Kineklok Skrevet 14. august 2024 #1 Del Skrevet 14. august 2024 Har testet veldig svakt positivt på strips tester ( RFSU di siste dagene, tok en clear blue ( digital ) i går ettermiddag som kunne bekrefte at jeg var gravid. I morges testet jeg på ny hvor den var negativ, og har blødd lett fra morgen til tidlig kveld- Hvordan kan det ha seg, og skal ikke HCG sitte i kroppen uansett i 4 uker etter uansett hva som skjer. Skulle hadd menstruasjon i morgen og alltid vært presis. Siste blødning varte kun 2 dager men alltid vært i en uke ca. Noen som har opplevd lignende og alikevel vært gravid ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #2 Del Skrevet 14. august 2024 Kineklok skrev (15 minutter siden): Har testet veldig svakt positivt på strips tester ( RFSU di siste dagene, tok en clear blue ( digital ) i går ettermiddag som kunne bekrefte at jeg var gravid. I morges testet jeg på ny hvor den var negativ, og har blødd lett fra morgen til tidlig kveld- Hvordan kan det ha seg, og skal ikke HCG sitte i kroppen uansett i 4 uker etter uansett hva som skjer. Skulle hadd menstruasjon i morgen og alltid vært presis. Siste blødning varte kun 2 dager men alltid vært i en uke ca. Noen som har opplevd lignende og alikevel vært gravid ? Nei hcg sitter ikke i kroppen 4 uker uansett hva som skjer. Hcg synker i ulikt tempo fra person til person, situasjon til situasjon - og igjennomsnitt i samme tempo som det stiger, men det er noe avhengig av hvor høy hcg er. Kan høres ut som du har hatt en kjemisk graviditet - en veeeeldig tidlig spontanabort. Altså at egget ikke fikk festet seg skikkelig tidsnok før kroppen begynte å tømme livmoren. Det er veldig vanlig, og mange - særlig de som ikke prøver aktivt merker det ikke en gang fordi mensen kommer som forventet. Man kan også blø som du har gjort og være gravid. Blødninger tidlig i graviditeten er veldig vanlig. Men det lover ikke bra at man har fått utslag på test for at den så bli negativ. Da tyder det på at hcg har sunket. Eventuelt så har urinen vært utvannet. Men ville nok forberedt meg på at det ikke gikk denne gangen. Anonymkode: 627fa...bfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kineklok Skrevet 14. august 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 14. august 2024 Takk for svar, når det er sagt er det ingen koagler eller slikt. Synes bare det er rart at den var positiv i går ettermiddag og negativ i morges .. Håpet er vel ute 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg testet ikke positivt før flere dager etter jeg ventet mensen. Vent og se. Testene trenger et visst hcg-nivå for å gi utslag, kanskje du er akkurat på den grensa. Anonymkode: ab941...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #5 Del Skrevet 14. august 2024 Kineklok skrev (1 time siden): Takk for svar, når det er sagt er det ingen koagler eller slikt. Synes bare det er rart at den var positiv i går ettermiddag og negativ i morges .. Håpet er vel ute 😔 Er ikke særlig til koagler når det er så tidlig. Fosteranlegget er så lite at man verken ser eller merker det. En spontanabort så tidlig kan ikke sammenlignes med spontanaborter som skjer etter uke 6-7. Anonymkode: 627fa...bfc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kineklok Skrevet 14. august 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 14. august 2024 Jeg får vente å se, evt teste på ny om det ikke har vært feil med testene- at det er menstruasjon som melder sin ankomst her. Bare nytt for meg dette å hadde håp ettersom alle tester var positive og jeg hadde symptomer .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #7 Del Skrevet 14. august 2024 Kineklok skrev (14 minutter siden): Jeg får vente å se, evt teste på ny om det ikke har vært feil med testene- at det er menstruasjon som melder sin ankomst her. Bare nytt for meg dette å hadde håp ettersom alle tester var positive og jeg hadde symptomer .. Du har vært gravid, og nå har du en blødning. Enten en SA/kjemisk graviditet som er over, eller en svangerskapsblødning og falsk negativ test pga utvannet urin f.eks. Man får ikke falsk positiv graviditetstest. Dersom et svangerskap er over så tidlig vil de aller aller fleste oppleve at kroppen går rett inn i vanlig ny syklus Anonymkode: 627fa...bfc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kineklok Skrevet 14. august 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 14. august 2024 Håper så, da er det bare vente å gi det forsøk til man lykkes ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kineklok Skrevet 14. august 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 14. august 2024 Tok en ny test ( RFSU , svak positiv strek som med di første jeg tok. blør enda. Kan det tenkes en ma ? Noen som har erfaring om det kan gå bra allikevel tiltros blødning ..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #10 Del Skrevet 15. august 2024 Kineklok skrev (9 timer siden): Tok en ny test ( RFSU , svak positiv strek som med di første jeg tok. blør enda. Kan det tenkes en ma ? Noen som har erfaring om det kan gå bra allikevel tiltros blødning ..? MA så tidlig er heller meget usannsynlig. Ja det kan gå bra tross blødning. 1 av 4 kvinner opplever blødninger tidlig I svangerskapet. Rfsu er ikke gode tester, de er kjent for dårlige streker, skyggestreker etc. Ville prøvd annet merke. Hcg stiger ca hver 48t i en normal frisk graviditet. Det tar tid. Bruker like lang tid på å eventuelt synker. Be om blodprøve hos lege eventuelt så får du konkret hcg tall. Anonymkode: 627fa...bfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #11 Del Skrevet 15. august 2024 Du må nesten bare vente å se, ingen her kan hjelpe deg, ikke engang en lege som undersøker deg nå kan vite hva som skjer. En innvendig ultralyd vil ikke avkrefte eller bekrefte noe når det er for lite til å sees. Hvis du er usikker kan du spørre om å ta blodprøver med to dagers mellomrom, men jeg tviler på at du får det når du har alle tegn på kjemisk graviditet. Da jeg hadde MA med over 3000 i hcg tok det bare noen dager før hjemmetestene ble negative. Anonymkode: 2f558...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #12 Del Skrevet 15. august 2024 Mine streker ble svakere og svakere og etter 3 dager var de nesten helt usynlige. Da begynte jeg å blø. Kraftig blødning. Litt vondere enn vanlig. Hvordan blør du? Jeg tenker du finner svaret i måten du blør på. Kraftig/normal blødning? Da er det sannsynligvis mensen/kjemisk abort. Livmorslimhinnen fjernes, embryoet vil ikke overleve uten den. Blør du bare litt? Svakt? Da ville jeg tenkt at det fortsatt er håp. Min tante forteller hele tiden historien om at hun var gravid selv om hun hadde hatt mensen. Men antageligvis var nok ikke det hun opplevde en ordentlig mensen - men bare en lett blødning. Man kan fortsatt finne hcg i urinen, selv om kroppen har sluttet å produsere det. Hormonet lagres i tisset ditt, fram til du har tisset alt ut. Sammenligner man tester opp mot hverandre, så kan man følge med på om testene blir svakere eller sterkere. Det kan gi et lite hint om hvordan det går med graviditeten. Det er riktignok ikke 100% pålitelig, men veldig ofte vil strekene bli sterkere og sterkere jo mer hcg som produseres. Er strekene dine alltid svake? Ingen endring? Er de fortsatt like svak som før eller svakere, så ville jeg ikke tatt det som et positivt tegn... Anonymkode: 34575...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #13 Del Skrevet 15. august 2024 Kineklok skrev (15 timer siden): Har testet veldig svakt positivt på strips tester ( RFSU di siste dagene, tok en clear blue ( digital ) i går ettermiddag som kunne bekrefte at jeg var gravid. I morges testet jeg på ny hvor den var negativ, og har blødd lett fra morgen til tidlig kveld- Hvordan kan det ha seg, og skal ikke HCG sitte i kroppen uansett i 4 uker etter uansett hva som skjer. Skulle hadd menstruasjon i morgen og alltid vært presis. Siste blødning varte kun 2 dager men alltid vært i en uke ca. Noen som har opplevd lignende og alikevel vært gravid ? Nei, at hcg skal være der i 4 uker er bare tull...aldri hørt, ikke opplevd heller. Jeg har blødd i starten av svangerskap, og mistet, dvs kjemisk graviditet (blødningene kom på dagen for mens etter svakt positive tester i forkant), ble raskt negative tester igjen. Med ett unntak, fikk mensen som normalt, så antok at det var nok en kjemisk og la det fra meg, tok en test etter mensen bare for å sjekke at den var negativ igjen, men den var knall-positiv, ekstremt sterk sterk, med en gang. Det var lillesøster det ❤️ Så har opplevd blødning (kraftig!) og allikevel forblitt gravid, men da har også testen hengt med som svært positiv. Høres dessverre ut som mine kjemiske graviditeter det du opplever. Jeg hadde en del av de, men det endte allikevel opp med to friske fine barn Måtte vel bare vente på rett kmbo som var liv laga. Tidlig-testing før mensen gir jo gode muligheter for å dokumentere alt som kunne vært men aldri ble. Dessverre. Egentlig er det lureste å teste når man ikke får mensen. Anonymkode: dbae4...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #14 Del Skrevet 15. august 2024 Jeg hadde litt blødninger i starten og var sikker på at det var gått galt, men her sitter jeg med en 18-åring❤️ Jeg husker ikke helt hvor tidlig etter innsett jeg hadde blødninger, men det var bare noen uker. Lykke til!🙏❤️ Anonymkode: b5f98...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kineklok Skrevet 15. august 2024 Forfatter #15 Del Skrevet 15. august 2024 For meg ser det dårlig ut, testet svakt på ny i går med RFSU- men blør enda. Avventer svar på HCG i dag, men tar dessverre sorgen på forskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #16 Del Skrevet 15. august 2024 Kineklok skrev (6 timer siden): For meg ser det dårlig ut, testet svakt på ny i går med RFSU- men blør enda. Avventer svar på HCG i dag, men tar dessverre sorgen på forskudd. Ånei så kjedelig! Jeg er litt forvirret og går gjennom det samme selv nå. Testene mine ble svakere og til slutt negative, jeg har nå nylig fått en hvor jeg kan skimte en strek men jeg antar det er skygge.. Håper det skjer et mirakel hos deg og at hcg prøvene ser fine ut! Ikke noe godt å gå rundt med alle disse tankene og følelsene. Anonymkode: 217b1...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kineklok Skrevet 16. august 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 16. august 2024 Det er kjedelig og frustrerende å ikke vite, men uansett så får man bare fortsette å prøve. Lykke til der ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kineklok Skrevet 16. august 2024 Forfatter #18 Del Skrevet 16. august 2024 Takk for alle svar, jeg blør enda- men bare friskt. Venter enda svar på HCG, men kan jo være menstruasjon som jeg fikk dagen før forventet menstruasjon, bare så merkelig med svake positive tester, så en negativ dagen før mens og så svak positiv på kveld. Leser jo at mange kan ha blødninger som minner om mens tidlig i svangerskapet, men aldri opplevd selv med mine tidligere svangerskap. Får bare vente å se, men har ikke troen denne gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #19 Del Skrevet 16. august 2024 Har du fått svar? ☺️ Anonymkode: 217b1...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kineklok Skrevet 16. august 2024 Forfatter #20 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du fått svar? ☺️ Anonymkode: 217b1...b90 Hei, ja kom to prøver .. viste veldig lav HCG 😔 som at det ikke var noe dessverre. Men gir ikke opp, dette var bare nytt for meg å hadde litt håp mens alt stod på- da ettersom jeg leste at mange har blødninger som menstruasjon i beg av svangerskap og alikevel kunne være gravid. Vi fatter mot å vil uansett fortsette å prøve. Når alt er sagt så har menstruasjon vært regelmessig, men ikke di to siste månedene, da jeg sist bare blødde i 3 dager og samme som nå, bare den kom en dag før .. men så skal det jo nevnes at jeg snart bikker 40, og er redd jeg begynner nærme meg overgangsalderen kanskje (?) Men har aldri hadd problemer bli gravid, for jeg endte opp gravid to ganger før, en ma, og hvor jeg ble gravid igjen hvor vi ikke var helt klar 😔 dette var i mai og i juni … Så synd når det er så ønsket nå denne gangen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå