Gå til innhold

Trenger man bremser på balansesykkel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine barn hadde ikke det, men bremset med føttene. Nå skal jeg kjøpe til tantebarn og tenkte høre hva andre foretrekker? Med eller uten bremser? 

Anonymkode: 02b2c...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg har sett balansesykkel med bremser? Min erfaring med balansesykkel er at det er helt topp, men at man må ta det litt forsiktig med bakker. Kanskje spesielt i starten 😃 Min suste avgårde i ganske stor fart etterhvert, men vi hadde ikke bremser på den. Det gikk fint det.

Anonymkode: dd8b0...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett en balanse sykkel med bremser. Hva med å spørre i butikken du kjøper i? De vet nok best hva som er vanlig eller best.. 

Anonymkode: 50ca9...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Jeg vil si JA, men det er jo fordi vi er vant med det. Har en uten bremser og den ble ubrukelig for oss. Har ganske mange bakker her vi bor da, på flat mark går det greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puky har med bremser. Vi har en med og en uten og ville absolutt valgt med bremser.

Anonymkode: 2eb39...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde uten bremser, og gutten elsket den. Han hadde etter hvert god kontroll ned bratte bakker også. Men når føttene er bremser, så er skoene bremseklossene.. Han sleit faktisk hull rett gjennom sålen på Viking joggeskoene han hadde den sommeren. Hvis jeg hadde visst hvor mye han kom til å bruke den, så hadde jeg kjøpt med bremser 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde med bremser, men de brukte skoene likevel🤣 

Eldste lærte ikke å bruke bremsene før på sin andre pedalsykkel, når han var fire. Da krevde vi at han ikke fikk lov å bruke den til barnehagen før han lærte å bremse.

Anonymkode: abde9...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bremser på vår, men småen bruker bare beina siden han ikke helt rekker frem til håndbremsen. Det går helt fint.

Anonymkode: b8004...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig bratt der dere bor? Hvis ikke vil jeg si det går bra uten bremser. Men mitt barn er ikke den mest "fartsgale" da.. Det sliter på skoene å ikke ha bremser, og det er jo greit å begynne å trene på å bremse kanskje, hvis da bremsene er enkle å bruke for små barn...  Sjekke om de har med bremser der du tenker å kjøpe, og spørre foreldrene hva de tenker?

Anonymkode: 5cd5d...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...