Gå til innhold

Hvilken robotstøvsuger? Har hund

Rosa Dartle

Anbefalte innlegg

Vi har hatt en Roborock i 5 år (S5 eller S6?) og den fungerer dårlig nå. Bråker og lager mer ulyder for hver dag som går, så vi må nesten bytte den ut. Har ellers vært relativt fornøyd med den siden den er god på tepper og hundehår, med bortsett fra det er den dårlig på å støvsuge opp sand, tar med seg ledninger og støyer veldig (også i stillemodus). 

Jeg er nå ute etter en ny robotstøvsuger og trenger en som:

-God på hundehår og sand
-Mest mulig stillegående
-God på tepper
-Tar ikke med seg ledninger (om mulig)
-God på kriker og kroker

Har lest tester, men de er ikke nødvendigvis etter mine kriterier, så jeg tar gjerne imot tips av dere ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roborock er vel den som fortsatt kommer best ut i test :)

Ledninger som blir spist kan du aldri 100% sikre deg mot uten at du selv gjør en innsats dessverre. De nyere roborock med kamera har blitt bedre, men det skjer feil der og. 

Ingen robotstøvsuger er god på kroker dessverre. 

Anonymkode: 0d20e...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Roborock S8 Pro Ultra.

Den ble kåret best i test hos komplett i fjor, kostet 16.000 (tror den er noe billigere nå). Den både støvsuger og mopper.

Den er et greit supplement, men jeg bruker også vanlig støvsuger innimellom. Det er jo ikke alle steder en robotstøvsuger kommer til.

Jeg rydder unna en del ledninger, for selv om det sies at den unngår ledninger, så har min klart å surre seg inn i noen litt tynne ledninger. Den kan også sette seg fast, så jeg bruker den kun når jeg er hjemme. Den er god på tepper, men her bør du sjekke at du har tepper som tåler robotstøvsuger, for ellers vil den kunne trekke ut tråder. Jeg liker at den kommer inn under sofaer der det er litt vanskelig å komme til for meg med vanlig støvsuger. Nå er det helt rent under sofaer og senger.

Min robotstøvsuger måtte på verksted nå, har hatt den under ett år. Vet ennå ikke hva som feiler den, fikk beskjed om at de har bestilt inn reservedeler. Ble egentlig litt skuffet over den på grunn av dette, for jeg har for tiden verken dyr eller barn i hus, så støvsugeren har en veldig enkel jobb i leiligheten min. Likevel "knelte" den etter såpass kort tid. Tar det uforholdsmessig lang tid å reparere den, vil jeg få ny.

Anonymkode: fc6f5...49e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en Roborock S8 Pro Ultra.

Den ble kåret best i test hos komplett i fjor, kostet 16.000 (tror den er noe billigere nå). Den både støvsuger og mopper.

Den er et greit supplement, men jeg bruker også vanlig støvsuger innimellom. Det er jo ikke alle steder en robotstøvsuger kommer til.

Jeg rydder unna en del ledninger, for selv om det sies at den unngår ledninger, så har min klart å surre seg inn i noen litt tynne ledninger. Den kan også sette seg fast, så jeg bruker den kun når jeg er hjemme. Den er god på tepper, men her bør du sjekke at du har tepper som tåler robotstøvsuger, for ellers vil den kunne trekke ut tråder. Jeg liker at den kommer inn under sofaer der det er litt vanskelig å komme til for meg med vanlig støvsuger. Nå er det helt rent under sofaer og senger.

Min robotstøvsuger måtte på verksted nå, har hatt den under ett år. Vet ennå ikke hva som feiler den, fikk beskjed om at de har bestilt inn reservedeler. Ble egentlig litt skuffet over den på grunn av dette, for jeg har for tiden verken dyr eller barn i hus, så støvsugeren har en veldig enkel jobb i leiligheten min. Likevel "knelte" den etter såpass kort tid. Tar det uforholdsmessig lang tid å reparere den, vil jeg få ny.

Anonymkode: fc6f5...49e

Tusen takk for god info!

Det er det jeg er litt skeptisk til ja. Vi har en nå som er helt utkjørt, og det har den vel egentlig vært siste året 😄 Selv om jeg har byttet deler på den jevnlig og tatt vare på den.

Her har den en heftig jobb. Vi må støvsuge hver dag, noen ganger to ganger om dagen, pga. hunder, barn osv. Og jeg vil helst kjøre den når jeg er borte og ikke hjemme, sånn at det er rent til jeg kommer hjem. Den vi har nå bråker for mye til at vi kan bruke den når vi er hjemme.

Jeg ser også litt på disse nye dockingstasjonene. De er jo temmelig store.. Og jeg synes det har blitt en ganske drøy pris for støvsugerne, tror jeg bare ga 3-4.000 for den vi har nå.

Tar gjerne imot flere innspill, synes jo det er en relativt stor investering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekkscenarioet er om hunden berser inne og robotstøvsugeren ender opp med å dra det utover. Har sett bilder av det på internett, men tror ikke det er så sannsynlig da. 

Anonymkode: ad233...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...