Gjest *Gjest Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Søndager er så kjedelige! I dag har jeg..... skal vi se..... jo, sov til klokka tolv, spiste to skiver, et med egg og et med tomat. Satt meg deretter ned her.... Har sittet her siden...... Bare meg eller gjelder det flere????
Gjest *Gjest Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Er det bare meg eller? Jeg har en spesifikk søndagsfølelse av tiltaksløshet... Jeg blir sløv og lat.. Ikke godt i det hele tatt... Skulle gjerne kommet meg ut på ski og div, men jeg er nok for lat, men ikke feit....
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #3 Skrevet 19. februar 2006 Jeg elsker late søndager! Er alene i helgen, og syns det er deilig å våkne av meg selv.. I dag har jeg skrudd opp en gardinstang og hengt opp nye gardiner (fine ) Vasket og tørket litt klær Dillet masse rundt på KG Jobbet bittelitt Snakket litt i telefon Spist sjokoladekake!
*tybb* Skrevet 19. februar 2006 #4 Skrevet 19. februar 2006 Kjeder meg utrolig mye på søndager jeg òg! I dag har jeg bakt muffins da, men det tok jo 15 minutter, så var DET ferdig.. Hva skal jeg finne på nå tro? Er ny her i dag jeg da, så jeg kan jo sjekke litt rundt her på KG, og bli litt kjent!
Brunhilde Skrevet 19. februar 2006 #5 Skrevet 19. februar 2006 Søndag er en deilig dag. I dag sov jeg lenge, til litt over 9! Så stod jeg opp, satt på KG en times tid mens jeg drakk kaffe og våknet helt. 15-åringen kom tuslende rundt 9.45 og da satte jeg en rundstykkedeig. Vi hadde sen og lang frokost med nystekte rundstykker, egg og bacon. Etterpå var vi på lang tur med hunden i snødekket skog og hadde det veldig koselig. Resten av dagen har bare gått med til forskjellig ingenting og jeg har nytt hver eneste time!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 I dag sov jeg lenge, til litt over 9! ! ← Ja, det var lenge....not!
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Ja, det var lenge....not! ← Jeg sto også opp i nitiden og syntes jeg hadde sovet skikkelig lenge
Gjest Donna Skrevet 19. februar 2006 #8 Skrevet 19. februar 2006 Søndagen er en av de deiligste dagene i uken. Idag har mannen hatt fri så dagen har vært enda mer perfekt Stod opp kl. 9 og laget frokost. Tok av sengtøy og hengte ut dynene. Dusjet og vasket håret. Så på OL Gjorde rent huset - mannen støvsugde, jeg vasket. Vasket alle de brukte "jobb-klærne" mine Skiftet på sengen til yngstesønnen, ryddet i skapet og gjorde rent rommet hans. Kjørte tur Strøk jobbkklærne mine etter at de var tørre Tok inn dynene og tok på rent sengtøy. Laget middag og spist Nå slapper vi av før vi skal gå en lang tur med hunden. Kvelden er satt av til TV og avslapping - så skal jeg tidlig til sengs for jeg har lyst til å begynne tidlig på jobb imorgen.
Shea Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Synes søndager går for fort jeg. Sto opp rett før 9. Så på barnekanalene sammen med minsten og spiste nystekte vaffler. (laget røra klar i går) Fortsatte med sprinten på tv kl 10.00 så når kl var 13 startet jeg med middagen. Gjorde forberedelsene og puttet maten i stekovnen. Instruerte mannen til når han skulle sette på potetene. Så gikk jeg og minsten ut. Var ute å aket / sparket tur og gikk i skogen i 2,5 timer i - 11 grader. Det var oppfriskende og deilig. Så var det inn å spise middag. Så nå er jo dagen nesten over. Har surfet litt på internett og nå skal jeg gå på kjøkkenet for opprydding og sette en bolledeig. Deretter må jeg vel få minsten dursjet, lage kvelds og dagen er stort sett over. Har ikke gjort noen forfallende husarbeid selv om det trenges. Har heller bare koset meg, slappet av og brukt tiden på minsten. Søndager er deilige.
Arkana Skrevet 19. februar 2006 #10 Skrevet 19. februar 2006 Jeg synes søndager er fine og avslappende. Vi sover lenge (i dag våknet vi 12, alt før det er tidlig), ligger lenge i sengen og leser og prater litt, spiser god frokost sammen. Litt vasking og rydding gjør vi også, tar oss tid til gode middager som tar litt lenger tid lage. Og det er nærmest blitt en vane at broren min kommer og spiser søndagsmiddag og dessert hos oss og ser Gilmore Girls og så spiller vi Carcassonne eller andre spill sammen. Søndager er koselige, men litt farget av at det er hverdag etterpå, ikke den beste helgedagen.
Wabbit Skrevet 19. februar 2006 #11 Skrevet 19. februar 2006 Søndager er så kjedelige! I dag har jeg..... skal vi se..... jo, sov til klokka tolv, spiste to skiver, et med egg og et med tomat. Satt meg deretter ned her.... Har sittet her siden...... Bare meg eller gjelder det flere???? ← hehe.. høres ut som min dag i går! bare at jeg kjedet meg ikke.. men ble sittende på KG og vente på at folk skriver noe som kunne bli litt action. Men det var så få her i går!
Knurr Skrevet 19. februar 2006 #12 Skrevet 19. februar 2006 Var oppe klokka seks, dro på jobb, kom hjem tre... og etter å ha dilla litt med rydding og slikt satte jeg meg ned her. Laptop i fanget, TV rett foran det, ullteppe og kaffe og røyk. Helt greit.
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #13 Skrevet 19. februar 2006 Jeg synes også søndager er kjedelige, men det spørs jo hva man gjør ut av dem. I dag brå våknet jeg på sofaen av babyen i etasjen over hylskrek i 09 tiden. Med håret til alle kanter og med gårsdagens sminke på meg kjente jeg at jeg var veeeldig fyllesyk slik går det når man ikke drikker så ofte lenger. Grr! Da jeg skulle inn på soverommet mitt for å kle på meg, så jeg at typen/ eksen...hehe vi har pause. ihvertfall han lå og sov der. Så jeg vekket ham og spurte hvorfor han var hos meg. :klø: Jeg husket at jeg gikk hjem alene. Han hadde visst kommet på døren til meg i natt når jeg lå og sov. hm Han sov videre og jeg satt og surfet på KG lenge og leste avisene Farmoren min ringte og vi snakket i en time som vanlig. Jeg ryddet stuen etter forspillet jeg hadde i går vasket opp og ryddet på kjøkkenet satt på en maskin med klær Jeg måtte også skrubbe vasken på badet for en idiot av en kamerat spydde der da vi var på vei ut døren til byen. Typen stod opp og var skikkelig dårlig og han skulle hadde lovet å hjelpe en kamerat med båten i dag, så kameraten kom og hentet ham Ellers har jeg ryddet litt rundt over alt, jeg liker å ha det helt ryddig jeg har dusjet bestilt junk mat og nå tror jeg at jeg er bra nok til å ta meg kaffe. Så skal jeg sminke og kle på meg for min far kommer innom og henter meg 19:15. Han har da vært så snill å fikse noen par småting på bilen min mens han har vært på jobb i dag. Jeg har også tenkt å stikke innom farmor og ta en kaffe med henne. Hun ringte i dag og lurte på om jeg husket om hun fikk en eller to konfekter til jul. Hun fant ingen av dem. Jeg sa da at hun har nok spist opp begge to for hun er helt gaaal etter sjokolade! Og siden jeg fikk en konfekt i julen og jeg ikke spiser sjokolade, så tenkte jeg at jeg skulle glede henne med den Uff, jeg får vel fikse meg og det frister ikke litt en gang! Og så ville typen/eks at jeg skulle komme innom senere. Åhh, jeg orker ikke å diskutere forholdet mer....er så lei!
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #14 Skrevet 19. februar 2006 I dag sov jeg til 13.30... Spiste middag klokken 2, og reiste hjem med bussen halv fire. Deretter snakket jeg med ei venninne på telefonen i over to timer. Søndager er greie dager, kan stort sett gjøre hva jeg vil og sove lenge. Herlig.
Søtpotita Skrevet 19. februar 2006 #15 Skrevet 19. februar 2006 Søndagar er eigentleg ganske kjedelege, men idag har eg endeleg fått vaska og rydda litt i leiligheiten Ellers søv eg aaaaaaalltid lenge
Gjest StoreSky Skrevet 19. februar 2006 #16 Skrevet 19. februar 2006 Sover til 9 og synes det er lenge??? gale gale mennesker!! ;-) Jeg kom hjem ca 8 imorges, etter vorspiel, konsert, pup besøk, nachspiel... Hoster som en gal så jeg sov ganske dårlig, våknet kl 14 ca av at mamman min ringte -orket ikke ta telefonen. Satt litt med pc'en for å sjekke om jeg hadde skrevet noe i natt...det hadde jeg ikke. La meg og sov litt til (linsene hadde jeg sovet med, så de måtte en tur i vannbdet) Sto opp for godt 16.30!! Laget pytt i panne med stekt egg, leste avisa, sittet på pc'en resten av tiden...Og her blir jeg vel...hehe.. (fikk dessuten nettopp vite på MSN at en venninne som bor i stocholm er gravid!!!)
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #17 Skrevet 19. februar 2006 Med fare for å terge noen: Det er sunt å kjede seg litt! Først da går man litt dypere inn i seg selv og kan hente frem kreativitet for å gjøre noe som vil utvikle deg personlig (altså ikke bare forbruke ytre stimuli, men handle ut fra indre stimuli). Jfr A-magasin-barnepsykolog Jesper Juul, 17/2-06. "Kjedsomheten er en viktig nøkkel til å skape bedre balanse inni det enkelte menneske, uansett alder. Har man tålmodighet til å nå igjennom rastløsheten, kommer man i kontakt med kreativiteten." (Juul, fra dette A-magasinet)
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #18 Skrevet 19. februar 2006 Med fare for å terge noen: Det er sunt å kjede seg litt! Først da går man litt dypere inn i seg selv og kan hente frem kreativitet for å gjøre noe som vil utvikle deg personlig (altså ikke bare forbruke ytre stimuli, men handle ut fra indre stimuli). Jfr A-magasin-barnepsykolog Jesper Juul, 17/2-06. "Kjedsomheten er en viktig nøkkel til å skape bedre balanse inni det enkelte menneske, uansett alder. Har man tålmodighet til å nå igjennom rastløsheten, kommer man i kontakt med kreativiteten." (Juul, fra dette A-magasinet) ← enig i at det sikkert er sunt å kjede seg litt, men Jesper Juul har jeg ellers liten sans for!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #19 Skrevet 19. februar 2006 Men du vurderer vel sakene separat, og ikke bare avviser alt bare "fordi det er han", Kosemose? Gjest som egentlig ikke har noen mening om Jesper Juul som fagperson, men bare er enig i ett og annet.
salsera Skrevet 20. februar 2006 #20 Skrevet 20. februar 2006 Søndager er ikke kjedelige, de er over på et blunk. Dessverre. I går ringte telefonen før vi hadde stått opp og like etter sto ei ei venninne foran døra og ville spise frokost med oss. Etter frokosten dro vi til et badeland sammen med noen andre venner og koste oss til vi følte oss som rosiner. Da vi kom hjem, laget vi pizza og boller, og en bekjent stakk innom for å hente noe. Pizzaen ble inntatt foran tv-en. Og så var søndagen over....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå