Gå til innhold

Kjærestetur i september

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker erfaringer fra fine turer for to voksne, hotell med god mat og mulighet for halvpensjon. Under 30 000,-

Tenker Hellas, Kreta, Croatia feks. Gjerne andre steder også, med direktefly fra Værnes.  

Synes det er vanskelig å finne frem i jungelen, da vi ikke har reist så mye enda. 

Anonymkode: 4d6e3...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle stedene er jo fine (Kreta er forøvrig Hellas). Lenge siden jeg har reist med partner, men har reist mye i Hellas. Prisene må man nesten følge med på selv, for de vil variere. 

Hva er viktig for dere, er det flotte sandstrender, byliv, skal det være veldig rolig, etc? Hvor lenge skal dere være borte? 

Har ikke vært på Rhodos, men alle jeg kjenner som har vært der elsker det. Hvis du går på apollo.no, så kan du søke opp avreise direkte fra Værnes, og hvilken avreisedato/lengde, og velge f.eks Hellas, og klikke av for halvpensjon under "måltider". 

her er noen eksempler til Hellas fra Værnes, 1 uke fra 1 sept (du må justere søk selv). 

https://www.apollo.no/booking-guide/core/list?departureAirportCode=TRD&bookingEngineCountryCode=GR&bookingEngineDestinationCode=&orderBy=Priority&paxAges=18%2C18&searchProductCategoryCodes=FlightAndHotel&searchProductCategoryCodes=Cruise&departureDate=2024-09-01&duration=7&searchType=Cached&activeFilters=%5B%7B%22name%22%3A%22mealPlan%22%2C%22value%22%3A%5B%22HalfBoard%22%5D%7D%5D

Så kan du gjøre det samme med Kypros, Croatia, etc. Legg merke til avstand til by/sentrum og strand, og om det ser ut til å være ved trafikkert vei ut ifra å se på bildene. 

Anonymkode: 8b517...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen konkrete hoteller å anbefale, men hvis dere velger Kreta og kan dra på en onsdag, anbefaler jeg Ving siden de har tidlige flygninger til Khania så man slipper å komme fram midt på natta. Skal dere bare ta en uke, er det fremdeles en god del å velge mellom under 30 000. Personlig ville jeg unngått Platanias (velg heller noe nærmere byen, som Agia Marina eller Agii Apostoli). Må dere ha halvpensjon, forresten? Vi velger aldri mer enn frokost.

Jeg elsker Rodos, og særlig Rodos by, men det ser ut til at det hotellet jeg ville anbefalt (Annapolis) er fullbooket i september. De beste bademulighetene er på østkysten, men ligg unna Faliraki (ødelagt av masseturisme).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen konkrete hoteller å anbefale, men hvis dere velger Kreta og kan dra på en onsdag, anbefaler jeg Ving siden de har tidlige flygninger til Khania så man slipper å komme fram midt på natta. Skal dere bare ta en uke, er det fremdeles en god del å velge mellom under 30 000. Personlig ville jeg unngått Platanias (velg heller noe nærmere byen, som Agia Marina eller Agii Apostoli). Må dere ha halvpensjon, forresten? Vi velger aldri mer enn frokost.

Jeg elsker Rodos, og særlig Rodos by, men det ser ut til at det hotellet jeg ville anbefalt (Annapolis) er fullbooket i september. De beste bademulighetene er på østkysten, men ligg unna Faliraki (ødelagt av masseturisme).

Hvorfor vil du unngå Platanias?

Anonymkode: 91603...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du unngå Platanias?

Anonymkode: 91603...080

Fordi jeg generelt trives dårlig på steder som er bygget opp rundt turisme. Det kan godt være at det var en liten landsby der i utgangspunktet, som det var i Faliraki, men det er ikke så lett å se i dag. To ting til: altfor mange skandinaver og litt for lang vei inn til Khaniá.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...