Gå til innhold

Hvor mye har du i fond/aksjer/sparing som din partner ikke vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel rundt 65.000kr.

Er samboere.

Anonymkode: 493b5...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0kr. 
Vi er gift, så det hadde uansett ikke vært noe poeng i å gjemme bort noe. Han hadde hatt rett på halvparten uansett.

Anonymkode: a372f...83f

• Nyttig 1
Skrevet

150.000 pluss 400.000. Til en liten egenkapital om noe skulle rakne.

Anonymkode: f9c40...339

• Hjerte 1
Skrevet

Rundt 600.000. Han vet jeg sparer til barnet (ikke hans barn), men jeg sparer til oss begge. 

Anonymkode: 7d03e...bcb

• Liker 1
Skrevet

Litt over 1 million 

Anonymkode: 3eadd...1ca

Skrevet

2 millioner ca.

Anonymkode: 5caf6...c42

Skrevet

Ingenting, vi er åpne med hverandre.

• Liker 1
Skrevet

0 kroner han ikke vet om.
Er gift, hvorfor skulle jeg gjemme penger fra han?
Som bare samboere skjønner jeg det bedre, da er man fortsatt bare sin egen øy...

Anonymkode: 9fd18...342

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

250 000

Anonymkode: b2799...39b

Skrevet

100 000,-

Anonymkode: 92055...fe2

Skrevet

Ingenting

Anonymkode: 90cc8...4a7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han vet jeg sparer, så det er ikke akkurat noen hemmelighet i seg selv. Men han gjør heller ikke noe for å holde oversikt over mine penger, så han vet ikke beløpet. Akkurat nå har jeg vel ca. 70 000,- som er mine sparepenger og jeg ikke har noen intensjon om å dele per nå. Det meste i fond. Mens jeg har ca. 150 000,- på sparekonto som er tiltenkt familiens behov.

Endret av Nonstop1
  • Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

0kr. 
Vi er gift, så det hadde uansett ikke vært noe poeng i å gjemme bort noe. Han hadde hatt rett på halvparten uansett.

Ikke hvis du setter det i pensjonssparing. Men enig med deg, mannen vet om at jeg sparer i fond, og at han vil ha krav på halvparten av det. Jeg har ingen grunn til å holde det skjult. Han vet også sånn ca hva jeg har på pensjonssparingen.

Anonymkode: 62e15...d92

Skrevet

Har 300 000,- i fond. samt rundt 400 000,- på diverse sparekontoer. 

Fondpengene skal utelukkende gå til innkjøp av hytte (som overraskelse til fruen om et par års tid) 

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

0kr. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

0 kroner han ikke vet om.
Er gift, hvorfor skulle jeg gjemme penger fra han?
Som bare samboere skjønner jeg det bedre, da er man fortsatt bare sin egen øy...

Anonymkode: 9fd18...342

At man er gift betyr jo ikke at man må dele alle pengene sine med den andre. Mange gifte som ønsker å ha noen ekstra tusenlapper å svi av på eksempelvis jentetur til Barcelona. Da kan det være greit å spare litt på siden.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke hvis du setter det i pensjonssparing. Men enig med deg, mannen vet om at jeg sparer i fond, og at han vil ha krav på halvparten av det. Jeg har ingen grunn til å holde det skjult. Han vet også sånn ca hva jeg har på pensjonssparingen.

Anonymkode: 62e15...d92

Så lenge dere er gift, har han ikke krav på halvparten. Du kan spare til den svinedyre veska du ønsker deg og kjøpe den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vel rundt 65.000kr.

Er samboere.

Anonymkode: 493b5...6b2

Hele summen. Vi sparer begge i fond, men vi vet ikke hvor mye hver av oss har stående der. 

Jeg kan sjekke når som helst hva han har, men det bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: 0d3d8...cac

Skrevet

1,4 mill på sparekonto og (foreløpig) 100 000 på aksjer/fond.

Anonymkode: 69b10...33d

• Liker 1
Skrevet

Har selvsagt ikke penger gjemt unna som han ikke vet om. Vi er uansett gift så han kan enkelt se nøyaktig hvor mye penger jeg sparer. Jeg ville aldri blitt i et ekteskap hvor jeg måtte skjule penger fra mannen min. 

Anonymkode: 02688...9ad

• Liker 1
Skrevet

Akkurat begynt å spare i Kron. Har bare 6000kr så langt. Vi er gift og har ingen hemmeligheter egentlig. Det at jeg har begynt å spare uten å informere ham er for å kunne vise om en stund at jeg faktisk klarer å spare og ikke bare bruke penger som jeg er veeeldig flink til. Så jeg gjør det ikke for å skjule pengene fra ham, men for å vise at jeg er litt mer økonomisk enn han tror :)

Anonymkode: e332a...c4f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...