AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Skrevet 14. august 2024 Far skal reise på etterlengtet hyttetur med bestekompisen som bor i et annet land i helgen. De har ikke truffet hverandre på 1år. Litt ekstra opplysninger om det bør tas med i vurderingen: hytten er allerede betalt og ikke mulig å avbestille. Kompisen reiser hjem etter helgen og kan ikke endre på reisen sin. Nå begynner vår sønn å bli pjusk. Jeg skal jobbe lørdag og søndag (langvakter) og besteforeldrene på forsiden skal ha barnet på overnatting. Vi håper han blir bedre, men hvis han blir syk pleier han å bli veldig klengete, grinete, sover svært dårlig og vil kun ha meg/far. Besteforeldrene har noe skrantende helse, så det passer helst å kun passe når barnet er friskt. Nå vet vi jo enda ikke om han blir verre, og håper han kommer seg. Men hvis han er syk, kan jeg bli hjemme? Jobber i tilrettelagt bolig og det er vanskelig å få inn vikarer. Samtidig har det vært slik lenge. Far finner sjeldent på noe i helger da jeg av og til må jobbe. Kompisen kunne bare komme denne helgen og jeg fikk ikke byttet helg, derfor barnepass. Dette ble litt langt, men vil forberede meg litt. Har tenkt på at jeg kan ringe leder nå og informere om mulige utfordringer slik at hun er forberedt. Samtidig kan hun kanskje da be oss om å avlyse hans planer? Anonymkode: 4288b...8bd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #2 Skrevet 14. august 2024 Hun kan ikke be far avlyse noen planer. Hun skal bare forholde seg til at du melder i fra om sykt barn. Så lenge du ikke har brukt opp dine dager kan du ta dem ut på arbeidsdager i helg som ukedag . Anonymkode: a746d...3c8 6 1
mommyaka Skrevet 14. august 2024 #3 Skrevet 14. august 2024 Jeg ville ventet...og se an. Blir han syk blir du hjemme 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Skrevet 14. august 2024 Du behøver ikke fortelle leder om alle detaljer i romanform. Si evt at far er bortreist. Dersom du har sykt barn dager igjen bruker du de dersom det er nødvendig. Anonymkode: 484d1...cbf 12 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #5 Skrevet 14. august 2024 Det er da bare å ringe når ungen er syk å si « jeg må dessverre være hjemme med sykt barn i helga» Du trenger ikke utbrodere noe mer enn det🙄 Anonymkode: f1043...2c9 11
Mezzosoprena Skrevet 14. august 2024 #6 Skrevet 14. august 2024 Det er ingenting i historien din som har noen plass i samtalen med leder. Hvis barnet ditt er sykt når dagen kommer, ringer du inn og sier at du må være hjemme med sykt barn - ferdig snakka 🤣 10
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #7 Skrevet 14. august 2024 Jeg ville sagt at mannen skulle dra og så ville jeg tatt sykt barn HVIS barnet blir sykt. Det er jo ikke en gang sikkert det skjer. Anonymkode: 64606...f9c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #8 Skrevet 14. august 2024 Du kan ta sykt barn dag om barnet ditt blir syk. Ikke ditt problem at sjefen ikke har nok vikarer å ta av. Sjefen har heller ingenting med at far er bortreist. Besteforeldre kan selvsagt passe, og du kan si til sjefen at du har besteforeldre, men at de ikke klarer å passe når baret er syk Anonymkode: b8bef...1b3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #9 Skrevet 14. august 2024 - Hei sjef, beklager, men barnet er blitt sykt så jeg kommer ikke på jobb i helgen. - Hva med far? - Han er bortreist. - Barnevakt? - Nei, dessverre. Jeg må som sagt være hjemme med sykt barn i helgen. Vi snakkes. Anonymkode: 8d33a...8e4
tussi84 Skrevet 14. august 2024 #10 Skrevet 14. august 2024 Far er ikke tilgjengelig for å kunne ta seg av barnet. Du kan fint ta sykt barn dag om nødvendig da. Sjefen har forresten heller ikke noe med om hvorfor ikke far eller andre kan ha tilsyn med barnet den dagen. Hvordan man deler sykt barn dagene er opptil foreldrene. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #11 Skrevet 14. august 2024 Selvsagt kan far dra på tur, de har ille noe med det å gjøre. Men jeg ville varslet om situasjonen, slik at de kan ha en i bakhånd om mulig. Det er ikke lett å begynne å lete i helg etter en som kan steppe inn. Anonymkode: b1eee...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå