Gå til innhold

Bordplassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir kun nærmeste familie og et par vennepar utenom forloverne.

Vi skal ha langbord, blir 24 eller 25 stk tilsammen om alle kommer. (Et av parene som ser ut til å gå i oppløsning) Langbord med folk på begge sider, altså. Ingen i endene.

Vi ønsker ikke å splitte noen. (Ikke diskuter dette i denne tråden, please ;) )

Lassiemannens foreldre er fortsatt gift.

Mine foreldre er skilte. Pappa er alene, mens mamma har en ny mann som også kommer i bryllupet.

Alle familiemedlemmene våre, bortsett fra pappa, har noen sånn at de er to.

Lassiemannens forlover er alene. Min forlover er ikke egentlig alene, men kan hende blir det til bryllupet.

Toastmaster, som er venninne, er alene.

Ellers er alle vennene også par.

Det blir ingen barn i bryllupet. (Annet enn kanskje et spedbarn, men det vet vi ikke. Kommer helt an på når søsteren min føder ;) )

Er det noen som har forslag til bordplassering? Som sagt ønsker vi ikke å splitte, det er totalt uaktuelt for oss.

Har funnet ut at siden det begynner å nærme seg og det ser ut til at denne bordplasseringen kan ta tid, så er det ikke så dumt å begynne å tenke litt på det.

Er det noen som kan være behjelpelige og komme med litt tips her? Tradisjonell oppsetning er ikke viktig, for da skulle vi jo ha splittet par. Men det gjør vi altså ikke.

Håper det er noen som har smarte løsninger her! Det eneste vi har klart for oss, er at vi skal sitte på midten på en av sidene :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Forsto ikke helt.. dere skal ha to langborg separat, parallelt? Ikke hestesko?

Skrevet

Ett langbord med dere i midten ?

Da ville jeg hatt din far på siden av deg, din mor, hennes nye mann, dine søsken.

På mannens andre side, hans mor, deretter hans far og søsken.

Videre besteforeldre,onkler og tanter. På andre siden av bordet venner, og forloverne ovenfor dere.

Skrevet

Vi skal ha ett langbord. Med folk på begge langsidene, men ingen på kortsidene. :)

Gjest kom med et veldig godt tips! Jeg skal tegne opp og notere meg, så får vi se hvordan det blir.

Kom gjerne med flere tips. :)

Herregud, hvor glad jeg er for at jeg har KG :ler:

Skrevet

Hvis din far har brudgommens mor som borddame, og brudgommens far har din mor som borddame, så er din mors nye partner "til overs" uten at det bør bli altfor rart. Hvis du plasserer ham sammen med din forlover eller toastmaster, og brudgommens forlover sammen med den andre av disse to, så har du du organsiert "hovedpersonene" ganske greit, og din mors nye partner er liksom "med" han også. Hvis det er plass, så kan du jo beregne å ha din forlovers partner i nærheten av henne.

Catzy

Skrevet (endret)

Bare ett "problem"... Vi har flere i familien enn vi har venner i bryllupet.

Hvis vi setter opp som gjest foreslår (som jeg syntes var en god ide!!), så blir det nesten sånn: (Forresten, hvilken side skal bruden sitte på i forhold til brudgommen?)

brudens svoger 2 - brudens søster 2- brudens svoger 1- brudens søster 1- brudens "stefar" - brudens mor - brudens far - brud - brudgom - brudgommens mor - brudgommens far - brudgommens søster - brudgommens svoger 1 - brudgommens bror 1 - brudgommens svigerinne 1 - brudgommens bror 2 - brudgommens svigerinne 2 -

Dette blir da ene langsiden av bordet, den hvor familie sitter. Litt vanskelig å få til her, men jeg har uthevet brudeparet slik at dere ser hva som er midten. Da blir det 7 ved siden av meg, og 8 ved siden av Lassiemannen.

Så har vi vennesiden, da blir det forloverne på midten.

Barndomsvenninnes mann - Barndomsvenninne - evt. Hs mann - Lassies forlover (H) - Lassiemannens forlover - toastmaster (kvinne) - Venninnes mann - Venninne

Da blir jo vår familie sittende veldig mye lenger bortover på langbordet i forhold til vennene... Blir ikke det veldig rart? :sjenert:

Egentlig kunne vi godt hatt hestesko, men for det første blir det nesten rart med så få mennesker, og for det andre blir det da et plassproblem i lokalet.

Vi har bare 8 venner invitert, og da er både toastmaster og forlovere inkludert...

På familiesiden er vi 15.

Pluss da oss to som er brudeparet.

Endret av Lassie
Skrevet
Hvis din far har brudgommens mor som borddame, og brudgommens far har din mor som borddame, så er din mors nye partner "til overs" uten at det bør bli altfor rart. Hvis du plasserer ham sammen med din forlover eller toastmaster, og brudgommens forlover sammen med den andre av disse to, så har du du organsiert "hovedpersonene" ganske greit, og din mors nye partner er liksom "med" han også. Hvis det er plass, så kan du jo beregne å ha din forlovers partner i nærheten av henne.

Catzy

Det er nettopp dette vi vil unngå - mammas nye partner skal ikke bli til overs på noe som helst vis, og han må av spesielle grunner sitte sammen med mamma. Nettopp derfor skal vi ikke splitte noen par...

Sånn du foreslår, så splitter vi jo par. Det er ikke aktuelt.

Skrevet

Lassies stefar Lassies mor Lassies far Lassie Lassiemannen Lassiemannens mor Lassiemannens far

(Alle på en linje da, men det gikk ikke her). Forlovere ovenfor dere, besteforeldre ved siden av de, ovenfor sine barn (altså deres foreldre) og så slektninger og venner litt blandet (og parvis) bortover på begge sider

Skrevet

Vi har ikke igjen noen besteforeldre, så det er kun foreldre og søsken med deres partnere :) Ellers så er din ide veldig god, Fjompe! Sånn som foreslått over her.

Men så var det dette med at vi har med færre venner enn familie da.. Er det noen her som kan være "falske venner" rundt bordet og sitte å se fine ut? Slik at det blir jevnt på begge sider av bordet? :ler:

Skrevet

Skal bruden sitte på brudgommens venstre side?

Skrevet
Vi har ikke igjen noen besteforeldre, så det er kun foreldre og søsken med deres partnere :) Ellers så er din ide veldig god, Fjompe! Sånn som foreslått over her.

Men så var det dette med at vi har med færre venner enn familie da.. Er det noen her som kan være "falske venner" rundt bordet og sitte å se fine ut? Slik at det blir jevnt på begge sider av bordet? :ler:

:hoppe: JA! Jeg melder meg! FUS!

:ler:

Kan dere ikke bare blande venner og familie da? Så blir de litt kjent også? Etter å ha plassert foreldre, brudepar og forlovere kan jo resten bare plasseres litt rundt omkring?

Tror bruden skal sitte til venstre, men jeg er ikke 100 % sikker

Skrevet

Og hvem av søstrene mine skal sitte nærmest, altså ved siden av stefaren min?

Og en ting til - kan risikere at ene søsteren min og hennes mann ikke kommer, hun har termin 4.juli.

Kan også risikere at et vennepar ikke kommer, de har termin 9.juli. Så sjansen er ganske stor for det...

Skrevet
Og hvem av søstrene mine skal sitte nærmest, altså ved siden av stefaren min?

Og en ting til - kan risikere at ene søsteren min og hennes mann ikke kommer, hun har termin 4.juli.

Kan også risikere at et vennepar ikke kommer, de har termin 9.juli. Så sjansen er ganske stor for det...

Hva med den eldste? Å gå etter alder?

Skrevet

Så det gjør ikke noe om man blander familie og venner? Selv om det er de nærmeste?

Det er jo i utgangspunktet ikke sååå big deal med plasseringen pga at vi skal ha så få gjester og det hele er ganske uformelt, men vi ønsker jo at alle skal sitte og trives da...Og det eneste kriteriet vårt er å ikke splitte altså. Også er vi smertelig redde for at noen skal føle de blir plassert for langt unna oss... Lang historie, familietull, blablabla... ;)

Jepp, Fjompe - den er grei! Da noterer jeg deg også. Men du må huske at du må betale maten selv da :ler:

Skrevet
Hva med den eldste? Å gå etter alder?

Lurt! Takk takk!

:enig:

Bra! Da vet jeg det.

Skal min forlover (kvinne) sitte rett ovenfor meg eller skal hun sitte rett ovenfor Lassiemannen? Skal Lassiemannens forlover (mann) sitte rett ovenfor Lassiemannen eller meg? (Tenker i forhold til mann-kvinne annenhver osv)

Skrevet
Så det gjør ikke noe om man blander familie og venner? Selv om det er de nærmeste?

Det er jo i utgangspunktet ikke sååå big deal med plasseringen pga at vi skal ha så få gjester og det hele er ganske uformelt, men vi ønsker jo at alle skal sitte og trives da...Og det eneste kriteriet vårt er å ikke splitte altså.  Også er vi smertelig redde for at noen skal føle de blir plassert for langt unna oss... Lang historie, familietull, blablabla... ;)

Jepp, Fjompe - den er grei! Da noterer jeg deg også. Men du må huske at du må betale maten selv da :ler:

:ler: Det går nok bra skal du se! :)

Skal man følge "reglene" skal man vel kanskje ikke blande, da skal man vel kjøre slik at familien går foran vennene, men som du sier, det er et lite og uformelt bryllup og da synes ihvertfall ikke jeg at det gjør noe å blande.

Jeg vil blandet selv jeg, hvis jeg noen gang skal gifte meg, pappa har 9 søsken, så best å blande de mest mulig, ellers kan de jo bli for interne ;)

Skrevet
Lurt! Takk takk!

Bra! Da vet jeg det.

Skal min forlover (kvinne) sitte rett ovenfor meg eller skal hun sitte rett ovenfor Lassiemannen? Skal Lassiemannens forlover (mann) sitte rett ovenfor Lassiemannen eller meg? (Tenker i forhold til mann-kvinne annenhver osv)

Hvis du setter forloverne som et par sammen så kan de jo sitte slik de andre sitter?

Skrevet
Hvis du setter forloverne som et par sammen så kan de jo sitte slik de andre sitter?

Ja, jeg tenkte at de på en måte blir som et par rett ovenfor Lassiemannen og meg. Så da setter jeg de slik at min kvinnelige forlover sitter tvers over bordet for meg da eller?

*treg*

Skrevet

Og forresten; Takk Fjompe, for veldig lurt tips om å blande venner og familie. Tror faktisk det kan bli like hyggelig, jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...