AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Skrevet 14. august 2024 Dere som har barn i barnehage. Hva ønsker dere av informasjon av oss ansatte? Er der noe dere savner fra oss ansatte? Liker dere å bli møtt i garderoben? Da av en eller flere ansatte? Noe dere savner. Anonymkode: fbf75...12f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #2 Skrevet 14. august 2024 Jeg savner info om pågående smitte. Har sagt flere ganger at jeg vil ha info, spesielt om det går omgangssyke for da vil jeg heller holde barnet hjemme (er ufør selv). Får aldri info. Anonymkode: 6a936...6df 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #3 Skrevet 14. august 2024 Jeg savner flere ansatte, altså høyere bemanning 😔 Anonymkode: 0a0a0...dbb 2 12
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Skrevet 14. august 2024 Savner ped.lederen Hun er bare i permisjon, så hun kommer tilbake, men hun er HØYT savnet. Et utrolig flott menneske med et vinnende smil, latter, faglig dyktig, varm og raus. Et skikkelig flott menneske! Vikaren er flink, men mye stivere og mer "korrekt". Opptatt av å gjøre alt faglig riktig og bruker "faglig forankring" veldig mye. Gjesp..... Anonymkode: 1a4e7...58c 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #5 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Savner ped.lederen Hun er bare i permisjon, så hun kommer tilbake, men hun er HØYT savnet. Et utrolig flott menneske med et vinnende smil, latter, faglig dyktig, varm og raus. Et skikkelig flott menneske! Vikaren er flink, men mye stivere og mer "korrekt". Opptatt av å gjøre alt faglig riktig og bruker "faglig forankring" veldig mye. Gjesp..... Anonymkode: 1a4e7...58c Vi har ikke lov å bruke fagspråk til foreldre, dette kun oss mellom på møter og når de jobber i team. Til foreldre skal vi snakke er normalt språk som de forstår Anonymkode: fbf75...12f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #6 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg savner flere ansatte, altså høyere bemanning 😔 Anonymkode: 0a0a0...dbb Anbefaler deg å melde deg inn i fb gruppen foreldreopprøret som har startet nå. Er helt enig med deg Anonymkode: fbf75...12f 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #7 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg savner info om pågående smitte. Har sagt flere ganger at jeg vil ha info, spesielt om det går omgangssyke for da vil jeg heller holde barnet hjemme (er ufør selv). Får aldri info. Anonymkode: 6a936...6df Det skal sendes ut info om både lus, omgansyke osv Anonymkode: fbf75...12f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #8 Skrevet 14. august 2024 Savner informasjon om MITT barn, at alle har dratt på lekeplassen i dag sier ingen ting om hva min liker å gjøre i barnehagen, hvordan det fungerer sosialt, forholder seg til regler eller hvordan barnet utvikler seg på ulike områder. DET savner jeg! Anonymkode: 77e9c...efd 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #9 Skrevet 14. august 2024 Savner at de ansatte er litt mer "på", er litt mer åpne og vennlige, at de tar initiativet, at de leser mer for barna og går ut selv om det ikke er strålende sol. Savner også at har mer kunnskap om klær og påkledning, min har ofte hatt på for mye når det er varmt og for lite når det er kaldt. Er også greit å bruke Gore tex sko når barnet har det fremfor støvler når det kunne er litt fuktig ute. Savner at de har bedre kunnskap om småbarn eks hva som er normalt og kun faser, og hva som faktisk bør tas tak i. Savner at de har bedre kunnskap om tilknytning og slutter med disse tre dagers oppleggene hvor foreldre skal forsvinne fortest mulig. Anonymkode: 77e9c...efd 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #10 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Savner at de ansatte er litt mer "på", er litt mer åpne og vennlige, at de tar initiativet, at de leser mer for barna og går ut selv om det ikke er strålende sol. Savner også at har mer kunnskap om klær og påkledning, min har ofte hatt på for mye når det er varmt og for lite når det er kaldt. Er også greit å bruke Gore tex sko når barnet har det fremfor støvler når det kunne er litt fuktig ute. Savner at de har bedre kunnskap om småbarn eks hva som er normalt og kun faser, og hva som faktisk bør tas tak i. Savner at de har bedre kunnskap om tilknytning og slutter med disse tre dagers oppleggene hvor foreldre skal forsvinne fortest mulig. Anonymkode: 77e9c...efd I vår barnehage anbefaler vi 14 dager ved tilvenning, og helst 5 dager der foreldre er tilstede. Men foreldre må velge selv etter de 3 dagene de skal være der. Har ikke personalet i din barnehage utdannelse? påkledning er vanskelig da været skifter så fort. vi kler på og av flere ganger Ila utetiden. Plutselig er noen varm, da tar vi av, eller henter en ny genser for noen som er kald. Anonymkode: fbf75...12f
Irja Skrevet 14. august 2024 #11 Skrevet 14. august 2024 Flere ansatte 😔 Og de var helt nydelige alle sammen. Savner de hver dag. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #12 Skrevet 14. august 2024 Savner stabil bemanning og informasjon dersom det ikke er fulltallig bemanning ift. antall barn på avdelingen eller at det bare vil være ansatte fra andre avdelinger. Fint å bli møtt i garderoben, men ikke når det betyr at et annet barn står å gråter uten å få oppmerksomhet. Hvordan møter de da mitt barn når hun gråter? Alt går veldig bra med barnet mitt, så småprat med meg bør være helt nederst på deres prioriteringsliste. Anonymkode: 97d65...f5d 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #13 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I vår barnehage anbefaler vi 14 dager ved tilvenning, og helst 5 dager der foreldre er tilstede. Men foreldre må velge selv etter de 3 dagene de skal være der. Har ikke personalet i din barnehage utdannelse? påkledning er vanskelig da været skifter så fort. vi kler på og av flere ganger Ila utetiden. Plutselig er noen varm, da tar vi av, eller henter en ny genser for noen som er kald. Anonymkode: fbf75...12f Mulig det bare er vår barnehage. Stadig erdet no som er borte også, og dette er en liten barnehage med kun 16-18 barn fordelt på to avdelinger. Anonymkode: 77e9c...efd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #14 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg savner info om pågående smitte. Har sagt flere ganger at jeg vil ha info, spesielt om det går omgangssyke for da vil jeg heller holde barnet hjemme (er ufør selv). Får aldri info. Anonymkode: 6a936...6df Dem gjør det aldri i min barnehage heller. Setter pris på hvis dem slutter å syte over hvor hard jobben dems er hver gang dem gjør noe feil i min barnehage som en slags undkyldning. unødvendig. Ta imot beskjed og la vær. Anonymkode: 03162...b14 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #15 Skrevet 14. august 2024 Blir alltid møtt av en ansatt i gangen. Liker det. Men for min del må de ikke vente til alt er lagt på plass, tøfler tatt på, sagt hadet osv. Mitt barn er trygg. Men er jo bra for de som har barn som er mer utrygg og ikke går inn i avdelingen på egenhånd. Er egentlig fornøyd med alt. Men så forventer vi ikke allverdens heller. Vi får stort sett beskjed om at alt har gått ok, av og til mer info om hva de har gjort osv. Men jeg skjønner det ikke er tid å utbrodere hele dagen fra start til slutt, huske å nevne gråting etter et dunk, at barnet kastet en skorpe på gulvet, at et annet barn skubbet litt osv. Jeg savner kanskje beskjed om smitte. Ikke et must, men likevel kjekt å vite. Tenker da på feks vannkopper og omgangssyke. Kanskje spesielt omgangssyke. Da kan vi også være ekstra nøye med håndvask, droppe besøk til eldre og syke osv. Anonymkode: 6e7f2...a37 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #16 Skrevet 14. august 2024 Det eneste negative jeg har å si om barnehagen min er at de roter bort sko, vi rakk å bruke de nye joggeskoene en gang før de var vekk😅 og ja, de er merket😅 ellers er de fantastiske🥰 litt lav bemanning men det kan ikke de ansatte noe for❤️ Anonymkode: 66afc...1ef 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #17 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Blir alltid møtt av en ansatt i gangen. Liker det. Men for min del må de ikke vente til alt er lagt på plass, tøfler tatt på, sagt hadet osv. Mitt barn er trygg. Men er jo bra for de som har barn som er mer utrygg og ikke går inn i avdelingen på egenhånd. Er egentlig fornøyd med alt. Men så forventer vi ikke allverdens heller. Vi får stort sett beskjed om at alt har gått ok, av og til mer info om hva de har gjort osv. Men jeg skjønner det ikke er tid å utbrodere hele dagen fra start til slutt, huske å nevne gråting etter et dunk, at barnet kastet en skorpe på gulvet, at et annet barn skubbet litt osv. Jeg savner kanskje beskjed om smitte. Ikke et must, men likevel kjekt å vite. Tenker da på feks vannkopper og omgangssyke. Kanskje spesielt omgangssyke. Da kan vi også være ekstra nøye med håndvask, droppe besøk til eldre og syke osv. Anonymkode: 6e7f2...a37 Er jo ikke snakk om å få detaljert info om eget barn hver dag, men når det er foreldresamtale, vår barnehage er helt elendig på å gi info om barnet selv ikke på disse samtalene fikk vi vite noe. Anonymkode: 77e9c...efd 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #18 Skrevet 14. august 2024 Barnehagen vår er veldig bra, heldigvis. Jeg skulle gjerne hatt litt mer info om smitte, både på egen og andre avdelinger siden de alltid er sammen ute og tidvis inne. Og jeg skulle ønske barnehagen hadde egen kokk, som lagde bra mat. Ellers er de ganske gode på å hilse på om morgenen og å ta farvel, ikke alltid jeg får så mange detaljer om dagen som jeg skulle ønske, men jeg får stort sett noe. Jeg skulle jo helst ha vært der selv hele dagen og lekt med dem, men det får jeg ikke lov til. Kanskje jeg kan savne det, anledning til å være der mer 🤭 Anonymkode: a6bae...f18 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #19 Skrevet 14. august 2024 Det er jo ikke akkurat noe barnehagen kan noe for, men skulle ønske meg flere voksne 🙁 Og vikarer fra fravær. Kjenner jeg ikke helt klarer å glede meg over reduksjonen i barnehageregningen som kom. Hadde barnehagen heller fått 1000 kr per barn, hadde de hatt råd til å ansette en voksen til. Eventuelt hatt et budsjett å gå på for vikarer. Anonymkode: 1fe61...812 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #20 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg savner info om pågående smitte. Har sagt flere ganger at jeg vil ha info, spesielt om det går omgangssyke for da vil jeg heller holde barnet hjemme (er ufør selv). Får aldri info. Anonymkode: 6a936...6df Hos oss så melder foreldrene "syk" i en app, hvis barna er syke, ikke mulighet for å legge igjen en kommentar i appen, så vi vet ikke hva barna er syke med. Noen sender fortsatt sms, noe vi synes er veldig greit. Men vi har foreldrene som mener, at vi ikke har noe ting med hva barna var syke med. Noe vi synes er synd med tanke på smitte og sånn. Hvis noen kaster opp i barnehagen henger vi lapp på døren, og gir beskjed til foreldrene ved henting, så vet de hva de kanskje har i vente. Anonymkode: 83616...eab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå