Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I småbarnskaoset og planlegging av dåp som nærmer seg begynte jeg å tenke på dåpsgave til eget barn. Hvordan har dere gjort det? Vi betaler jo en del for festen, og i tillegg så sparer vi barnetrygden på barnets konto / fond hver måned og tenker fortsette med det. Første barnet og aner ikke hva som er «vanlig».. 

Anonymkode: ca905...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster mye å arrangere dåp, spesielt ved leie av lokale og catering. Det blir rundt 10K for dåpen her i alle fall. Synes det er gave nok.

Anonymkode: 0433a...430

Skrevet

Vi overførte en sum til barnets fondskonto i dåpsgave. 

Anonymkode: 52999...a41

• Liker 1
Skrevet

Gav ikke noe til eget barn. Sparer også barnetrygden

Anonymkode: fe0f3...5d4

Skrevet

Ikke gitt dåpsgave til noen av mine, det tenkte jeg ikke på engang.

Anonymkode: fc290...34f

Skrevet

Vi ga ikke noe. 

Mens syns det så litt stusslig ut da vi skrev i minneboka hvem barnet hadde fått gave fra i dåpen, og vi ikke sto der. Så skrev at vi hadde satt inn penger i barnets fond. Noe som ikke er løgn, men vi setter samme sum inn i barnets fond hver måned uansett 😅

Anonymkode: 2e310...031

Skrevet

Vi opprettet en fond konto, som vi satt inn litt startkapital også har vi satt inn fast sum hver måned. 

Anonymkode: ae38b...b22

Skrevet

Ingen dåpsgave til eget barn. Vi sparer i fond til barnet og betalte for festen så klart. 

Anonymkode: a6ce0...59f

Skrevet

Ingen dåpsgave. Festen kostet sitt i tillegg til at vi sparer fast til barnet. 

Anonymkode: 1a1cc...b57

Skrevet

Det å ha selskapet kostet nok, det er ikke normen å gi gave til eget barn ved dåp i min familie.

Skrevet

Vi ga gave. Et smykke og fotoalbum. Hadde festen hjemme hos foreldrene mine, lagde mat selv, og gjester hadde med kake :) Så vi betalte ikke så mye.

Anonymkode: beec5...d00

• Hjerte 1
Skrevet

Vi satte en del tusenlapper på fondet hans 😊

Skrevet

Vi sparer hver mnd. Bare sparekonto, ikke fond. Jeg kan for lite om slikt. Startet ved dåpen, så var en litt større sum på dåpsdagen, samt fast hver mnd etterpå. 

Anonymkode: f4314...491

Skrevet

Vi hadde navnefest ikke dåp, men vi ga ingen gave til barnet :)

Ga såvidt julegaver heller de første 2 årene for hun fikk så mye av annen familie og vi kjøper jo ting til henne hele tiden uannsett 😄 Ga bare 1 liten ting.

Anonymkode: 69463...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...