garfunkel Skrevet 15. august 2024 #1 Del Skrevet 15. august 2024 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QMg9RW/mitt-liv-som-fyllik Flere enn meg som tenker at dette bare er et føre-var prosjekt hvor han går ut og sier han har et problem og stakkars meg, før han (som så mange) får varslinger mot seg? Gjort dumme ting og skylder på fylla osv? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 15. august 2024 #2 Del Skrevet 15. august 2024 Han har da vært åpen om dette i mange år. Han har også sagt at han aldri vil stille som leder for partiet, fordi han sannsynligvis har for mange svin på skogen. Så intet nytt her, vil tro at han bare vil fortelle hvordan det er å være fungerende alkoholiker. 27 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllerBelle Skrevet 15. august 2024 #3 Del Skrevet 15. august 2024 Artikkelen var merkelig romantiserende om alkoholmisbruk 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 15. august 2024 #4 Del Skrevet 15. august 2024 Alkoholikere, kleptomane og ekstreme jødehatere. Kommunister i Norge velger jamenn mye rart til å representere seg. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. august 2024 #5 Del Skrevet 15. august 2024 (endret) Du har kansje ikke følt så nøye med på Mimmir TS, men det er ikke spesielt overraskende om du har hørt på podkasten hans. Han trenger med andre ord ikke skrive noen bok for å få dette frem i lyse. Tror ikke dette ville være noe effektivt forsvar mot anklager uanset, så virker som en litt søkt konspirasjonsteori for meg. Han er nok bare glad i / flink til å skrive, og ønsker å dele om et viktig tema. Er jo ikke første bok han skriver om personlige og vanskelige ting. Endret 15. august 2024 av Pippi Lotta 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 15. august 2024 #6 Del Skrevet 15. august 2024 garfunkel skrev (2 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QMg9RW/mitt-liv-som-fyllik Flere enn meg som tenker at dette bare er et føre-var prosjekt hvor han går ut og sier han har et problem og stakkars meg, før han (som så mange) får varslinger mot seg? Gjort dumme ting og skylder på fylla osv? Nei, det er nok for å selge flere bøker. Vinklingen om begreper er interessant, jeg har flere ganger tenkt det samme: At begrepet alkoholiker er noe så mørkt og dystert at å bruke det på den type rus han beskriver blir så fremmed at man faktisk skjønnmaler forbruket sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 15. august 2024 #7 Del Skrevet 15. august 2024 2 hours ago, garfunkel said: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QMg9RW/mitt-liv-som-fyllik Flere enn meg som tenker at dette bare er et føre-var prosjekt hvor han går ut og sier han har et problem og stakkars meg, før han (som så mange) får varslinger mot seg? Gjort dumme ting og skylder på fylla osv? Nei, det tenker jeg ikke. Har du lest noe av han før? Jeg syns det er fint at han forteller. Dette er jo ikke noe unikt eller uvanlig, men det må snakkes om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 15. august 2024 #8 Del Skrevet 15. august 2024 A-hunter skrev (2 timer siden): Alkoholikere, kleptomane og ekstreme jødehatere. Kommunister i Norge velger jamenn mye rart til å representere seg. Akkurat de tre egenskapene er ikke veldig spesielt for kommunister. Jeg tror du kan finne disse i samtlige partier. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettrollet Skrevet 15. august 2024 #9 Del Skrevet 15. august 2024 Skulle gjerne hatt eks-konas perspektiv... Han touch'er litt innpå det, at han har noe stress og uro i seg som gjør at han drikker og skriver og gjør så mye. Men det er jo også til en pris. Hva med eks-kona og barna eller andre nære relasjoner? Men for all, respekt for ærligheten! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. august 2024 #10 Del Skrevet 15. august 2024 Nettrollet skrev (29 minutter siden): Skulle gjerne hatt eks-konas perspektiv... Han touch'er litt innpå det, at han har noe stress og uro i seg som gjør at han drikker og skriver og gjør så mye. Men det er jo også til en pris. Hva med eks-kona og barna eller andre nære relasjoner? Men for all, respekt for ærligheten! Nå er han vel ærlig på at drikkingen har gått it over de rundt han, men synes det står respekt av at han ikke utleverer detaljer fra familie livet. Det er bra å være åpen, men ikke på andre sinne vegne. Så bra at han greier å balansere det med å beskytte familien!!! Er ikke alle som greier det i dagens influenser sammfun! 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 15. august 2024 #11 Del Skrevet 15. august 2024 Merkelig greie. Er det noen som syntes det er sjarmerende med overforbruk av alkohol? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. august 2024 #12 Del Skrevet 15. august 2024 minister-mio skrev (1 time siden): Merkelig greie. Er det noen som syntes det er sjarmerende med overforbruk av alkohol? Hva er det som er merkelig? Og forventer du at folk skal synes sykdom er sjarmerende? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 15. august 2024 #13 Del Skrevet 15. august 2024 Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Hva er det som er merkelig? Og forventer du at folk skal synes sykdom er sjarmerende? Artikkelen i hi er merkelig. Det virker nesten som at det skal være noe artig ved å misbruke alkohol 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 16. august 2024 #14 Del Skrevet 16. august 2024 minister-mio skrev (16 timer siden): Artikkelen i hi er merkelig. Det virker nesten som at det skal være noe artig ved å misbruke alkohol Det handler om at MK mener at alkoholmisbruk ER morsomt, men likevel ikke bra. Så ja, det perspektivet er han vel ikke alene om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 16. august 2024 #15 Del Skrevet 16. august 2024 takinova skrev (34 minutter siden): Det handler om at MK mener at alkoholmisbruk ER morsomt, men likevel ikke bra. Så ja, det perspektivet er han vel ikke alene om. Jeg hat vanskelig for å se for meg at det er så veldig mange som mener alkoholmisbruk er morsomt 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 16. august 2024 #16 Del Skrevet 16. august 2024 minister-mio skrev (32 minutter siden): Jeg hat vanskelig for å se for meg at det er så veldig mange som mener alkoholmisbruk er morsomt Morrapilsen som han refererer til. Det er jo en form for alkoholmisbruk, men mange elsker dagsfylla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 16. august 2024 #17 Del Skrevet 16. august 2024 (endret) Dette har han vært åpen om før så dette "med å ha en fin storry for å ha noe å skylde på" blir for sløkket. Jeg tenker at det er bra noen er åpne om denne sykdommen. Alkoholisme har så mye skam rundt seg og er så stigmatisert, og sosial skam kan være en god ting for mye og er en sterk pådriverkraft for at vi i mange tilfeller har et fungerende samfunn. Men det kan også stå i veien for mye og gjøre veldig mye vondt verre. Med å søke hjelp, ha forståelse, bredere kunnskap i befolkningen osv er positivt. Å romantisere sykdommen er jeg dog ikke noe for på et generelt grunnlag (jeg får ikke lest artikkelen, så jeg kan ikke uttale meg om jeg mener det er det her). Men jeg liker åpenhet, ærlighet. Og ang hvem som representerer rødt. Tror alle fra alle politiske rettigheter skal trø varsomt på eggeskall her altså! Frp med sine velkjente dresskledde Bård Hoksrud, Trond Birkedal som så kjent respekterte den seksuelle lavalderen dårlig, Terje Søviknes saken og mange mange flere, det er ikke vanskelig å finne snusk både på den ene og andre måten! Arbeiderpartiet med sine skandale individer som både jukser, ordførere i rettsaker med mindreårige de har tusket og tuklet med i årevis, Giske saken osv, listen er lang. SV med sine skandaler der utdannelsen deres ikke er gyldig engang, partiledere som har trukket seg pga tåpelig feil osv. Venstre med Trine Skei Grande saken og mye rot Høyre: Det har ikke gått mange månedene siden Erna selv var å befinne seg dårlig lys av helt naturlige årsaker. Selv det prektige KRF har sine svin på skogen med økonomisk rot, pendlerskandsler, varsler og mislighold At en politikker er åpen om sin alkoholisme er kanskje den mest uskyldige saken som det kan spinnes noe på innenfor norsk politikk. Endret 16. august 2024 av skreppamedleppa 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 16. august 2024 #18 Del Skrevet 16. august 2024 1 hour ago, minister-mio said: Jeg hat vanskelig for å se for meg at det er så veldig mange som mener alkoholmisbruk er morsomt Det er jo poenget hans, da. At alkoholmisbruk ikke bare er å sitte ensom og syk i en sliten leilighet og drikke seg dritings, men at misbruk også kan finne form i sosiale lag, eller for å fjerne angst og uro - og nettopp derfor også være morsomt. Alkoholmisbruk oppstår jo fordi alkoholen også gir noen positive opplevelser (=morsomt). Hadde alkohol bare ført til hodepine og fylleangst hadde jo ingen drukket. Jeg syns jo han belyser et ekstremt viktig poeng - fratar du en alkoholikere alkoholen risikerer du samtidig å frata vedkommende mye av gleden i livet. Skal man lykkes med å slutte med alkohol må man ha strategier for å finne glede og ro på andre måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 16. august 2024 #19 Del Skrevet 16. august 2024 garfunkel skrev (På 15.8.2024 den 8.39): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QMg9RW/mitt-liv-som-fyllik Flere enn meg som tenker at dette bare er et føre-var prosjekt hvor han går ut og sier han har et problem og stakkars meg, før han (som så mange) får varslinger mot seg? Gjort dumme ting og skylder på fylla osv? Tja, ikke godt å si. Han gikk ut i mediene i 2021 og fortalte at han nå skulle ta førerkortet for å drive valgkamp. Det ryker vel nå når han er såpass åpen om pågående alkoholmisbruk. Det gjør i hvert fall det for andre i samfunnet. Får uansett håpe han får hjelp. Alkoholmisbruk ødelegger mange liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 19. august 2024 #20 Del Skrevet 19. august 2024 Trist at han er alkoholavhengig. Han virkar som ein god mann, som har forvilla seg bort i eit venstreekstremt parti. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå