Gå til innhold

Nummen i fingre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sto opp i dag til to numne fingre. Pekefinger og langfinger på høyre hånd. De er fortsatt numne, etter å ha ordnet barn og meg selv, levert i barnehagen, og kommet i gang med dagen. Prøver å massere litt oppover armen og rundt på hånden, men ingenting hjelper. Veldig ekkelt. Er det noen som har opplevd noe lignende?

Jeg har allerede en legetime neste uke, første som var ledig. Så dette innlegget er mer for å høre om andre har hatt noe lignende

Anonymkode: bda57...ae0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karpaltunnelsyndrom.

Legg hånden din med rett håndledd på bordet eller låret ditt. Det bruker å hjelpe. Sov med støtteskinne om natten.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg opplevde dette for litt siden, på begge hender. Det er nerver i håndleddet som har kommet i klem. Det er viktig å gå til lege med dette, da nerven kan bli varig skadet uten behandling. Jeg sover med skinne hver natt, og må gjøre det i lang tid fremover.  Og ja,  slik nummenhet er kjempeekkelt. Ble skikkelig redd av det.

Anonymkode: b5357...f0f

• Hjerte 2
Skrevet

Takk for tips og erfaring. Jeg booket legetime hos helsenorge, så har ikke pratet med noe helsepersonell om det enda. Håper at det skal gå greit å vente til timen om en uke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for tips og erfaring. Jeg booket legetime hos helsenorge, så har ikke pratet med noe helsepersonell om det enda. Håper at det skal gå greit å vente til timen om en uke.

Ville nok ringt legekontoret og spurt om de synes du kan vente eller ikke, ja. Dumt om det er forholdsregler du burde ta nå i mellomtiden for å unngå ytterligere skade og så får du ikke informasjon om det. 

Anonymkode: be109...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...