Gå til innhold

Botox

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så mange på min alder 40+ som fyller opp panne og rundt øyne med Botox. 
Flere av mine kollegaer er så stiv i ansiktet at de ser helt firkanta ut. Ikke pent. 
Spurte mannen min om hva han synes om Botox, han synes det ser helt grusomt ut. 
Naturlig aldring med mimikk er det fineste synes han, også vennene hans. 

Anonymkode: dd76e...d94

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er helt ok at noen bruker litt botox, men det blir rart når en 50 åring er helt glatt og stiv i panna. Alt med måte og litt mimikk må man ha. 

Anonymkode: 69f9e...92a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje på tide å bry deg mindre med andre?

Anonymkode: e5b1a...4ab

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er vi her hvor du som kvinne føler det er nødvendig å si hva menn liker? Vi driter vel i hva mannen din og hans venner liker. Det er utmattende nok at menn skal sitte og fortelle oss kvinner hvordan vi må se ut og være for deres skyld, om ikke kvinner også skal komme drassende med det samme. Livet dreier seg ikke om å være attraktiv for menn.

Ikke at jeg er verdens største forkjemper for botox altså, jeg er bare så lei av disse endeløse trådene om at botox og fillers er stygt (og alltid skrevet av folk som ikke har peiling og tror det bare er de det er åpenbart på som har tatt det).

Du kan gjerne problematisere trenden, men uten å hakke på andre mennesker. 

Get over it. Lev og la leve. Bry deg om deg selv. Du har sikkert for flat rumpe for en mann, er for feit for en annen, er for høy, for lav, for stygt hår, for stygge tenner, for bleik, for brun, for mye rynker, for lite rynker, for lite sminke, for mye sminke, whatever, det er alltid noe galt med oss alle, for en eller annen mann. Eller kvinne. Hva er poenget med å sitte og annonsere det. Jeg synes det er ugreit når det er angrep på utseende. 

Anonymkode: 3d9ed...223

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 21.58):

Hvorfor er vi her hvor du som kvinne føler det er nødvendig å si hva menn liker? Vi driter vel i hva mannen din og hans venner liker. Det er utmattende nok at menn skal sitte og fortelle oss kvinner hvordan vi må se ut og være for deres skyld, om ikke kvinner også skal komme drassende med det samme. Livet dreier seg ikke om å være attraktiv for menn.

Ikke at jeg er verdens største forkjemper for botox altså, jeg er bare så lei av disse endeløse trådene om at botox og fillers er stygt (og alltid skrevet av folk som ikke har peiling og tror det bare er de det er åpenbart på som har tatt det).

Du kan gjerne problematisere trenden, men uten å hakke på andre mennesker. 

Get over it. Lev og la leve. Bry deg om deg selv. Du har sikkert for flat rumpe for en mann, er for feit for en annen, er for høy, for lav, for stygt hår, for stygge tenner, for bleik, for brun, for mye rynker, for lite rynker, for lite sminke, for mye sminke, whatever, det er alltid noe galt med oss alle, for en eller annen mann. Eller kvinne. Hva er poenget med å sitte og annonsere det. Jeg synes det er ugreit når det er angrep på utseende. 

Det er ikke angrep på utseende. Men jeg synes det er mer sjarmerende og fint med naturlig utseende. Å fylle seg med Botox er ikke fint. Kan ikke folk bare være fornøyd med det fjeset de har? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak. Jeg bruker maskara. Sikkert noen som synes det er usmakelig

Anonymkode: 78a13...a34

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke angrep på utseende. Men jeg synes det er mer sjarmerende og fint med naturlig utseende. Å fylle seg med Botox er ikke fint. Kan ikke folk bare være fornøyd med det fjeset de har? 

Og du føler at din smak og mening er så viktig at alle burde følge den, sånn siden du opprettet denne tråden for å dømme andre som tar andre valg enn deg?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever godt med botoxen min.

Har ikke stiv panne, men jeg har mindre sinnarynke enn naturlig. Den kan fortsatt bevege seg, jeg har riller i panna, men jeg ser ikke sur ut. Det kan være sol ute uten at jeg myser så mye at jeg får hodepine til slutt. Det er likevel det kosmetiske som veier mest for meg. Jeg ønsker ikke se sur, skeptisk eller lei meg ut, som jeg gjør uten å lamme rynka litt. 

Heldigvis trenger ikke jeg å ta hensyn til hva din mann og hans kompiser liker. Jeg har ikke tenkt å gå etter mannen din, så det er veldig lite av betydning hva han synes. Tør for så vidt påstå at mange av de naturlige jentene de liker, faktisk har litt botox, bare at de tror alle med botox ser ut som Sophie Elise eller har en sexyshot av en V i panna som er så stram at man får katteøyne.

Kanskje kunne du vært kollegaen min og, som sitter og prater med meg om at botox ikke er pent. Du vet ikke at jeg har, og jeg sier det ikke. Og nei, du kan ikke se med mindre du kjenner meg godt fra før og vet at jeg egentlig har mer bevegelighet og rynke enn du ser i dag. Og nei, "alle dere med botox tror at ingen ser det, men det gjør vi," nei, det gjør dere ikke. 

Anonymkode: 900d1...027

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 21.58):

Du har sikkert for flat rumpe for en mann, er for feit for en annen, er for høy, for lav, for stygt hår, for stygge tenner, for bleik, for brun, for mye rynker, for lite rynker, for lite sminke, for mye sminke, whatever, det er alltid noe galt med oss alle, for en eller annen mann. Eller kvinne. Hva er poenget med å sitte og annonsere det. Jeg synes det er ugreit når det er angrep på utseende. 

Var enig i noe av det du skrev men dette gir ingen mening. hva har en medfødt flat rompe, blekhet eller høyde å gjøre med å sette botox i ansiktet??😄

Anonymkode: be248...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var enig i noe av det du skrev men dette gir ingen mening. hva har en medfødt flat rompe, blekhet eller høyde å gjøre med å sette botox i ansiktet??😄

Tror vedkommende forsøker å si at man ikke er alles cup of tea uansett, så hva noen enkeltindivider mener har liten betydning. Slik forsto jeg det i alle fall. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og nei, "alle dere med botox tror at ingen ser det, men det gjør vi," nei, det gjør dere ikke. 

Ser det lett. Tror kvinner og folk som har høy EQ ser det best. De er vant til å ubevisst oppfatte mikroendringer i folks ansikt. En kollega som hadde jobbet hos oss i to uker hadde tatt en liten dose uten å si noe. Stor endring i hvordan ansiktet beveger seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror vedkommende forsøker å si at man ikke er alles cup of tea uansett, så hva noen enkeltindivider mener har liten betydning. Slik forsto jeg det i alle fall. 

Har stor betydning for hvordan man blir møtt, dessuten er vel botox et tegn på at samfunnet er på vei til et sted vi ikke vil. Når voksne folk må ty til sprøyter fordi de har så lav selvtillit så er det et samfunnsproblem. Så naturlig at mange er sjokkert over hvor utviklingen går. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser det lett. Tror kvinner og folk som har høy EQ ser det best. De er vant til å ubevisst oppfatte mikroendringer i folks ansikt. En kollega som hadde jobbet hos oss i to uker hadde tatt en liten dose uten å si noe. Stor endring i hvordan ansiktet beveger seg. 

Hva med alle som har hatt det lenge da?

Og si at du ser det hos en kollega, ingen har sagt at man ikke kan se det hos noen. Men hva gjør at du, med din høye EQ, tror at det betyr at du kan se det hos alle andre av den grunn?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 23.16):

Er mange som ser flotte ut med litt botox. Men de jeg snakker om tar mini botox på riktig sted og beholder fortsatt mimikk. Hadde de ikke vært ærlige om behandling hadde mann ikke vist at de tokk botox. Enkelte områder er også vanskelige å behandle med botox og ikke alle er like gode behandlere. Har til dags dato ikke sett gode resultater over tid med fillers. Men kan godt hende at det finnes, de bare deler ikke den infoen om seg selv.

Men det som eldrer ansiktet mest er en ujevn hudtone og hud struktur. En liten rynke her og der eldrer ikke ansiktet like mye. Så hud tonen og strukturen er det første mann burde gjøre noe med.

Anonymkode: 7e966...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man velger å sprøyte nervegift i ansiktet når man lett kan holde seg rynkefri med bruk av ansiktsmassasje og solkrem. Det forutsetter dog at man begynner å forebygge tidlig, helst i 20 årene, og ikke når man har stekt seg i sola i åresvis og fått dype rynker. Norske kvinner er generelt elendige når det gjelder egenpleie. Kan desperate tiltak ala botox. 

Anonymkode: 65136...7df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 21.34):

Det er så mange på min alder 40+ som fyller opp panne og rundt øyne med Botox. 
Flere av mine kollegaer er så stiv i ansiktet at de ser helt firkanta ut. Ikke pent. 
Spurte mannen min om hva han synes om Botox, han synes det ser helt grusomt ut. 
Naturlig aldring med mimikk er det fineste synes han, også vennene hans. 

Man blir ikke fylt opp av botox, er det filler du sikter til??

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 23.16):

Hvorfor i all verden bryr du deg med hva andre gjør med fjeset sitt?    Ganske creepy

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 23.38):

Hehe.. Vel, rumpa kan du trene spretten, blekhet fikser du med spraytan eller å sole deg. 

Men poenget var uansett ikke om det var medfødt eller ei, men at det alltid er noe å klage på som man ikke liker.

TS og gubben sitter og sier at alle med botox ser jævlige ut, i mellomtiden sitter en kollega av TS med mannen sin og snakker om at TS ser gammel og sliten ut. 

Og det får nå være greit nok det, hver sin smak osv. Jeg er bare lei når man må ut og fortelle kvinner hvordan de skal se ut. 

TS stiller jo ikke et spørsmål engang, hun har bare lyst til å informere kvinner over 40 med botox om at de ser stygge ut.

Ok. Og så?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvorfor man velger å sprøyte nervegift i ansiktet når man lett kan holde seg rynkefri med bruk av ansiktsmassasje og solkrem. Det forutsetter dog at man begynner å forebygge tidlig, helst i 20 årene, og ikke når man har stekt seg i sola i åresvis og fått dype rynker. Norske kvinner er generelt elendige når det gjelder egenpleie. Kan desperate tiltak ala botox. 

Anonymkode: 65136...7df

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk skal bry seg så veldig med hva andre gjør, det må være slitsomt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...