Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når man ikke har råd til å bryte ut av et forhold? Har ikke venner/slekt som kan bidra på noe vis. Har selv lavtlønnet arbeid, og penger jeg sparer opp forsvinner ut hvert år til service på bil eller andre årlige må hendelser - tannlege f.eks. 

Null vold etc i hjemmet, vi har vokst fra hverandre. Bor som venner. Savner fysisk nærhet og intimitet, den delen av kjæreste-pakka. 

Anonymkode: 5702e...b4e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du har råd, om du så må leie et rom i bofellesskap og sykle til jobb. Det der er bare tull... 

Men du liker det vel hakket mer behagelig da, enn det ville blitt om du var singel? 

Da får du jo absolutt noe ut av forholdet? Det kan du jo tenke på hver gang du ikke deler do og kjøkken med 4 fremmede mennesker? 

Den fysiske nærheten og intimiteten kan du blomstre opp igjen om du gidder. Det er ikke noe mer jobb med partneren du har nå enn du ville vært villig til å gi til en mer spennende ny en... skjerpings! 

Anonymkode: 7ddf1...60e

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Klart du har råd, om du så må leie et rom i bofellesskap og sykle til jobb. Det der er bare tull... 

Men du liker det vel hakket mer behagelig da, enn det ville blitt om du var singel? 

Da får du jo absolutt noe ut av forholdet? Det kan du jo tenke på hver gang du ikke deler do og kjøkken med 4 fremmede mennesker? 

Den fysiske nærheten og intimiteten kan du blomstre opp igjen om du gidder. Det er ikke noe mer jobb med partneren du har nå enn du ville vært villig til å gi til en mer spennende ny en... skjerpings! 

Jeg er vant med dårlige kår fra tidligere år og overlever fint uten tv, vaskemaskin etc. Har gjort det før. Aldri vært kravstor og måttet tatt til takke med det jeg har hatt. 

Hvordan kan den fysiske nærheten og  intimiteten blomstre opp etter 10 år uten?... Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har blitt avvist. Jeg har innsett at jeg lever med en aseksuell person. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er vant med dårlige kår fra tidligere år og overlever fint uten tv, vaskemaskin etc. Har gjort det før. Aldri vært kravstor og måttet tatt til takke med det jeg har hatt. 

Hvordan kan den fysiske nærheten og  intimiteten blomstre opp etter 10 år uten?... Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har blitt avvist. Jeg har innsett at jeg lever med en aseksuell person. 

Vel du kan jo starte med en samtale? Jeg trenger å ha orgasme sammen med et annet menneske. Om partneren din ikke vil være det mennesket så må dere to Finne ut hva det betyr? Betyr det at du kan ha det med andre? Betyr det at du må velge mellom å være singel med dårligere økonomi og mer sex, eller bedre økonomi og bare onanering? 

Om partneren din faktisk er aseksuell og ikke kan være seksuell med deg for å gjøre dere to en tjeneste, så er jo det noe du trenger å vite sikkert? 

• Liker 2
Skrevet

Få deg en ekstrajobb, selg bilen...

Anonymkode: 680d5...335

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo starte med å prøve å finne en ny jobb, eller en ekstrajobb.

Anonymkode: 5d000...d41

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde heller ikke råd gjorde det likevel. Nå er jeg nesten 50 med dårlig råd og dårlig helse bor i kjellerleilighet. 

Selv om jeg er ulykkelig vet jeg at det var rett avgjørelse.  Var lykkelig før, men det var falsk lykke bygget på løgn. 

Vil selvsagt ikke være der jeg er idag, men det er ekte og jeg er fri. 

Anonymkode: 399ce...ecc

• Liker 5
Skrevet

Hvis du har barn, bør du sette deres behov først. Hvis ikke, gjør du jo som du vil.

Anonymkode: 1b387...2e0

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du starter med en samtale. Så parterapi. Så kutter du ned på utgiftene, forbruket, selge unna ting og jobber ekstra der du kan. Så setter pengene til sides frem til du har bygget deg opp en buffer. Du snakker med NAV og banken din og setter deg skikkelig inn i rettighetene og muligene dine og så legger du en ordentlig plan. Er det barn involvert? Hvordan bor dere nå? Har dere noen felles verdier? Eier eller leier bolig?

Gresset er IKKE grønnere på den andre siden og jeg anbefaler dere å jobbe for forholdet før du (eventuelt) bryter ut. Ingen skal bli i et forhold som ikke fungerer, men du må gi det en sjanse før du gir opp. Du skroter ikke bilen når den må ha reparasjon, hvorfor være så rask på avtrekkeren når det gjelder forholdet?

Endret av luxifine
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dersom dette faktisk stemmer, at det er all form for nærhet som mangler og ikke bare den seksuelle delen er det to ulike problemstilliinger for nørhet og intimitet er ikke direkte og alene det samme som sex.. 

Anonymkode: d999e...e50

• Liker 1
Skrevet

Hadde solgt bilen, funnet en billig hybel nær jobb/offentlig transport.

Så hadde jeg jobbet videre derfra hvordan jeg kunne bedre situasjonen min.

En havner ikke på gaten i Norge.

Jeg er ufør alenemor med barn med diagnose. Jeg har ingen familie. Men heller alene og trang økonomi enn ulykkelig med udugelig ex og barnefar. 

Da vi separerte oss søkte jeg på alt jeg hadde rett på av stønader etc. Satt meg ned og gikk over budsjett. Jeg fikk meg en fin sentral leilighet og klarer alle utgifter og har litt å rutte med og spare.

Viktigste er at jeg og ungen er lykkeligere enn noensinne. 

Har også fått en nydelig kjæreste og med på kjøpe to ekstra barn. Vi prater om å flytte sammen om et år eller to. 

Livet er full av forutsigbarheter og det går sjeldent som vi planlegger. Men det betyr ikke nødvendigvis at livet ikke kan bli enda bedre enn en trodde❤️ 

Nå er jeg i et sunt og kjærlig forhold og vi har blitt en familie. Vi planlegger en fremtid sammen fordi vi gjør hverandre lykkelig og barna blomstrer sammen med oss som par. 

Gjør valg som er bra for DEG! Prioriterer du deg selv og velger et liv der du lever på dine premisser så vil det bli et friere og lykkeligere liv.

Anonymkode: 23033...cf4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva gjør man når man ikke har råd til å bryte ut av et forhold? Har ikke venner/slekt som kan bidra på noe vis. Har selv lavtlønnet arbeid, og penger jeg sparer opp forsvinner ut hvert år til service på bil eller andre årlige må hendelser - tannlege f.eks. 

Null vold etc i hjemmet, vi har vokst fra hverandre. Bor som venner. Savner fysisk nærhet og intimitet, den delen av kjæreste-pakka. 

Du før vurdere, da. Er den økningen av livskvalitet forholdet gir deg verdt å forbli i forholdet? Ok, da blir du. Er den ikke verdt det? Da avslutter du det. Dette er et påregnelig scenario, ts. Dette er nemlig grunnen til at alle skal få sin egen utdannelse og finne sin egen jobb som betaler tilstrekkelig for den livskvalitet man selv ønsker. Å finansiere livsstil med «partner» er uansett en etisk ugrei vei å ta.

Og om du blir: vær ærlig med din partner på at du blir på grunn av hens penger, ikke personlighet. Noe annet er også etisk veldig ugreit. Så kan hen ta et selvstendig valg på om det er noe hen er gira på. Dersom ikke? Da havner du jo på egenhånd uansett. 

Anonymkode: b26f2...70a

• Nyttig 1
Skrevet

Er en veldig aktuell ting her du har utelatt, som hvertfall er helt relevant for mine råd viderere.

Har du barn? I såfall hvor mange og ca alder. 

Anonymkode: 4093e...d1a

• Liker 1
Skrevet

Hva eksakt er det som gjør det? Har du ikke råd til bosted? 

Har du barn? 

Anonymkode: a3284...27c

Skrevet

Du er ikke alene om det.. Orker ikke gå fra hus til miniknøtt leil med barn eller kjellerleilighet i verste fall, grøss. Må nok ev vente litt til økonomien bedrer seg.. 

Anonymkode: 33b95...cd2

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis du har barn forstår jeg deg. Hvis du ikke har barn - så flytter du i kveld. Finn deg et rom i et bokollektiv eller noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke alene om det.. Orker ikke gå fra hus til miniknøtt leil med barn eller kjellerleilighet i verste fall, grøss. Må nok ev vente litt til økonomien bedrer seg.. 

Anonymkode: 33b95...cd2

Etter bruddet flyttet jeg til en flott hageleilighet. Tok videreutdanning og fikk bedre lønn. Det løser seg...

Anonymkode: f0c74...17e

Skrevet

Ta noen grep, få deg en bedre utdannelse/jobb? 

Om det ikke er vold og dere bare har vokst fra hverandre så kan du jo i det minste forsøke å gjøre en endring til at det skal bli bedre?

Anonymkode: df6fb...644

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hadde heller ikke råd gjorde det likevel. Nå er jeg nesten 50 med dårlig råd og dårlig helse bor i kjellerleilighet. 

Selv om jeg er ulykkelig vet jeg at det var rett avgjørelse.  Var lykkelig før, men det var falsk lykke bygget på løgn. 

Vil selvsagt ikke være der jeg er idag, men det er ekte og jeg er fri. 

Jeg flyttet og trodde jeg skulle få dårligere råd, men aldri hatt det bedre. Tok noen få år, men verdt det.

Anonymkode: 93d65...740

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg flyttet og trodde jeg skulle få dårligere råd, men aldri hatt det bedre. Tok noen få år, men verdt det.

Anonymkode: 93d65...740

Vel, brudd og langt selvoppofrende samliv førte til depresjon. Depresjon til mistet arbeidsførighet. Mangel på jobb til dårlig økonomi.  

Det er best å ikke gi for mye av seg selv til en mann. Ender man ikke opp slik. 

Ta vare på seg selv først og fremst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...