Gå til innhold

"Jeg er så sliten" er alltid svaret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør svigermor hvordan ting går, at det er lenge siden vi har hørt fra henne. Svaret er igjen: "Jeg er så sliten. Alt greit". Ukene går, og vi hører ingenting. Barn 7 og 11 år. 

Hva gjør man? Hva svarer jeg?

Anonymkode: 06a97...b97

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Er det noe jeg kan bidra med?»

Hilsen også sliten 

Anonymkode: b9751...1d2

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Hva du svarer? 
Da spør du kanskje om det er noe dere kan hjelpe henne med siden hun er så sliten? 
Kanskje hun vil komme på middag?

Anonymkode: 6d5ff...b78

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Spør om det er noe du kan gjøre for henne for å hjelpe?  Tilby henne middag? Lag middager hun kan fryse for å lette hverdagen for henne? Vær en støttende familie? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva du svarer? 
Da spør du kanskje om det er noe dere kan hjelpe henne med siden hun er så sliten? 
Kanskje hun vil komme på middag?

Igjen og igjen?

Hun jobber fult.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Igjen og igjen?

Hun jobber fult.

Ja, da er det ikke rart hun er sliten?  
Om hun begynner å nærme seg slutten av arbeidslivet kanskje, og jobber fullt.

ja, igjen og igjen…

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dersom hun aldri er i litt fysisk aktivitet blir det mindre muskulatur i kroppen. Desto mer hun ligger på sofaen jo værre blir det. Da blir man til slutt sliten av alt og går med en konstant følelse av utmattelse i kroppen. Alt blir tungt. Utfordre den dørstokkmila hennes! 

Snakker av erfaring. Jeg er vanlig mosjonist nå og føler meg strålende etter at jeg havnet utbrent på sofaen og ting forverret seg. Jeg kom meg ut av det. 

Anonymkode: 7255a...561

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg spør svigermor hvordan ting går, at det er lenge siden vi har hørt fra henne. Svaret er igjen: "Jeg er så sliten. Alt greit". Ukene går, og vi hører ingenting. Barn 7 og 11 år. 

Har svigermor en jobb? Det kan være krevende  for halvgamle folk å stå opp tidlig nok hver  dag. Man kan få  søvnproblemer og bli sliten. Noen orker ikke  å mosjonere nok heller, og noen begynner å få aldersplager som slitasjeskader.

Jeg tenkte at du er ute etter å få besøk, dra på besøk eller få  barnepass. I så fall foreslår jeg å spørre helt  konkret om helt bestemte datoer og tidspunkter.  Enten sier hun nei eller ja. Noen besteforeldre forsøker å si ja iallfall en del av gangene de blir spurt selv om de til tider er slitne.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Ville latt mannen din ta ansvar for å evt opprettholde kontakt med svigermor.

Anonymkode: a50bd...598

• Liker 7
Skrevet

Kan du invitere på søndagsmiddag, med restene med hjem så hun har middag i noen dager? Jeg merker selv på mine rundt pensjonsalderen (en har gått av), at de kjente/kjenner de ikke var noen ungdom lengre. Hos meg er det fremdeles sånn at det er de som gir mest omsorg, altså som i at det er de som tilbyr barnevakt, kommer med middag osv, men rollene er forsiktig i ferd med å endres. 
Jeg bor selv lengre unna, men merker det godt på telefonen bare, og søsken enda mer. Om du har krefter selv til å være litt ekstra raus, så vil barna gjerne få bedre kontakt med farmoren (tipper det er farmor). 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det virker ikke som du forstår svigermor. Hvordan er din empati utviklet?

Det er en sånn konkurranse på P4 radio der noen unner noen andre en frokost, typisk de som har "vært slitne lenge", står i utfordringer. Kanskje det kunne være noe for henne?

Endret av Hoia
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis det er lenge siden dere har hørt fra henne så er det vel like lenge siden hun har hørt fra dere?

Anonymkode: 7dab2...4f3

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva annet du ønsker? 

Hvis du/dere ønsker kontakt med henne så er det vel bare å ta kontakt innimellom, på en frekvens dere er komfortabel med, inviter på middag, på tur, på besøk.

Hvis du først spør noen om hvordan de har det og de sier de er sliten så er det hyggelig å følge opp med "så leit, håper du får krefter igjen snart" eller spør om det er noe du kan gjøre. For hvis ikke er det jo nesten som du bare spør henne for at hun skal spør tilbake? 

• Liker 6
Skrevet

Kjære vene. Skulle likt å se hvordan tråden så ut om jeg skrev at svigermor mener JEG er sliten. 

Må man alltid klage?!!

• Liker 1
Gjest lavmålet
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjære vene. Skulle likt å se hvordan tråden så ut om jeg skrev at svigermor mener JEG er sliten. 

Må man alltid klage?!!

?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Må man alltid klage?!!

Er vel helst du som klager her? Du spør henne hvordan hun har det, og hun deler ærlig: hun er sliten ellers går det bra. Hvorfor spør hvis du helst ikke vil vite svaret? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må man alltid klage?!!

Klage? Du spør svigermor, hun sier hun er sliten. Er det å klage? Hadde hun ringt daglig og sagt at hun var sliten, da hadde hun klaget. Men du hører vel ikke fra henne daglig?

Anonymkode: cbc7f...a09

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du håper du skal ringe og spørre om hun kan ta unga med til Tusenfryd? 

Det skjer ikke det, vet du, hun er i full jobb og sliten. 

Anonymkode: 50c5e...bab

Skrevet

Bare la være å spørre hvordan hun har det? 

Anonymkode: 8ff81...e89

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du håper du skal ringe og spørre om hun kan ta unga med til Tusenfryd? 

Det skjer ikke det, vet du, hun er i full jobb og sliten. 

Anonymkode: 50c5e...bab

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...