AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Skrevet 14. august 2024 Hei. jeg lider av Periodontitt/pyrea og som har blitt værre i sommer tross gode rutiner. Skal tilbake til tannlegen neste uke, men har funnet ut at jeg ønsker å oppgradere tannbørsten min. Har en eldre modell Oral-B nå, men ser både de og Philips har mange nyere modeller. Har noen noen å anbefale, og eventuell andre triks for å holde det i sjakk? jeg børster minst to ganger om dagen og benytter mellomromsbørster, alikevel er det som jeg har fått ett utbrudd nå. Har/er i en vanskelig situasjon med mye stress og har en følelse av at det utløser det. Tar i mot alle råd! Anonymkode: 853b0...897
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #2 Skrevet 14. august 2024 Dette gjelder for tannpussen på kveld: Tanntråd hver kveld. Legg gjerne tråden dobbel og det skal gnukkes godt opp i mellom. Puss i 10 sekunder på hver flate og hold den elektriske tannbørsten litt skråstilt slik at børstene går litt innunder tannkjøttet. Tilsammen blir tannpussen da å vare i over 10 minutt. Jeg har Oral B Pro elektrisk tannbørste selv. Etterpå går du over med en solobørste ved tannkjøttranden og mellom tennene. Solobørsten får du også litt opp i mellom tannkjøtt og tann hvis du har lommer. Jeg bruker også munnskyll fra parodontax til slutt. Dette regimet er det som får min peridontitt til å holde seg stabil, i tillegg til rens hver 3. Måned. Anonymkode: c5d5f...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå