AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Skrevet 14. august 2024 Kjæresten er fadder og skal besøke han. Fant ut at fadderuka var 2 uker litt for sent og ender opp med å besøke de siste 3 dagene. Har ikke avbestillingsforsikring så får ikke flyttet eller avbestilt reisen.. er det innafor å bli med på litt sosialt om det er ok for gruppa eller er det rart og bedre å vente hos han til han er ledig? Er veldig redd for å sette han i «dårlig lys» Anonymkode: 86c00...c12
PusheenPusheen Skrevet 14. august 2024 #2 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjæresten er fadder og skal besøke han. Fant ut at fadderuka var 2 uker litt for sent og ender opp med å besøke de siste 3 dagene. Har ikke avbestillingsforsikring så får ikke flyttet eller avbestilt reisen.. er det innafor å bli med på litt sosialt om det er ok for gruppa eller er det rart og bedre å vente hos han til han er ledig? Er veldig redd for å sette han i «dårlig lys» Anonymkode: 86c00...c12 Hvorfor skulle du sette han i et dårlig lys ved å være med litt? 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #3 Skrevet 14. august 2024 1 minutt siden, PusheenPusheen said: Hvorfor skulle du sette han i et dårlig lys ved å være med litt? Ingen vil jo ha dama si med. Det hadde du skjønt om du var på samme alder. Anonymkode: cc525...92f 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Skrevet 14. august 2024 For å være ærlig vet jeg ikke, men så det var en som hadde spurt om det samme for noen år siden og ble pepret med at det ikke var greit å ta med kjæresten for da virket hun uselvstendig og uinterresert i å bli kjent med folk. Usikker på om kulturen har endret seg eller ikke hehe Anonymkode: 86c00...c12 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #5 Skrevet 14. august 2024 PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Hvorfor skulle du sette han i et dårlig lys ved å være med litt? For å være ærlig vet jeg ikke, men så det var en som hadde spurt om det samme for noen år siden og ble pepret med at det ikke var greit å ta med kjæresten for da virket hun uselvstendig og uinterresert i å bli kjent med folk. Usikker på om kulturen har endret seg eller ikke hehe Anonymkode: 86c00...c12
PusheenPusheen Skrevet 14. august 2024 #6 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen vil jo ha dama si med. Det hadde du skjønt om du var på samme alder. Anonymkode: cc525...92f Jeg har vært på samme alder. Jeg hadde flere i min faddergruppe som hadde med kjærestene sine innimellom. Det gikk faktisk helt fint, og ingen tenkte noe dårligere om dem fordet om. 2 1
PusheenPusheen Skrevet 14. august 2024 #7 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For å være ærlig vet jeg ikke, men så det var en som hadde spurt om det samme for noen år siden og ble pepret med at det ikke var greit å ta med kjæresten for da virket hun uselvstendig og uinterresert i å bli kjent med folk. Usikker på om kulturen har endret seg eller ikke hehe Anonymkode: 86c00...c12 Det vil jeg si kommer an på hvordan man legger opp til det, selv. Man kan jo være interessert i gruppa si selv om man har med en kjæreste. Men hvis du eller kjæresten synes det blir problematisk, er det jo bare å droppe å bli med. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #8 Skrevet 14. august 2024 Hvis han er fadder (og ikke ny student), så er det jo ikke han som skal finne ut av det sosialt, men sikre de nye studentene sosialt. Om det er en jobb han kan gjøre med kjæreste tilstede eller ikke kommer veldig an på opplegget, og hvor komfortabel du er med å se han være sosial og assistere med ting han trenger (som en hjelpefadder) uten å hele tiden måtte være på han. Slik vi hadde fadderuke da jeg var fadder var alle faddergruppene sammen nesten hele tida og hadde opplegg sammen, der fadderne ofte trakk seg litt tilbake mens de andre gjennomførte. En kjæreste kunne fint vært med her. Anonymkode: 801e1...2cd 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #9 Skrevet 14. august 2024 Men antar han klarer å bestemme det selv, hva sier han? Anonymkode: 801e1...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #10 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men antar han klarer å bestemme det selv, hva sier han? Anonymkode: 801e1...2cd Har ikke spurt enda. Han sa jeg var velkommen den helga, men har ikke pratet mer om fadderopplegget enda Anonymkode: 86c00...c12
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #11 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kjæresten er fadder og skal besøke han. Fant ut at fadderuka var 2 uker litt for sent og ender opp med å besøke de siste 3 dagene. Har ikke avbestillingsforsikring så får ikke flyttet eller avbestilt reisen.. er det innafor å bli med på litt sosialt om det er ok for gruppa eller er det rart og bedre å vente hos han til han er ledig? Er veldig redd for å sette han i «dårlig lys» Anonymkode: 86c00...c12 Hva andre mener spiller ingen rolle. Du må jo nesten snakke med kjæresten din om det og sammen ta en avgjørelse. Det kalles kommunikasjon. Anonymkode: d29f8...150 3 1
PusheenPusheen Skrevet 14. august 2024 #12 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke spurt enda. Han sa jeg var velkommen den helga, men har ikke pratet mer om fadderopplegget enda Anonymkode: 86c00...c12 Er ikke alle faddere som er med på alt. Jeg kunne ikke være med på alt, og heldigvis var vi jo flere faddere. Men ta en prat med ham, dere finner nok ut av det. Det er vel først og fremst han som skal være komfortabel med at du blir med. 1
IDGAF Skrevet 14. august 2024 #13 Skrevet 14. august 2024 (endret) STOR forskjell på å være fadder og fadderbarn! Hadde han vært fadderbarn hadde jeg holdt meg hjemme, eventuelt vært med én gang. Da er det jo viktig at han får bli kjent med folk og finne sin gjeng, og ikke føle han må henge med meg hele kvelden og passe på at jeg har noen å snakke med. Som fadder er det noe helt annet, da skal han jo ikke bli kjent med folk på samme måte. Det er også slutten av fadderuka, da er han ikke like mye «på jobb» som starten. Flere faddere hos oss hadde med kjæresten noen kvelder, jeg hadde med venner noen kvelder. Null stress! 😊 Men vær obs på at det kanskje ikke er alt opplegg du kommer inn på, til oss ble gjerne hele utesteder leid med kun inngang for de som kjøpte fadderukebånd. Ps. Da jeg var fadder var det nasch hver kveld. Hjem 7-tiden om morgenen, sove til 13, opp og ordne meg til nytt vors som gjerne startet 16. Hadde ikke vært noe vits for en kjæreste og komme på besøk med mindre han hadde vært med på opplegget. Endret 14. august 2024 av IDGAF 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #14 Skrevet 14. august 2024 Det er kun han som kan svare deg på dette. Kun han vet hvordan opplegget er de dagene, og om han syns det er greit at du er med. Jeg ville spurt han om hva som er planen, for det kan godt hende at han er veldig opptatt, og det er ikke sikkert det blir veldig morsomt for deg å delta. Tolker at du ikke er eller har vært student selv? Hvis du er yngre så kan det vel også være en del du ikke kommer inn på pga alder? Anonymkode: d800b...27d 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #15 Skrevet 14. august 2024 Du kan jo også være med litt og gå hvis det blir rart. Anonymkode: 29064...7e6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #16 Skrevet 14. august 2024 De årene jeg var fadder så var det helt utenkelig at en fadder skulle ha med seg utenforstående... Da er det bedre at han blir hjemme med deg. Anonymkode: 4a614...3ce 1
petterm Skrevet 15. august 2024 #17 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): . Har ikke avbestillingsforsikring så får ikke flyttet eller avbestilt reisen Litt Off Topic. Avbestillingsforsikring hjelper bare hvis du blir for syk til å reise, noen i nær familie dør, og andre alvorlige ting. En avbestillingsforsikring hjelper ikke hvis du ikke ønsker å reise. Hadde du derimot betalt fullpris billett kunne du endret reisen.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #18 Skrevet 15. august 2024 Hadde det vært i begynnelsen av fadderuka ville jeg umiddelbart tenkt nei. Viktig for dynamikken i gruppa at faddere er "på", både på det praktiske og det sosiale i gruppa. De tre siste dagene av til sammen to uker er det sannsynligvis mindre viktig for gruppa sin del. Men du risikerer jo at det potensielt kan bli kleint med en utenforstående hvis gruppa er veldig liten og intern. Min faddergruppe var såppas stor, med en del deltagere som var "på og av" og ikke deltok på alt, så der ville det spilt mindre rolle om det plutselig var en ekstra der. Jeg ville dratt uansett, fått litt tid med kjæresten utenfor fadderopplegget og hørt med han om og når det passer at jeg ble med en tur. Skal man på et større arrangement som konsert eller felles fest for flere grupper går det jo i alle fall an å møtes i løpet av kvelden. Anonymkode: 2cbe2...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå