Gå til innhold

Clearblue viser 3+, men jeg er bare 4 uker på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg hadde MA i juni og utskraping 12 juli. Har tatt ultralyd etterpå som bekreftet ingen rester. Skal ifølge tempingen min ha hatt eggløsning rundt 27 juli. Har hoppet av i svingen før det, men "fullkomment" samleie 27 og 28 juli. Fikk positiv test 5 august, og fått målt stigende HCG. Testene blir sterkere, og er 4+3 i dag. Men fikk 3+ på clearblue med ukesindikator i går, noen som har erfaring? Det stemmer jo ikke helt med hvor langt jeg er på vei. Blir litt redd for om noe kan være galt. Strimmeltestene er også veldig sterke, nærmer seg dye-stealer. 

Tok blodprøve 8 dpo som var på 14, og 10 dpo var den på 44. Ikke målt mer etter det da det er veldig stressende for meg, så vil helst unngå det etter gjentatte spontanaborter. Får støttemedisin, går på cyclogest. 

Anonymkode: 7b005...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja? 3+ betyr jo mer enn 3 uker. 

Anonymkode: 4dd61...ddc

• Liker 2
Skrevet

Du kan legge til 2 uker på de testene. Det er ca tid siden befruktning på de 

Anonymkode: 6adc0...fe2

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! Jeg hadde MA i juni og utskraping 12 juli. Har tatt ultralyd etterpå som bekreftet ingen rester. Skal ifølge tempingen min ha hatt eggløsning rundt 27 juli. Har hoppet av i svingen før det, men "fullkomment" samleie 27 og 28 juli. Fikk positiv test 5 august, og fått målt stigende HCG. Testene blir sterkere, og er 4+3 i dag. Men fikk 3+ på clearblue med ukesindikator i går, noen som har erfaring? Det stemmer jo ikke helt med hvor langt jeg er på vei. Blir litt redd for om noe kan være galt. Strimmeltestene er også veldig sterke, nærmer seg dye-stealer. 

Tok blodprøve 8 dpo som var på 14, og 10 dpo var den på 44. Ikke målt mer etter det da det er veldig stressende for meg, så vil helst unngå det etter gjentatte spontanaborter. Får støttemedisin, går på cyclogest. 

Anonymkode: 7b005...c66

3 + betyr at du er mer enn 3 uker… 

Anonymkode: afdef...ead

• Liker 1
Skrevet

Den ukeindikatoren går ut fra befruktning. Når du får 2-3 uker der feks, så vil du være 2 uker lengre i svangerskapet. Altså feks 4+2 , siden vi regner svangerskap fra siste mens og ikke fra befruktning. 
Så når du får 3+ så vil det si du har høy nok hcg nå til å være 5 uker på vei. 
man skal jo ikke måle hcg med strimmel, men veldig sterke tester tyder jo på høy hcg. 

Jeg ville tenkt det var et godt tegn med sterke tester :) Lykke til ♥️

Anonymkode: 38f24...b59

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...