AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Hei, Trenger hjelp med å legge inn skattekort. Jeg er så dum at jeg ikke skjønner mye av dette. Jeg har nettopp kjøpt meg leilighet. Dette er det jeg har lagt inn på skattekortet mitt: Inntekt i år: 400.000 Markedsverdi på leilighet har jeg lagt inn som: 1 750 000. Andel på formuesverdi har jeg lagt inn: 100 På slutten av året kommer jeg til å ha lån og gjeld på: 1 348 691 (lån på leilighet) På Renter på lån og gjeld for i år kommer jeg totalt til å ha: 40 538 Er det noe jeg gjør galt her? Har hentet alt dette fra nettbanken og andre ressurser av informasjon. Er veldig redd for å få restskatt så bare lurer. Alle disse tallene stemmer overens med det jeg totalt kommer til å ende opp med i år (altså lånet, rentene, inntekt osv.) OG Er det noe jeg BURDE legge inn? Jeg har f.eks felleskostnader osv. på denne leiligheten, det er et borettslag. Anonymkode: 68a52...f90
newman01 Skrevet 15. august 2024 #2 Skrevet 15. august 2024 Om du er redd for restskatt legger du IKKE inn hva du planlegger å betale i renter på lånet ditt. Om du legger inn dette fradraget betaler du ikke skatt av det i år, og om du da betaler mindre enn planlagt får du baksmell. Om du ikke fører opp noen fradrag på skattekortet får du tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå