Gå til innhold

Jeg er redd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal være med i bryllup til helgen. Jeg kjenner han Jeg skal være med og er på hils med brudgommen. Jeg har angst og sosial angst, og jeg vil virkelig ikke bli med, men får ikke forståelse av han jeg skal dra dit med.Han mener at vi må komme begge, siden det er forventet av oss. . Hva gjør jeg??

Anonymkode: 7d803...f8f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten tar du det som en utfordring som du kan vokse på, eller så lar du vær og sier at du er syk. Det er helt greit å ikke gå i et bryllup.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upopulær mening: du drar. Om det blir altfor grusomt kan du dra hjem igjen etter et par timer. 

Sosial angst er det siste i verden man skal gi etter for, det vil ødelegge livet ditt på sikt. Ja, jeg har selv sosial angst og jeg går utenfor komfortsonen ganske ofte. Hjelper det? ja. Er det skummelt? JAAAA. 

Anonymkode: 3fbf6...d3a

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra. Du har godt av å eksponere deg selv. Ta pauser på toalettet når muligheten byr seg, gå ut og trekk frisk luft, ta med det noe «fidget toy» med deg som er diskret som du kan fikle med. Ikke drikk, kjør gjerne egen bil og så drar du litt tidlig på kvelden.

Feiger du alltid ut fra slike ting så går det heller ikke framover. 

Anonymkode: 89f80...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dattera mi hadde angst, så fikk vi anbefalt en spray fra Life som heter Rescue remedy spray og den har hjulpet henne mange ganger da hun var redd for ting hun skulle. Den hadde hun med seg i veska. Husker ikke helt hvordan hun brukte den, hvor mange spray og hvor ofte, men det veit de nok på Life. Helt ufarlig å bruke. 
Lykke til i bryllupet, håper du klarer å gå❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg skal være med i bryllup til helgen. Jeg kjenner han Jeg skal være med og er på hils med brudgommen. Jeg har angst og sosial angst, og jeg vil virkelig ikke bli med, men får ikke forståelse av han jeg skal dra dit med.Han mener at vi må komme begge, siden det er forventet av oss. . Hva gjør jeg??

Drar! 

Du har takket ja, brudeparet har betalt for deg og det er en fin måte å utfordre seg selv på. 

Anonymkode: f6226...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten kan godt vise deg forståelse, men ikke gi etter. Det bør ikke du heller, og husk at det neppe er så mange som legger merke til deg på en negativ måte med mindre du lager støy eller skandale. De vil bare refere til deg som "hun med den blå kjolen" fks. Ta det med ro. 

Anonymkode: 23268...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke brud, brudgom eller forlover. Du kan fint bli hjemme.

Anonymkode: 7f06c...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 1.32):

Vi med sosial angst kommer faktisk litt godt ut i bryllup, da all oppmerksomhet er på paret og de som vil ha den ellers. 😊

Anonymkode: 0d7af...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 1.44):

Dra. Du har godt av å eksponere deg selv. Ta pauser på toalettet når muligheten byr seg, gå ut og trekk frisk luft, ta med det noe «fidget toy» med deg som er diskret som du kan fikle med. Ikke drikk, kjør gjerne egen bil og så drar du litt tidlig på kvelden.

Feiger du alltid ut fra slike ting så går det heller ikke framover. 

Anonymkode: 89f80...dc0

Dette var en liste over dårlige råd for eksponering. 

Skal du først dra, så kutt alle sikringsstrategier. Du opprettholder bare angsten.

Skal du ha masse greier som gjør at angsten kommer til å øke på sikt kan du like godt bli hjemme.

Anonymkode: 22184...372

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge å la angste styre deg og valgene dine eller du kan velge å styre dette og dra og så ha en god dialog med partneren din i dette om at du har angst osv og kanskje det blir så ille at du vil hjem og da må du dra.. 

Anonymkode: 7d44f...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 1.32):

Prøv å tenke på at de aller fleste mennesker er’’ opptatt av seg selv/har nok med seg selv.’’  Hovedfokuset vil være på brudeparet, naturlig nok og de som skal holde taler mm. De er gjerne spente/gruer seg de også. Prøv å psyk deg opp samt ha litt ‘’gi faen mentalitet’’. Det går å runde av kvelden litt tidlig også. Lykke til, det vil gå mye bedre enn du frykter.🤗❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...