Lassie Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har en kjole med singlet-ermer.Denne. (Dårlig bilde av kjolen, men dere ser iallfall der det er viktig) Vi gifter oss i juli, så i utgangspunktet er det jo godt og varmt da. Men jeg har begynt å tenke på om hvis det ikke blir finvær, så hadde det kanskje vært lurt om jeg hadde et sjal eller lignende å slenge rundt skuldrene. Spesielt på kvelden når vi går ut og røyker iallfall, det blir jo så kjølig etterhvert utpå kvelden. Jeg vil ha helt enkelt, helst i lignende stoff som kjolen min (lys ivroy - glatt stoff), eller gjennomsiktig nesten som slør. Men aller helst vil jeg ha i samme stil som kjolen. Helt enkelt uten noe krimskrams. Derfor vurderer jeg å sy et selv rett og slett. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal få kjøpt stoff som matcher kjolen? For jeg har dessverre en mistanke om at å kjøpe et sånt sjal vil koste meg veldig mange penger, og det er vel ikke akkurat på sjal jeg ønsker å ha størst utgiftspost... Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt sånt stoff? Eller i "verste" tilfelle, hvor de selger slike sjal som jeg tenker på? Jeg trenger jo egentlig bare å klippe til stoffet og sy en kant slik at det ikke rakner.. Verre er det ikke, for jeg vil ikke ha frynser på det. Håper noen vet....
kitekatt Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har en kjole med singlet-ermer.Denne. (Dårlig bilde av kjolen, men dere ser iallfall der det er viktig) Vi gifter oss i juli, så i utgangspunktet er det jo godt og varmt da. Men jeg har begynt å tenke på om hvis det ikke blir finvær, så hadde det kanskje vært lurt om jeg hadde et sjal eller lignende å slenge rundt skuldrene. Spesielt på kvelden når vi går ut og røyker iallfall, det blir jo så kjølig etterhvert utpå kvelden. Jeg vil ha helt enkelt, helst i lignende stoff som kjolen min (lys ivroy - glatt stoff), eller gjennomsiktig nesten som slør. Men aller helst vil jeg ha i samme stil som kjolen. Helt enkelt uten noe krimskrams. Derfor vurderer jeg å sy et selv rett og slett. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal få kjøpt stoff som matcher kjolen? For jeg har dessverre en mistanke om at å kjøpe et sånt sjal vil koste meg veldig mange penger, og det er vel ikke akkurat på sjal jeg ønsker å ha størst utgiftspost... Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt sånt stoff? Eller i "verste" tilfelle, hvor de selger slike sjal som jeg tenker på? Jeg trenger jo egentlig bare å klippe til stoffet og sy en kant slik at det ikke rakner.. Verre er det ikke, for jeg vil ikke ha frynser på det. Håper noen vet.... ← Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo, ville jeg prøvd i de indiske og pakistanske tøybutikkene på grønland. Der har de mye slikt stoff, og kanskje du tilogmed finenr et enkelt sjal slik du snakker om. De pleier uansett å være rimeligere enn "norske" butikker, og de bruker mye sateng og silke som de importerer, så kvaliteten pleier være utmerket for en billig penge.
Gjest BecomingBride ii. Skrevet 19. februar 2006 #3 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har kjøpt meg et fleece-pledd i ivory farge (som kjolen), som det er "rysjer" på langs kanten. Jeg skal spraye denne med sølvglitter (beregnet for hår egentlig). Varmt og godt å ha rundt skuldrene om været ikke skulle varmt nok!
kitekatt Skrevet 19. februar 2006 #4 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har kjøpt meg et fleece-pledd i ivory farge (som kjolen), som det er "rysjer" på langs kanten. Jeg skal spraye denne med sølvglitter (beregnet for hår egentlig). Varmt og godt å ha rundt skuldrene om været ikke skulle varmt nok! ← ååååå...vær forsiktig så ikke det hårglitteret smitter, for det vet jeg mange av de typene gjør! Hadde jo vært sinnsykt kjipt å få fult av glitter på kjolen og i ansiktet og på hedene osv. Test det GODT først!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #5 Skrevet 19. februar 2006 ååååå...vær forsiktig så ikke det hårglitteret smitter, for det vet jeg mange av de typene gjør! Hadde jo vært sinnsykt kjipt å få fult av glitter på kjolen og i ansiktet og på hedene osv. Test det GODT først! ← Jeg vet Har en type spray som sitter godt. Og om det skulle komme noen glitterkorn på meg og kjolen, så er det ikke så farlig egentlig. Det er jo kveld når sjalet kommer på Hihi. Men takk for at du sa i fra da!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 og det var meg, BecomingBride over her.
Gjest BBii Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Fant forresten denne ! Skal teste den også, jeg!
Lassie Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2006 Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo, ville jeg prøvd i de indiske og pakistanske tøybutikkene på grønland. ← Jeg bor i Asker, så det er ikke så lang vei inn til Oslo for meg Tenkte ikke over disse stoffbutikkene, men takk for tipset! Rainbow Fashion har jeg jo handlet på før, kan ta meg en tur dit og se!
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Eg skal berre ha med meg eit sånt kvitt, billig Cubus-sjal til å hive over skuldrene om det blir kaldt utpå kvelden eg.
Lassie Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2006 Eg skal berre ha med meg eit sånt kvitt, billig Cubus-sjal til å hive over skuldrene om det blir kaldt utpå kvelden eg. ← Men vil det matche i fargene da?..... Er "litt" nøye på at alt jeg har på meg skal matche, jeg, nemlig...
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #11 Skrevet 20. februar 2006 Men vil det matche i fargene da?..... Er "litt" nøye på at alt jeg har på meg skal matche, jeg, nemlig... ← Mitt matchar til kjolen min, i alle fall..
Lassie Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2006 Ja, men du har jo ikke sånn helt hvit kjole som meg....
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #13 Skrevet 20. februar 2006 Ja, men du har jo ikke sånn helt hvit kjole som meg.... ← Men det fins jo sjal i ulike nyansar?
kitekatt Skrevet 20. februar 2006 #14 Skrevet 20. februar 2006 Men det fins jo sjal i ulike nyansar? ← Det er ikke så lett å finne sjal faktisk. Selv skal jeg ha ivory kjole og sliter skikkelig med å finne det
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 #15 Skrevet 20. februar 2006 Det er ikke så lett å finne sjal faktisk. Selv skal jeg ha ivory kjole og sliter skikkelig med å finne det ← Du har sikkert prøvd i disse butikkene på grønland også? Siden det var ditt tips. Så dumt! Jeg lurte nesten litt på å titte litt etter et slikt selv når vi skal dit og lete etter stoffer til å pynte bordet med.
kitekatt Skrevet 20. februar 2006 #16 Skrevet 20. februar 2006 Du har sikkert prøvd i disse butikkene på grønland også? Siden det var ditt tips. Så dumt! Jeg lurte nesten litt på å titte litt etter et slikt selv når vi skal dit og lete etter stoffer til å pynte bordet med. ← Nei, det har jeg ikke. Har ikke kommet så langt enda. Siden jeg jobber og har lite barn er det ikke så lett å dra og titte, så jeg har mer sett på hm, kappahl, cubus, for det ligger liksom "på veien" Men ja jeg skal dit og se!
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 #17 Skrevet 20. februar 2006 Ok, men da er det håp for meg også ennå da! Det blir nok en stund til, men jeg skal jo dit uansett.
kitekatt Skrevet 20. februar 2006 #18 Skrevet 20. februar 2006 Ok, men da er det håp for meg også ennå da! Det blir nok en stund til, men jeg skal jo dit uansett. ← Si fra hvis du ser noe da
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 #19 Skrevet 20. februar 2006 Si fra hvis du ser noe da ← Will do!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #20 Skrevet 20. februar 2006 Dette er sikkert ikke spes relevant for de fleste av dere, men jeg nevner det likevel.. Jeg kjøpte meg brukt kjole med slep og ønsket ikke å ha slep. Min mor og jeg klippet derfor av slepet og laget et sjal av dette.. Sjalet er da av stoff fra kjolen og med perlebroderier akkurat som på kjolen. Det ble kjempeflott og jeg har brukt det i mange sammenhenger siden (flott med ivory sjal til rød kjole til jul og sort kjole i selskap osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå