AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Skrevet 14. august 2024 Jeg la inn en mindre mengde silikon i brystene mine for litt over 20 år siden, og lurer på om det er lurt å bytte snart. Jeg har ikke noen plager med de, og min fastlege kan ikke forstå hvorfor jeg skal bytte. Går jeg til en privat kirurg vil de vel anbefale at jeg bytter pga alder på protesene (og da tjener de også mer) Er det noen som har erfaringer på dette området de vil dele? Jeg er redd de ikke holder i 30 år til, og vil heller bytte nå enn om 20 år..... Er svært taknemmelig for svar Anonymkode: 9f5dd...ad6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #2 Skrevet 14. august 2024 Fjern hele skiten og ha naturlige bryster Anonymkode: 947a2...9b1 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #3 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg la inn en mindre mengde silikon i brystene mine for litt over 20 år siden, og lurer på om det er lurt å bytte snart. Jeg har ikke noen plager med de, og min fastlege kan ikke forstå hvorfor jeg skal bytte. Går jeg til en privat kirurg vil de vel anbefale at jeg bytter pga alder på protesene (og da tjener de også mer) Er det noen som har erfaringer på dette området de vil dele? Jeg er redd de ikke holder i 30 år til, og vil heller bytte nå enn om 20 år..... Er svært taknemmelig for svar Anonymkode: 9f5dd...ad6 Da hadde jeg bytta nå, hva skal du med nye pupper om 30 år? Anonymkode: bcb4a...c40
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Skrevet 14. august 2024 Hadde fjernet de helt og ikke satt inn nye. Anonymkode: 947a2...9b1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #5 Skrevet 14. august 2024 Ville hørt på fastlegen min jeg 😊 Om 30 år er du kanskje såpass gammel at du bare kan ta dem ut om de gir trøbbel? Anonymkode: 47661...9a0 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #6 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Da hadde jeg bytta nå, hva skal du med nye pupper om 30 år? Anonymkode: bcb4a...c40 🤣 Nei, da hadde jeg bare tatt de ut da, -ikke satt inn nye! TS Anonymkode: 9f5dd...ad6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #7 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fjern hele skiten og ha naturlige bryster Anonymkode: 947a2...9b1 Jeg har ikke naturlige bryster. Var så flat at jeg ikke passet i 70A en gang. Nå har jeg ganske små, naturlige. Aldri blitt tatt for å være silikon, da jeg heller ikke har synlig arr. Dette gjør at jeg kan bruke kjoler, og at jeg ikke føler meg som en mann. TS Anonymkode: 9f5dd...ad6 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #8 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde fjernet de helt og ikke satt inn nye. Anonymkode: 947a2...9b1 Aldri i verden. De har gitt meg vanvittig mye glede, og jeg er ikke ferdig med livet enda. Anonymkode: 9f5dd...ad6 1 1
Kaneel Skrevet 14. august 2024 #9 Skrevet 14. august 2024 Hvis de er fine og legen ikke sier noe på det vent til du ser det trengs
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #10 Skrevet 14. august 2024 Kaneel skrev (28 minutter siden): Hvis de er fine og legen ikke sier noe på det vent til du ser det trengs Hvorfor spør du, når du svarer på denne måten? Du skal ha fått beskjed om hvor lenge du kunne ha protesene før og etter at de ble operert inn. Å gå med 20 år gamle silikonproteser i kroppen er en risiko, er du villig til å ta den risikoen, så avslutt tråden din og lev videre. Anonymkode: a63bd...159 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #11 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor spør du, når du svarer på denne måten? Du skal ha fått beskjed om hvor lenge du kunne ha protesene før og etter at de ble operert inn. Å gå med 20 år gamle silikonproteser i kroppen er en risiko, er du villig til å ta den risikoen, så avslutt tråden din og lev videre. Anonymkode: a63bd...159 Du svarer ikke TS? Anonymkode: 47661...9a0 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #12 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor spør du, når du svarer på denne måten? Du skal ha fått beskjed om hvor lenge du kunne ha protesene før og etter at de ble operert inn. Å gå med 20 år gamle silikonproteser i kroppen er en risiko, er du villig til å ta den risikoen, så avslutt tråden din og lev videre. Anonymkode: a63bd...159 Jeg fikk ingen opplysning om hvor lenge de kunne være der da jeg opererte de inn. Kjenner heller ingen som har byttet proteser, og ser for meg at det kan være større påkjenning til kroppen enn å sette inn. Jeg tenkte kanskje det er flere her med silikonproteser, -og ønsker virkelig ikke kommentarer som: Ta de ut nå, bedre uten! Jeg var over 30 da jeg opererte de inn, og dette var et stort ønske i 15 år, og aldri angret et sekund. Ble forvekslet med å være gutt da jeg var liten, for mamma klippet alltid håret mitt kort fordi det var enklere å stelle. Fikk aldri skikkelige bryster, og klarte heller ikke å amme min førstefødte uten skjold, da barnet ikke fikk tak. Det lille jeg hadde forsvant helt etter amming, og orket ikke å ha sex uten T-skjorte. Så å si jeg skal ta ut protesene blir veldig provoserende og sårende. Spørsmålet var om jeg burde bytte nå, eller vente.... (Det må da være noen andre med silikoninnlegg der ute et sted??) Anonymkode: 9f5dd...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #13 Skrevet 14. august 2024 Hei, jeg har silikoninnlegg! Mine er 11 år gamle. Har ikke tenkt noe over å skulle bytte de egentlig? Er det vanlig at man må det? Hvis grunnen til at du ønsker å bytte de kun er for å unngå å kanskje måtte bytte de senere ville jeg latt det være. Men dersom du vet at du må bytte de innen 5-10 år så hadde jeg gjort det nå likeså godt. De har jo utviklet protesene mye på 20 år ☺️ Anonymkode: 0b1dc...d01 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #14 Skrevet 15. august 2024 Hei ts. Jeg har steingamle proteser, over 20 år. Har tatt ulike sjekker for å finne ut om jeg bør bytte, men ingenting tilsier det. Men er veldig usikker likevel!😏Annet hvert år tar jeg UL hos Austad diagnostikk, siden jeg ikke kan ta mammografi. Er 46 år. Selv om det selvsagt ikke er det smarteste man gjorde som 25-åring, ga det meg et nytt liv. Jeg så også ut som en gutt, og klarte ikke å føle meg vel i egen kropp. Så selv så overfladisk det høres ut, fikk jeg en annen selvtillit da jeg ikke bare følte meg som en kvinne, men også så ut som en. Har tenkt tanken på å ta det ut, men vegrer meg for operasjon, da jeg har lavt immunforsvar, og allerede har hatt 5 ortopediske operasjoner ila 11 år🥲 Anonymkode: e1dc3...7aa
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #15 Skrevet 15. august 2024 Hadde byttet. Hva om du får en lekkasje? Anonymkode: c1a65...6c5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #16 Skrevet 15. august 2024 Jeg har silikon jeg og, men relativt nye innlegg, så ingen erfaring. Men har ingen planer om å ta dem ut, jeg var 38 da jeg la dem inn. Men det sies at innlegg nå ikke trenger å byttes senere så har ikke tenkt så mye over det. Du kan jo alltids prøve å snakke med et par plastikkirurger? Det er ikke sikkert alle er griske og vil anbefale bytte? Men kanskje ha det i bakhodet samtidig. Det er ganske kostbart, og er tøft for kroppen å gjennomgå en operasjon, så det bør jo ikke gjøres om ikke helt nødvendig. Anonymkode: 47661...9a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå