AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Har datet en mann en god stund nå. Og jeg tar han i små løgner hele tiden. Dette er små ting som egentlig er en bagatell, men det plager meg at han gjør det. Er dette noen form for hersketeknikk eller noe? Eks. Jeg spør han om han har planer i helgen, det ligger i kortene at vi skal treffes. Han sier "nei". "Flott, da kan jeg komme over på fredag", svarer jeg. Han sier: "Det må bli på lørdag, for jeg skal ut med jobben på fredag".. for to minutter siden hadde han ingen planer.. Annet eks. Han spør hva jeg vil ha til mat. "Hjemmelaget margarita-pizza" sier jeg, noe jeg vet han også er veldig glad i. Får servert noe helt annet og det er kjempegodt! Men så spør jeg om pizzaen. "Nei det har jeg ikke spurt deg om" svarer han. Og jeg bare.. jo? Misforstå rett her. Jeg er takknemlig for måltidet, men stusser over at han benekter samtalen vi hadde.. Har mange flere eksempler. Og alle er jo små bagateller, uten større konsekvenser. Men det føles rart likevel, å lyve/benekte noe som faktisk er "småting/hverdagslig" Anonymkode: 89b1f...8e9
Seff Skrevet 15. august 2024 #2 Skrevet 15. august 2024 Akkurat det første kunne vært at han betrakter lørdag og søndag som helg, det andre er det verre med. Men det andre eksemplet ville jeg kanskje tenkt at det var noe med hukommelsen? Har du lagt merke til om han glemmer småting ellers? Ikke viktige ting, men altså ting du har sagt eller ting dere har snakket om? 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #3 Skrevet 15. august 2024 Er det alltid ting ala glemt at han sa noe, eller er det mer bare påstander om ting? For kanskje han er lystløgner? Noen er kroniske løgnere, som en slags mental sykdom. Anonymkode: 7bec0...a48
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #4 Skrevet 15. august 2024 Han er dement Anonymkode: 02b06...0c6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #5 Skrevet 15. august 2024 Han er ufokusert, og svarer på automatpilot uten å lagre det. Anonymkode: 700a2...7df 10 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #6 Skrevet 15. august 2024 Dette er et rødt vaiende flagg, men du kan jo prøve samme taktikk tilbake og se hvordan han reagerer? Sånn før du dumper ham. Anonymkode: 905c7...621 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #7 Skrevet 15. august 2024 Dette er et rødt vaiende flagg, men du kan jo prøve samme taktikk tilbake og se hvordan han reagerer? Sånn før du dumper ham. Anonymkode: 905c7...621
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #8 Skrevet 15. august 2024 Det er ikke det at han har glemt at dere har snakket om ting? For slike situasjoner havner mannen og jeg i ofte, fordi jeg sliter med hukommelsen. Jeg har flere diagnoser, samt hatt noen krampeanfall, og alle disse tingene går utover hukommelsen min. Så det er ofte jeg har glemt en samtale, noe vi avtaler osv. Heldigvis skjønner mannen at det er hukommelsen min som tuller og at jeg ikke driver å lyver og lurer han.. Det er utrolig slitsomt og leit å slite med dette, og hadde mannen aktivt "gått imot" meg og skulle "ta" meg på ting, så hadde det bare vært en kjip ekstrabelastning. Jeg gjør så godt jeg kan liksom. Anonymkode: d6676...084 3 1
miSs. Skrevet 15. august 2024 #9 Skrevet 15. august 2024 En jeg kjenner er også sånn som du beskriver, han har bipolar.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #10 Skrevet 15. august 2024 For meg er dette typisk tegn på en narsissist. Google det og se om du finner flere likheter med narsissisme, hvis du gjør det , må du bare kutte ut den personen . De ødelegger psyken til de rundt seg , skaper drama og intriger. Manipulering kommer like naturlig for dem som å puste for oss andre. Anonymkode: 2ca1d...a9d 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #11 Skrevet 15. august 2024 Jeg synes han bare høres ufokusert ut. Dere kan begge jobbe for å forbedre det. Du kan minne ham på å fokusere og du kan tenke på å ordlegge deg på en mer tydelig måte. Anonymkode: ed5e9...a94 3 1
Hactar Skrevet 15. august 2024 #12 Skrevet 15. august 2024 Jeg ville vært litt obs dersom han hele tiden benekter småting dere begge vet (burde vite) har skjedd. Om det er bevisst, handler det om å få deg til å tvile på deg selv. Det gjelder småting nå, men hvordan blir det om dere blir sammen, får felles forpliktelser og det begynner å gjelde større ting? Kan du lufte det for ham? At du opplever at han har problemer med hukommelsen, at du er bekymret og ønsker han oppsøker lege? Om han går totalt i forsvar og angriper deg i stedet for å høre på bekymringen din, har du egentlig svaret ditt der. Dette vil aldri bli bedre, og han vil alltid skylde på deg om noe dere avtaler dere imellom går skeis. 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #13 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er ikke det at han har glemt at dere har snakket om ting? For slike situasjoner havner mannen og jeg i ofte, fordi jeg sliter med hukommelsen. Jeg har flere diagnoser, samt hatt noen krampeanfall, og alle disse tingene går utover hukommelsen min. Så det er ofte jeg har glemt en samtale, noe vi avtaler osv. Heldigvis skjønner mannen at det er hukommelsen min som tuller og at jeg ikke driver å lyver og lurer han.. Det er utrolig slitsomt og leit å slite med dette, og hadde mannen aktivt "gått imot" meg og skulle "ta" meg på ting, så hadde det bare vært en kjip ekstrabelastning. Jeg gjør så godt jeg kan liksom. Anonymkode: d6676...084 Det er noe vesentlig som spiller inn her, og det er om du benekter at du har sagt og gjort ting, eller om du oppriktig blir overrasket fordi du har glemt det og dermed er åpen for at du har. Det er nemlig ikke daten til TS, for han nekter for ting hun sier at han har sagt, og det er å leke mindgames med andre for å gjøre de forvirret. Så det er en stor forskjell fra å være åpen om at man har tatt feil. En annen ting er at de som lyver om små ting kan gjøre det for å skjule større løgner, for de juger garantert om viktigere ting også. Anonymkode: 905c7...621 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #14 Skrevet 15. august 2024 Har han løyet om alderen sin også? Anonymkode: 36303...525
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #15 Skrevet 15. august 2024 Om han er en lystløgner, så kan han finne på å lyve om alle mulige ting inkl uvesentlige småting. Om så, så kan det være et tegn på noe underliggende... Skjønner at du blir skeptisk. Anonymkode: 3a788...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #16 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er et rødt vaiende flagg, men du kan jo prøve samme taktikk tilbake og se hvordan han reagerer? Sånn før du dumper ham. Anonymkode: 905c7...621 Sånn oppførselsom du nevner for noe småting er virkelig dårlig oppførsel og etikk. Hadde aldri blitt sammen med en som vil dumpe noen for småpirk, kunne aldri ha stolt på personen og hatt er stabilt forhold hadde vært umulig. Anonymkode: 90d3a...7ed
lillevill Skrevet 15. august 2024 #17 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har datet en mann en god stund nå. Og jeg tar han i små løgner hele tiden. Dette er små ting som egentlig er en bagatell, men det plager meg at han gjør det. Er dette noen form for hersketeknikk eller noe? Eks. Jeg spør han om han har planer i helgen, det ligger i kortene at vi skal treffes. Han sier "nei". "Flott, da kan jeg komme over på fredag", svarer jeg. Han sier: "Det må bli på lørdag, for jeg skal ut med jobben på fredag".. for to minutter siden hadde han ingen planer.. Annet eks. Han spør hva jeg vil ha til mat. "Hjemmelaget margarita-pizza" sier jeg, noe jeg vet han også er veldig glad i. Får servert noe helt annet og det er kjempegodt! Men så spør jeg om pizzaen. "Nei det har jeg ikke spurt deg om" svarer han. Og jeg bare.. jo? Misforstå rett her. Jeg er takknemlig for måltidet, men stusser over at han benekter samtalen vi hadde.. Har mange flere eksempler. Og alle er jo små bagateller, uten større konsekvenser. Men det føles rart likevel, å lyve/benekte noe som faktisk er "småting/hverdagslig" Anonymkode: 89b1f...8e9 Dump.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #18 Skrevet 15. august 2024 lillevill skrev (11 minutter siden): Dump. På grunn av en sånn liten ting? . Høres ut som forhold knekker lett her ja. Anonymkode: 90d3a...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #19 Skrevet 15. august 2024 Seff skrev (12 timer siden): Akkurat det første kunne vært at han betrakter lørdag og søndag som helg, det andre er det verre med. Men det andre eksemplet ville jeg kanskje tenkt at det var noe med hukommelsen? Har du lagt merke til om han glemmer småting ellers? Ikke viktige ting, men altså ting du har sagt eller ting dere har snakket om? Enig med denne. Selv vet jeg at jeg sliter med hukommelsen, og jeg svarer støtt og stadig slik. Heldigvis vet også at jeg sliter litt, så det blir jo mest bare latter ut av dette. Anonymkode: 66586...918
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #20 Skrevet 16. august 2024 Han høres bare skikkelig distre ut. Virker som at han plaprer i vei, og du kommenterer noe, og så bare glemmer han det. Ingen vil jo lyve om noe så bagatellmessig som en pizza. Han husket bare ikke at dere hadde snakket om det. Så blir jo spørsmålet om du orker å være sammen med en som er så distre og fjern. Det kan bli slitsomt i lengden. Anonymkode: f835a...0cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå