten, men det gjør jeg. Vi har også tidligere vært sammen til byen jeg nå skal dra til med barna. 

Tror vi alle er enige om at du ikke er urimelig her,  men du må finne ut hva som kan ligge bak dette? Hvorfor er han såret? Er han redd for at du trekker deg unna i forholdet generelt? Kanskje det minner han om noe som har vert negativt i andre forhold? Dere burde snakke litt mer om det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I en familie med kun «våre barn» er det da også helt naturlig at man deler seg iblant og får opplevelser sammen.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er på storbyferie med ungdommen min nå. For to uker siden var samboer på storbytur med andre ungdommen. Om et par uker skal jeg til USA med noen kompiser. På nyåret skal hun til USA med venninner.

Aldri reflektert over om dette er uvanlig…

Anonymkode: 569f7...ee6

• Liker 3
Skrevet

Ville jo pratet om det i forkant.

Kjæresten min vil ha meg og min unge på ALT som er mulig. Om han en dag sa han ønsket en alenetid med sine barn så hadde jeg selvfølgelig syntes det var helt ok. 

Men hadde nok blitt litt skuffet om han bare sa rett ut at han har booket ferie uten å opplyse meg om det i forkant. For vårt forhold er basert på åpenhet og kommunikasjon og vi prater om alt som skjer i livene våre.

Anonymkode: b724a...361

• Hjerte 1
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Bor dere sammen? Er aleneferien ditt eller barnas ønske?

Skrevet
Trek skrev (7 minutter siden):

Tror vi alle er enige om at du ikke er urimelig her,  men du må finne ut hva som kan ligge bak dette? Hvorfor er han såret? Er han redd for at du trekker deg unna i forholdet generelt? Kanskje det minner han om noe som har vert negativt i andre forhold? Dere burde snakke litt mer om det.

Han mener det er naturlig at vi som familie gjør mest mulig sammen, og at jeg som kjæreste involverer ham i beslutninger som tas. Jeg bestilte bare turen uten videre. Noe av grunnen til det er at han har virket kritisk når jeg tidligere har nevnt å dra på en sånn tur. Han virker å synes det er litt bortkastet å dra på storbytur med barn, og at det på sett og vis er å kaste bort penger på mennesker som er for små til å sette pris på det (de er 12 og 14...). Nå som turen er bestilt, derimot, mener han at han burde vært inkludert. Men jeg vil gjøre ting alene med dem i blant, og mener vel også at han har meldt seg ut selv ved å være negativt innstilt. Dette er jo en tur som vil foregå på barnas premisser, og hvor vi vil gjøre og se ting som er mer interessante for dem enn det er for voksne.

• Liker 6
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg synes det er helt greit, det? Jeg er titt og ofte på turer med mine barn, selv om mannen er en superduper stefar og støttespiller. Men vi reiser en del, for eksempel i forbindelse med stevner til de yngste. Noen ganger kan ikke stefar bli med, og jeg drar alene. Hans barn bor i nabolandet, og han ser dem i ferier. Vi bruker å dele opp sommerferien slik at vi får dratt på "reiseferie" med hver våre barn, samtidig som vi avsetter tid til at alle sammen er sammen hjemme eller i nærområdet. 

Anonymkode: 217a8...b6f

• Liker 1
Skrevet

Nei. Både jeg og mannen har dratt på ferie med barna uten hverandre. Man har behov for det å. 

Anonymkode: 22f6e...30d

• Liker 1
Skrevet
luxifine skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge har dere vært sammen? Bor dere sammen? Er aleneferien ditt eller barnas ønske?

To år. Vi bor ikke sammen. Aleneferien er mitt ønske, barnas også, tror jeg, selv om jeg ikke har snakket med dem om akkurat det.

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...