AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Skrevet 14. august 2024 Har ei i familien som jeg ikke kommer godt overens med. Hun er annerledes med meg enn hun er med andre. Hun kan såre med ord, hun virker ovenfra og jeg sliter hver gang jeg skal omgås med henne. Når hun er med meg så skryter hun så mye av seg selv og ting hun gjør, hun skal alltid være best, og det blir litt ubehagelig for meg fordi jeg føler at jeg ikke kan være meg selv med henne. Når jeg forteller andre om dette og hvordan hun er så sier de «hva? Nei, snakker vi om samme person?». Det er bare en person som holder med meg, for hen har sett hvordan hun er mot meg og er enig med meg. Hun kan komme med stikk og sier alltid at det hun føler må hun si. Jeg orker ikke å tilbringe mer tid med henne, fordi jeg både blir såret og gidder ikke å forholde meg til dette lenger. Hun er i min familie, så jeg har alltid holdt ut men nå klarer jeg ikke mer. Forstår ikke hvorfor hun ikke kan være med meg som hun er med andre, hvorfor hun er slik mot bare meg. Hva hadde du gjort? Har du en slik person i livet? Anonymkode: ce756...c69
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #2 Skrevet 14. august 2024 Har du gjort deg noen tanker om hvorfor forholdet mellom deg og denne personen er som det er? Du snakker mye om hvordan hun «er» mot deg. Men i relasjonen mellom dere er dere to. Så hvordan er du mot henne? Jeg har mennesker jeg ikke liker som andre liker. De er helt lik seg selv i alle relasjoner, det handler bare om at man ikke liker alle, selv om de rent rasjonelt sett er ok nok mennesker. Vi er og skal være ulike. Vi har og skal ha ulike preferanser for venner og bekjente. Det å ikke like alle er helt som det skal være. Og alternativet til å «ikke like» er ikke å mislike, men å forholde seg relativt likegyldig. Der noen oppfører seg markant ulikt mot en eneste person er det, som generell regel, dynamikken mellom dem som er odde. Du oppfører deg med andre ord trolig også ulikt andre mot henne. Få personen som har «observert» dere om å komme med tips om hva du kan endre. Eller la være å sosialisere med henne. Begge udramatiske valg. Anonymkode: ef058...0fb
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #3 Skrevet 14. august 2024 Som jeg sier til ungene, Det er greit å ikke like alle eller være venn med alle, men man må være høflig og grei mot de. Så jeg oppfører meg vanlig. Er høflig og grei, men ikke noe mer en det Anonymkode: 332c0...196
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Skrevet 14. august 2024 Ja, har en person som utad er veldig jovial og morsom, men en del av humoren går ut på å gjør narr av folk som ikke er der. Har skjønt på andre at personen baksnakker meg. Har også hørt fra en annen felles slektning at hen har samme oppfatning av denne tilsynelatende joviale slektningen. Anonymkode: 99014...09d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #5 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som jeg sier til ungene, Det er greit å ikke like alle eller være venn med alle, men man må være høflig og grei mot de. Så jeg oppfører meg vanlig. Er høflig og grei, men ikke noe mer en det Anonymkode: 332c0...196 Samme her. Bare ignorer evt kommentarer og fokuserer på andre ting. Anonymkode: c0bf9...727
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #6 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du gjort deg noen tanker om hvorfor forholdet mellom deg og denne personen er som det er? Du snakker mye om hvordan hun «er» mot deg. Men i relasjonen mellom dere er dere to. Så hvordan er du mot henne? Jeg har mennesker jeg ikke liker som andre liker. De er helt lik seg selv i alle relasjoner, det handler bare om at man ikke liker alle, selv om de rent rasjonelt sett er ok nok mennesker. Vi er og skal være ulike. Vi har og skal ha ulike preferanser for venner og bekjente. Det å ikke like alle er helt som det skal være. Og alternativet til å «ikke like» er ikke å mislike, men å forholde seg relativt likegyldig. Der noen oppfører seg markant ulikt mot en eneste person er det, som generell regel, dynamikken mellom dem som er odde. Du oppfører deg med andre ord trolig også ulikt andre mot henne. Få personen som har «observert» dere om å komme med tips om hva du kan endre. Eller la være å sosialisere med henne. Begge udramatiske valg. Anonymkode: ef058...0fb Jeg har alltid vært snill og grei, mener jeg selv da. Mens hun bare har vært lei. Ts Anonymkode: ce756...c69
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #7 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som jeg sier til ungene, Det er greit å ikke like alle eller være venn med alle, men man må være høflig og grei mot de. Så jeg oppfører meg vanlig. Er høflig og grei, men ikke noe mer en det Anonymkode: 332c0...196 Dette gjør jeg men opplever ikke det samme tilbake. Noen får deg ned, at du skal føle deg misslykket, de hever seg over deg osv.. Ts Anonymkode: ce756...c69
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #9 Skrevet 15. august 2024 Kan du ikke bare la være å være sammen med henne? Anonymkode: a7363...dcc
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #10 Skrevet 15. august 2024 Joda. Og nye mennesker opplever henne som et "fyrverkeri og herlig og inkluderende" Og nei - hun er ikke det. Ikke noe av delene. Men min mann er glad i sin søster, så jeg setter på et smil og omgår henne minst mulig. Hun liker nok ikke meg så godt heller 🫢 Man må ikke like alle, men kjenner det knyter seg i meg når bekjente nærmest klapper hendene sammen og sier jeg er heldig som kan omgås henne oftere enn det de gjør. Anonymkode: f366e...cff
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #11 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan du ikke bare la være å være sammen med henne? Anonymkode: a7363...dcc Da lider andre i familien pga det. 🫤 Anonymkode: ce756...c69
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #12 Skrevet 15. august 2024 53 minutter siden, AnonymBruker said: Da lider andre i familien pga det. 🫤 Anonymkode: ce756...c69 Hvorfor lider andre i familien av at du ikke er alene sammen med henne eller setter deg i motsatte ende av lokalet til familieselskap? Anonymkode: a7363...dcc
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #13 Skrevet 15. august 2024 Ja, har en svigerinne som egentlig er en fin person på mange måter, men hun manipulerer ved å sette seg i en offerrolle og har ikke øyne for å se hvordan hun behandler andre i situasjoner der hun selv er uenig/gjort noe galt, etc. Men, denne måten å manipulere på er nok «ikke bevisst» om det er forståelig, men hun forstår heller ikke at en får ikke frikort for å være meget nedlatende/være «slem» fordi hun selv sliter psykisk. Resten av familien «jatter med» og sier ingenting i mot (for da kan hun jo bli så syk igjen), mens jeg bare klarer ikke å godta slik oppførsel. Synes det er fint å være med hun nå og da og vi behandler hverande fint (hun har veldig mange gode egenskaper når hun har det bra), men familien vår kjenner oss godt nok til å forstå at slik hun behandlet meg og min familie tidligere i sommer ikke kommer til å bli glemt hos meg med det første. Skal snart omgås igjen, og det kjenner jeg at kan bli en prøvelse. Men, håper på at vi får en fin tid sammen til tross for dette. Anonymkode: 32dab...8ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå