AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Skrevet 14. august 2024 Jeg trenger råd/tips etc for å flytte hjemmefra for første gang. Jeg skal søke supplerende av Nav (helst ikke kom med negative kommentarer, ettersom det er en privatsak) men hørt at man må være veldig konkret når man skal søke om det så: 1. hva trenger man av møbler osv. 2. Hva trenger man av ting til bad, kjøkken, stue og soverom etc. kom gjerne med tips og triks til hvordan bo økonomisk. Feks hygiene artikler: eksempel billig, men velfungerende hygiene artikler som oppvaskmidler etc. eller generelt billig, men bra/ok merker☺️ Håper dere kan hjelpe for jeg føler nå at jeg står på bar Bakke og ikke kan en dritt😂 har en velfungerende i hjerne, men nå så føler jeg meg bare helt blank på alt av sånt.😂 Anonymkode: 6a980...455
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #2 Skrevet 14. august 2024 Møbler kommer helt an på størrelse og rom, men du trenger i hvert fall det grunnleggende: seng inkl. madrass og sengetøy, kommode eller garderobeskap til klær, håndklær, sofa og stuebord/kaffebord, lamper utenom taklamper, pluss hvitevarer som komfyr, kjøleskap og vaskemaskin. Annet som jeg regner som vanlig å ha, men som jeg kunne klart meg uten i en periode hvis jeg ikke hadde mulighet til å skaffe alt samtidig er: TV og TV-benk, spisebord med to stoler (kan også brukes som arbeidsbord), bokhylle eller skap til oppbevaring i stue, skostativ og knagger til yttertøy, stort speil (hvis ikke det er del av garderobeskap eller stort nok på bad), nattbord. Av ting så tenk gjennom hva du er nødt til å gjøre og ha for å komme gjennom en uke. Lage mat: bestikk, tallerkener, skåler, glass, kopper, kjeler, stekepanne, stekespade, sleiv, visp, kjøkkenkniver, skjærebrett, bokser eller poser til oppbevaring av mat. Basisvarer du alltid bør ha i skap er mel, sukker, olje, salt, pepper. Fyll gjerne opp med knekkebrød, havregryn, pasta, ris og bønner, da har du alltid et måltid. Hermetikk og posesupper er kjekt å ha. Egg, smør, melk og løk i kjøleskapet. Følg med på tilbud og medlemsklubber, kjøp store kvanta og frys ned, kjøp så lite som mulig til fullpris. Rengjøring og dagligvarer: håndsåpe, dusjsåpe, sjampo, balsam, oppvaskmiddel, vaskepulver, skyllemiddel, skurekrem og universalrengjøring. Trenger ikke noe spesialvaskemiddel. Billigmerker funker fint, ofte gode tilbud på f.eks. Europris. Husk tannbørste, hårbørste, feiekost, støvsuger, toalettpapir, tørkerull, oppvaskkost, svamper, kluter, tørkehåndklær, klesstativ, klyper, skittentøyskurv, bind, tamponger osv. Det går fort noen tusenlapper til alt dette første gang man skal fylle opp et nytt sted! Sikkert mye jeg ikke har husket på, men håper dette hjelper deg i gang ❤️ Anonymkode: e1a99...ccd 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #3 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Møbler kommer helt an på størrelse og rom, men du trenger i hvert fall det grunnleggende: seng inkl. madrass og sengetøy, kommode eller garderobeskap til klær, håndklær, sofa og stuebord/kaffebord, lamper utenom taklamper, pluss hvitevarer som komfyr, kjøleskap og vaskemaskin. Annet som jeg regner som vanlig å ha, men som jeg kunne klart meg uten i en periode hvis jeg ikke hadde mulighet til å skaffe alt samtidig er: TV og TV-benk, spisebord med to stoler (kan også brukes som arbeidsbord), bokhylle eller skap til oppbevaring i stue, skostativ og knagger til yttertøy, stort speil (hvis ikke det er del av garderobeskap eller stort nok på bad), nattbord. Av ting så tenk gjennom hva du er nødt til å gjøre og ha for å komme gjennom en uke. Lage mat: bestikk, tallerkener, skåler, glass, kopper, kjeler, stekepanne, stekespade, sleiv, visp, kjøkkenkniver, skjærebrett, bokser eller poser til oppbevaring av mat. Basisvarer du alltid bør ha i skap er mel, sukker, olje, salt, pepper. Fyll gjerne opp med knekkebrød, havregryn, pasta, ris og bønner, da har du alltid et måltid. Hermetikk og posesupper er kjekt å ha. Egg, smør, melk og løk i kjøleskapet. Følg med på tilbud og medlemsklubber, kjøp store kvanta og frys ned, kjøp så lite som mulig til fullpris. Rengjøring og dagligvarer: håndsåpe, dusjsåpe, sjampo, balsam, oppvaskmiddel, vaskepulver, skyllemiddel, skurekrem og universalrengjøring. Trenger ikke noe spesialvaskemiddel. Billigmerker funker fint, ofte gode tilbud på f.eks. Europris. Husk tannbørste, hårbørste, feiekost, støvsuger, toalettpapir, tørkerull, oppvaskkost, svamper, kluter, tørkehåndklær, klesstativ, klyper, skittentøyskurv, bind, tamponger osv. Det går fort noen tusenlapper til alt dette første gang man skal fylle opp et nytt sted! Sikkert mye jeg ikke har husket på, men håper dette hjelper deg i gang ❤️ Anonymkode: e1a99...ccd Tusen hjertelig takk for utdypende svar❤️ hjelper veldig!!! Anonymkode: 6a980...455 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå