Gå til innhold

Hvordan gå på do med diger ballkjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg skal på Operaball i februar, og planen er at jeg skal ha på meg en skikkelig diger ballkjole.

Første gang for meg dette, og aldri hatt på en lignende kjole tidligere. Nå har det gått opp for meg at det kan bli litt problematisk å gå på do i en sånn kjole!😅 Er det noen som har noen tips og tricks for hvordan toalettbesøk gjennomføres best mulig?😀

Anonymkode: dece1...ba6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke noen annen løsning enn å samle den opp før du setter deg ned?😅

Anonymkode: b4a7f...793

• Liker 3
Skrevet

Samle sammen og løfte opp. Gjorde det på gardeballet for mange år siden. 

Anonymkode: 450ed...397

Skrevet

En del folk tok av seg kjolene helt sist jeg var på operaballet. 
Toalettene i lokalet var rett og slett for små til at noe annet funka for en del av kjolene.

Anonymkode: 4554b...932

Skrevet

1. passe på at do lokk er oppe og papir innenfor en armlengdes avstand.

2. Stå med ryggen til toalettet. 

3. ta ned truse og strømper forbi knærne.

4. Ta tak i kjolen og krøll dra den opp over rumpa. Er den vid så samler du stoffet på fremsiden så du har alt overflødig stoff forran deg. 

5. Sett på ryggelys og subb to skritt tilbake og sett deg ned. 

6. er det mye stoff så kan du nå flytte stoffet over til motsatt side av den dominante hånden din så overflødig stoff ikke er i veien. 

7. Gjør ditt og tørk som vanlig. 

8. Samle stoffet forran deg og reverser steg 5. 

9. Lukk igjen toalettlokket og trekk ned. 

10. Ta opp truse og strømper.

11. Vask hender. 

Anonymkode: 9df42...3e4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Vask toalettsetet med våtserviett.
Ta av trusa og heng den opp på en knagg eller legg den i veska.

Dra opp og løft opp kjolen, og hold alt samlet med en hånd foran.
Sett begge beina oppå toalettsetet. Har du glatte sko tar du de av. 

Bæsj eller tiss med 90 graders vinkel på beina. Tørk deg i ræva med den ledige hånden. 
Tørk av toalettsetet og skyll ned. 
Hilsen ballets dronning. 

Anonymkode: a8096...735

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

En del folk tok av seg kjolene helt sist jeg var på operaballet. 
Toalettene i lokalet var rett og slett for små til at noe annet funka for en del av kjolene.

Er det virkelig sant? 😱Det vil jo ta en evighet å ta den av og på, og umulig å gjøre alene... og ikke så kult å stå der i undertøyet heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

4. Ta tak i kjolen og krøll dra den opp over rumpa. Er den vid så samler du stoffet på fremsiden så du har alt overflødig stoff forran deg. 

6. er det mye stoff så kan du nå flytte stoffet over til motsatt side av den dominante hånden din så overflødig stoff ikke er i veien. 

11. Vask hender. 

Takk for detaljert "oppskrift"!😄 Får håpe det er plass på toalettet til å gjøre det slik... 🤞

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det virkelig sant? 😱Det vil jo ta en evighet å ta den av og på, og umulig å gjøre alene... og ikke så kult å stå der i undertøyet heller.

De som gjorde det fikk hjelp og hadde åpenbart planlagt for muligheten ved å måtte kle av seg. De jeg så og snakka med hadde på seg undertøy som de var komfortable med å bli sett i. Hun ene hadde en helt enkel underkjole. Det beskytter jo ballkjolene også fra svette.

Jeg vet at hun ene var der alene og hadde sydd hele antrekket selv, hun fikk hjelp av noen som jobba der så det er ikke noe unormalt i den situasjonen😊

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for detaljert "oppskrift"!😄 Får håpe det er plass på toalettet til å gjøre det slik... 🤞

Det var litt på tull da😄 

Men først og fremst test dette hjemme om det i det heletatt er mulig. Du har ikke lyst til å være på ballet, desperat og så oppdage at nei.. det er ikke mulig uten å ta den av😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De som gjorde det fikk hjelp og hadde åpenbart planlagt for muligheten ved å måtte kle av seg. De jeg så og snakka med hadde på seg undertøy som de var komfortable med å bli sett i. Hun ene hadde en helt enkel underkjole. Det beskytter jo ballkjolene også fra svette.

Jeg vet at hun ene var der alene og hadde sydd hele antrekket selv, hun fikk hjelp av noen som jobba der så det er ikke noe unormalt i den situasjonen😊

Takk!☺️ hvor små/smale er egentlig toalettene der?

Skal heldigvis sammen med ei venninne, og hun kan sikkert hjelpe meg om det trengs...

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det var litt på tull da😄 

Men først og fremst test dette hjemme om det i det heletatt er mulig. Du har ikke lyst til å være på ballet, desperat og så oppdage at nei.. det er ikke mulig uten å ta den av😄

Takk! Ja, skjønner at dette bør testes ut i forkant nå ja... fikk litt kalde føtter nå...😅

Skrevet

Sett deg forover. Face sisternen. 

Skrevet

Jeg ville kanskje prøvd å benytte handicaptoalettet om det er ledig, det er fullt lovlig og ingen kan nekte deg det. Rett og slett for å få plass til å snu meg rundt og for å gjøre ting enklere. Jeg ser for meg at det er travelt på en liten bås. Nå får jeg vel pes for å foreslå det.

Jeg hadde stor kjole i bryllupet mitt, samlet den opp og holdt den foran meg. Følte ikke at det var noe problem.

Og ikke drikk så masse så slipper du mange dobesøk.

Anonymkode: bda4c...8c1

Skrevet

Bleie.

Anonymkode: c1219...300

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

11. Vask hender. 

Ville ha gått for stay-ups og droppet trusa.

Anonymkode: 679e9...a4c

Skrevet

Tipper det har vært mye bæsj og tiss på diverse ballkjoler oppigjennom tidene. Å måtte presse seg inn på en et lite dassavlukke gjør vel at kjolen soper opp det meste av bakterier og drit på gulv, vegger og klosett. Men det SER jo flott ut, da. Der man skrider rundt som bakteriebomber.

Anonymkode: 46f88...487

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tipper det har vært mye bæsj og tiss på diverse ballkjoler oppigjennom tidene. Å måtte presse seg inn på en et lite dassavlukke gjør vel at kjolen soper opp det meste av bakterier og drit på gulv, vegger og klosett. Men det SER jo flott ut, da. Der man skrider rundt som bakteriebomber.

Anonymkode: 46f88...487

Derfor jeg anbefaler uten truse og med stay-ups. Da kan man konsentrere seg om å holde opp kjolen fra gulv og toalett hele tiden. Er det plass stiger jeg et skritt frem på gulvet for å tørke mens man står bøyd fremover.

Anonymkode: 679e9...a4c

Skrevet

Du setter deg med fronten mot sisternen. Da har du kontroll.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bleie.

Anonymkode: c1219...300

Faktisk tror jeg dette er det smarteste tipset. Tiss i blir, fjern den og tørk/vask/ferdig/prøv ut på forhånd. Alternativt urinkateter om man skal dra situasjonen helt ut…

Anonymkode: 39bb3...cc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...