AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Skrevet 14. august 2024 Barnet mitt har hatt mollusker i over 1 år nå. Legen sa at det forsvinner av seg selv og at vi bare skal smøre med krem. Nå har andre barn begynt å spørre hva prikkene er, ta avstand fra barnet og hen selv har begynt å sleike og klø på det. Jeg kjøpte et mollusk middel på apoteket, men da fikk barnet sammenbrudd og ble helt rabiat når jeg skulle pensle siden det svei. Finnes det noen smertefri, bra løsninger her? Barnet begynner på skolen neste år og øvrig familie mener hen kommer til å bli mobbet om de ikke forsvinner. Hen har store mollusker på begge armene, på ribbeina, på lårene, på penis, på bakside lår og et par mollusker under haken. Vi har testet for allergier, men de fant ingenting. Anonymkode: efabb...354 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #2 Skrevet 14. august 2024 Mollusker er en virus infeksjon og kan vare opptil 2 år. Hud avd på sykehus har et godt middel som hjelper. Men de fjerner ikke viruset, men får molusken til å krympe inn. Så lenge viruset er aktivt kommer det igjen, men det vil dempe en del av de Anonymkode: 35f70...412
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #3 Skrevet 14. august 2024 Vet en nevø som hadde samme problem, og det tok nærmere to år før det ble helt borte, dessverre Hvorfor bruker du hen, når det kommer klart frem at det er en gutt? Anonymkode: e4081...5fe 7 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Skrevet 14. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Vet en nevø som hadde samme problem, og det tok nærmere to år før det ble helt borte, dessverre Hvorfor bruker du hen, når det kommer klart frem at det er en gutt? Anonymkode: e4081...5fe Ja, gikk litt fort i svingene. Ser alle bruker hen, men det er en gutt ja. TS Anonymkode: efabb...354 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #5 Skrevet 14. august 2024 Sønnen min hadde masse mollusker i knehasene. De begynte å spre seg litt. Vi tok kontakt med fastlegen, og han gjorde en frysebehandling et par ganger, der de største molluskene ble frosset. Dette gjorde litt vondt, tror jeg, men det stoppet hele spredningsprosessen, og de forsvant gradvis etter dette. Vet ikke om det er mulig hvis molluskene har spredd seg utover kroppen, fordelen hos min sønn var at de stort sett var lokalisert i knehasene. Anonymkode: 0b934...87a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #6 Skrevet 14. august 2024 Hvorfor googler du ikke? Be legen være litt mer på, da dette åpenbart begynner å bli et problem for barnet. https://www.nopoxivir.no/info/ Anonymkode: 7143a...d78 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #7 Skrevet 14. august 2024 Jobber i Barnehage,ser utrolig mange med det. Anonymkode: 0e7c4...e0d
Stor pike Skrevet 14. august 2024 #8 Skrevet 14. august 2024 Min gutt hadde også det. Legen sa at ingenting hjelper. Feil. Inityol, hos oss forsvant alt ila et par uker. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #9 Skrevet 14. august 2024 begge mine barn hadde, men ikke så mange som du beskriver, TS. Men litt av det samme at gutten hadde bak knærne og albuer og jenta hadde massevis i håret. Vi brukte den greia man pensler på fra apoteket ja. Med litt varierende suksess, jenta tålte det bra, det svidde ikke. Gutten tålte det dårligere men etter flere tilfeller der molluskene ble rivet av og blødde, for så komme tilbake større og flere, så overtalte vi ham til behandling. Det ble etterhvert færre, og etterhvert forsvant de helt men mine barn er nå 7 og 9, så det er en stund siden. Anonymkode: aa31b...127
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #10 Skrevet 14. august 2024 9 åringen har vel hatt dette i over 1,5 år. Nå ser det ut som at det har begynt å forsvinne. Lær barnet ditt at alle kan få dette, og barnet må forsvare seg med dette om det blir ett problem. Anonymkode: 7cd59...6e8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #11 Skrevet 14. august 2024 Morsomt at du skriver «hen», men senere skriver at «hen» har penis😂 bruk tetreolje/teatree oil. Anonymkode: cf131...679 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #12 Skrevet 14. august 2024 Min hadde det i 2,5 år. Ingenting å gjøre… 😣 Anonymkode: 54f2a...b23
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #13 Skrevet 14. august 2024 Vi ble kvitt det med pensling, men det var svært smertefullt for barnet. Det tok rundt 4-5 uker fra vi begynte å pensle og til alle var borte. Vårt barn hadde nok rundt 80, og vi penslet aldri alle hver dag pga smertene. Veldig glad vi gjorde det! Det så fælt ut, mange var store og de viste veldig godt. Det vekket nok avsky hos en del voksne, og jeg skjønner godt at de vil unngå at eget barn blir smittet. Det var feks ikke gøy å dra i svømmehall seende sånn ut. Anonymkode: a0ad9...427
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #14 Skrevet 14. august 2024 Begge mine har hatt det. Molluskene forsvant etter et års tid. På yngste spredte det seg fort på overkroppen, og han har fortsatt mange søkk/arr etter dem. Anonymkode: 1a7e8...04f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #15 Skrevet 14. august 2024 Min datter hadde bak knærne kjempelenge, sikkert halvannet år. vi dro til hudlege til slutt. Hun så på det, sa vi kunne komme tilbake en annen dag så skulle hun skrape de bort. Vi skulle da smøre med bedøvelsesmidler først. fikk ny time et par uker etterpå, men måtte avbestille - for rett før timen forsvant de av seg selv! skjønner det er frustrerende. Og når det er såpass mange over lang tid, ville jeg hørt med hudlege Anonymkode: 738cc...c78
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #17 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barnet mitt har hatt mollusker i over 1 år nå. Legen sa at det forsvinner av seg selv og at vi bare skal smøre med krem. Nå har andre barn begynt å spørre hva prikkene er, ta avstand fra barnet og hen selv har begynt å sleike og klø på det. Jeg kjøpte et mollusk middel på apoteket, men da fikk barnet sammenbrudd og ble helt rabiat når jeg skulle pensle siden det svei. Finnes det noen smertefri, bra løsninger her? Barnet begynner på skolen neste år og øvrig familie mener hen kommer til å bli mobbet om de ikke forsvinner. Hen har store mollusker på begge armene, på ribbeina, på lårene, på penis, på bakside lår og et par mollusker under haken. Vi har testet for allergier, men de fant ingenting. Anonymkode: efabb...354 Hva faen 🤮 Anonymkode: d278b...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #18 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barnet mitt har hatt mollusker i over 1 år nå. Legen sa at det forsvinner av seg selv og at vi bare skal smøre med krem. Nå har andre barn begynt å spørre hva prikkene er, ta avstand fra barnet og hen selv har begynt å sleike og klø på det. Jeg kjøpte et mollusk middel på apoteket, men da fikk barnet sammenbrudd og ble helt rabiat når jeg skulle pensle siden det svei. Finnes det noen smertefri, bra løsninger her? Barnet begynner på skolen neste år og øvrig familie mener hen kommer til å bli mobbet om de ikke forsvinner. Hen har store mollusker på begge armene, på ribbeina, på lårene, på penis, på bakside lår og et par mollusker under haken. Vi har testet for allergier, men de fant ingenting. Anonymkode: efabb...354 Det er bare å vende tilbake til middelet du fikk på apoteket. Et barn på 5-6 år har behov for å forstå at noen ting relatert til helse gjør man enten man liker det eller ei. Og at det er helt ok at noen ting er ubehagelig eller vondt, uten at man dermed skal unngå det. Barnet har vel fått fallskader, skrubbsår etc før, og du har veiledet barnet tilbake til leken og rost det for å ikke overdramatisere smerte. Det enkleste her er å ta to ting på en gang - verdifull kunnskap om at smerte eller ubehag er farlig, og ikke alltid skal forsøkes unngås, men at det faktisk vil redusere livskvaliteten å være redd smerte og ubehag, og medisinering av en medisinerbar tilstand. Dette er psykisk helse. Ta tak i det. Anonymkode: d6f2d...ff3 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #19 Skrevet 14. august 2024 Hva med å ta på litt lokalbedøvende krem før du pensler? Anonymkode: 29e9d...af4
Jajakvinne12 Skrevet 14. august 2024 #20 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barnet mitt har hatt mollusker i over 1 år nå. Legen sa at det forsvinner av seg selv og at vi bare skal smøre med krem. Nå har andre barn begynt å spørre hva prikkene er, ta avstand fra barnet og hen selv har begynt å sleike og klø på det. Jeg kjøpte et mollusk middel på apoteket, men da fikk barnet sammenbrudd og ble helt rabiat når jeg skulle pensle siden det svei. Finnes det noen smertefri, bra løsninger her? Barnet begynner på skolen neste år og øvrig familie mener hen kommer til å bli mobbet om de ikke forsvinner. Hen har store mollusker på begge armene, på ribbeina, på lårene, på penis, på bakside lår og et par mollusker under haken. Vi har testet for allergier, men de fant ingenting. Anonymkode: efabb...354 Hadde et par stykker selv som barn. Den kremmen du smører er tull og tøys. De må skjøres bort. Vondt ja, men verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå