Gå til innhold

Babysvømming - verdt det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan si noe om deres erfaring med babysvømming? Er det verdt det? Blir det mye styr å binde seg til fast tid hver uke? 

Anonymkode: 5d7ef...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er verdt det. Mine barn er veldig trygge i vannet. Først fikk dem på babysvømming også fortsatte dem på svømmekurs. Er artig å se hvor flinke dem er i vannet. Enn det jeg er som ikke gikk på noe sånt. Og var livredd vann. 

Anonymkode: 55ffb...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kost oss så utrolig mye på babysvømming i vår og syns definitivt det har vært verdt det! Baby var fire mnd når vi starta. Oppstart igjen nå i august og det gledes!

Det med å binde seg til en fast dag har for min del bare vært fint for da skal jeg noe konkret den dagen og man planlegger rundt det. Noen ganger har det passa ekstremt dårlig pga timing med mating og søvn, men det har alltid ordna seg på et vis 😊 

Anonymkode: 381b4...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store skal barna være når man begynner babysvømming? 4–5 mnd?

Anonymkode: bbf70...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var absolutt verd det, ja. 

Og vi syntes ikke det var ille å ha en fast rutine en gang i uka. Det var bare hyggelig. 
Det vil si, det var kjempekos så lenge det var innen gangavstand. (les: trilletur-avstand) Når det flyttet og vi måtte kjøre hver gang, ble det langt mer stress. 

Men både jeg og baby hadde stort utbytte av det. Og barnet som har gått på dette var veldig trygg i vann når vi skulle begynne med mer ordentlig svømming noen år senere. 

Anonymkode: 253b6...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her kan man starte når de er 2 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungen min hata det, men det var likevel fint å ha en ukentlig rutine hvor man gjorde noe litt annet. (Hun er tre år i dag og elsker å være i vannet, så det trenger ikke ha så mye å si for tilvenning i vann.)

Anonymkode: 9f4ae...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er sikkert forskjellig fra sted til sted, men en generell regel tror jeg er fra tre mnd. Der vi har kurs var det også krav til vekt (min. 4 kg)

Anonymkode: 381b4...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk på babysvømming med eldste, og synd det var verdt det. Hun stortrivdes. 

Yngste er koronaunge(ble født april 2020), så med henne ble det litt annerledes. Vi var i basseng hver gang det var åpent for det, men ikke noe organisert. Det gikk like fint og hun svømmer selv nå som fireåring(over vann, uten hjelp). 

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve badingen var koselig. Men jeg må ærlig talt si at styret med dusjing og tørking var litt kjipt. Ikke noe jeg hadde orket ukentlig. Min hatet dusjing 

Anonymkode: f9733...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på både babysvømming og det vi kaller "baby 2" her med begge mine, synes det var verdt det.

Syntes det var koselig å ha noe å gjøre, og barna har blitt veldig trygge i vann. Vi møtte også andre foreldre og babyer som vi har fortsatt kontakten med.

Anonymkode: 32ff8...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk to kurs, og syns det var koselig å ha en aktivitet å gjøre sammen med baby 🙂. Vi gikk lørdag formiddag, så både mor og far var med. Vi fulgte opp etterpå med jevnlige besøk i basseng, og barnet har alltid elsket vannaktiviteter.

Anonymkode: e2f04...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim har de babysvømming på Husebybadet med drop-in tre dager i uka. Vi var på det de første månedene, slik at vi slapp å binde oss til et tidspunkt. Passet det dårlig med duppen mandag, prøvde vi oss tirsdag isteden 😊 Var veldig greit for små babyer, men lite opplegg. Så vi begynte å dra på ordentlig babysvømming med kurs da babyen var 6 måneder, og da var også duppene såpass stabile at det ikke var et problem å binde oss til et tidspunkt. 

Anonymkode: 7ed2b...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynte med det da baby var 3 måneder. Starter opp igjen på kurs nummer to nå i august. Jeg synes det er superkos og baby trives. Det var kjekt å ha faste ting å gjøre i permisjon,  syns jeg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke råd til det - rett og slett. Men tenker jeg absolutt hadde gjort det om jeg hadde hatt økonomi til det. Veldig synd at noen barn skal hindres i en så viktig ferdighet pga foreldrenes økonomi. 

Anonymkode: 28f3c...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selve badingen var koselig. Men jeg må ærlig talt si at styret med dusjing og tørking var litt kjipt. Ikke noe jeg hadde orket ukentlig. Min hatet dusjing 

Anonymkode: f9733...59a

Der vi var hadde de baljer til barna, som de kunne vaskes i om de ikke likte å dusje. (Fylte med vann fra dusjen) Og lekegrinder å legge dem i mens mor dusjet. 
Mine har likt å dusje da, så jeg trengte ikke dette. 

Og vi hadde en fin rutine der vi gikk trilletur (med soving på baby) på vei til bading. Og så passet det fint sånn at det var våknetid da vi kom frem.  
Og etter svømmingen var det rett hjem og legge seg igjen, for da var alle utslitt. (Vi ble hentet med bil.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt! Vi har gått siden hun var 6 mnd og hun elsker det (nå 2 år). Hun er veldig trygg i vann, klarer ta tak i kanten for å fra seg selv opp, hoppe uti osv. Vi kommer nok til å gå i mange år.

Anonymkode: 59933...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I Trondheim har de babysvømming på Husebybadet med drop-in tre dager i uka. Vi var på det de første månedene, slik at vi slapp å binde oss til et tidspunkt. Passet det dårlig med duppen mandag, prøvde vi oss tirsdag isteden 😊 Var veldig greit for små babyer, men lite opplegg. Så vi begynte å dra på ordentlig babysvømming med kurs da babyen var 6 måneder, og da var også duppene såpass stabile at det ikke var et problem å binde oss til et tidspunkt. 

Anonymkode: 7ed2b...356

Så bra dem driver på enda med det. Hvordan ser det ut på Husebybadet no? Har dem pussa opp? Gikk der selv på svømming for snart 40 år siden. Og hadde barna med meg for 20 år siden. Så helt likedan når jeg var der sist. 

Anonymkode: 55ffb...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte når baby var 4 mnd i vår og syns det var kjempe kjekt. Hun syns det er kjempe gøy i vann, og for meg er det super viktig at hun er komfortabel i vann og lærer å svømme godt relativt tidlig, da jeg selv var redd lenge.

Vi skal på runde nr. 2 nå i høst, og gleder oss veldig til det.

Anonymkode: b3594...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forbanna styr som stort sett resulterte i ørebetennelser. Ungen hatet det så det var kun førstemann vi gadd det med. 

Anonymkode: f7cf5...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...